Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata

Amy Gutman - koji su tajni sastojci za uspješnu priču?

Amy Guttman jedna je od najsvestranijih osoba koju će sudionici LEAP Summita (29. i 30. ožujka, Plaza Event Centar) imati prilike poslušati. Freelance novinarka, govornica na raznim događajima, reporterka

0 komentara

Amy Guttman je tijekom svoje dugogodišnje karijere prošla razne pozicije u medijskom svijetu. Područja o kojima piše su vrlo različita. Na LEAP Summitu svojoj će publici dati “Tajne sastojke za uspješnu priču” budući da, osim novinarstva, Amy pomaže start-upovima razviti brand i učiniti ih poznatima zahvaljujući dobroj i zanimljivoj priči. Više o sebi Amy je otkrila u intervjuu uoči dolaska u Zagreb.

1. Vaše je glavno zvanje novinarstvo, međutim s godinama ste svoju karijeru razvili u različitim područjima… kako je došlo do toga? Jeste planirali ili je bilo neočekivano?

Moja je karijera započela vrlo jakim temeljima u dnevnim vijestima, istraživačkim i dugim formatima za mrežnu televiziju. Kako se medijska slika mijenjala, počela sam pratiti priče na širem području pa shvatila kako je multidisciplinarno znanje u radijskom, digitalnom ali i tiskanom obliku medija jednako važno. Predstavljanje relevantnog sadržaja u radio spotu od 30 sekundi jednako je bitno kao komponiranje kadrova u jednosatnoj reportaži. Širenje mojih granica kako bi pokrila teme vezane za poduzetništvo ili ekologiju se jednostavno dogodilo samo od sebe. Dobro novinarstvo temelji se na povezivanju točaka… poduzetništvo je često u središtu kulturnih i društvenih promjena, što čini priču zanimljivom i višeslojnom.

2. Što mislite da je neophodno da bi pratili trendove i odabrali pravu priliku?


Znatiželja je presudna za sve - uključujući i razumijevanje trendova i njihovog utjecaja. Strast je isto tako vrlo važna. Slijediti svoju strast često vodi i do pravih prilika.

3. Što je bilo ključno da se razvijete kao freelance novinar i da uspijete pisati za svjetske poznate medije kao što stu Forbes, Al Jazeera ili BBC?
 

Karijerni planovi su na neki način vrlo slični poslovnim planovima - morate se moći prilagoditi tržištu, ali i shvatiti u čemu uživate, a u čemu ne, to su po meni ključni elementi za oblikovanje karijere. Meni je poslovanje kao freelancer godilo budući da mi je to omogućilo da u velikoj mjeri proširim spektar tema i područja koje pokrivam.Također, moje je područje zanimanja jako široko pa se stoga rad za razne medijske kuće jako dobro poklapa s mojim interesima.

4. Koji je ključ za razvoj karijere u različitim državama i kontinentima?

Raditi kao iseljenik pomoglo mi je ostvariti transatlantsku profesionalnu prisutnost. Dugogodišnji život u Engleskoj i školovanje te zapošljavanje u SAD-u omogućili su mi razumijevanje obje strane. Moja znatiželja i interes za međunarodne odnose doveli su me do pojedinih priča i tema. Pristupala sam urednicima ili medijskim kućama u različitim državama, koji nisu bili najpoznatiji i za koje se ne bi očekivalo da ću im pristupiti, tako sam uspostavila veliku mrežu klijenata.

5. Kako ste počeli pomagati start-upovima da razviju svoju priču i da im se poveća popularnost?

2015. godine su me zvali iz Spark.me konferencije da podijelim svoje znanje na temu prepoznavanja i oblikovanja priča. Do tad mi nikad prije nije palo na pamet da bi sve te godine rada u novinarstvu bile korisne u savjetovanju start-upova ili drugih poduzeća. Međutim, jako volim raditi s poduzetnicima i pomoći im oblikovati svoju priču dok im dajem strateške savjete o poslovanju s medijima.

6. Mislite da je dobra ideja nužna kako bi start-up dobio na popularnosti?
 

Dobra ideja ili projekt su nužni kako bi se start-up razvio u bilo kojem smislu. Akose ne možete iskazati na pitchu koji će vaš start-up gurnuti korak naprijed, bolje da krenete ispočetka i promijenite ono što je potrebno da dođete na tu razinu.

7. Postoji li razlika u pričanju priča (storytelling) ili medijske strategije i PR-a, odnosno odnosa s javnošću?
 

Storytelling i medijsko savjetovanje ili oblikovanje nalaze se na višoj razini. Kod njih je potrebno odabrati najbolje dijelove kompanije I oblikovati ih tako da ih je lako konzumirati, a da potom imaju to nešto što će privući medijsku pažnju. Također uključuje osmišljavanje strategije za prikladan pristup relevantnim medijima u pravo vrijeme. PR uključuje više operativnu stranu – izvršenje i izravno povezivanje s medijima i postavljanje priče.
 

8. Što bi savjetovali start-upovima koji se tek razvijaju tako da ih mediji primjete?


Dođite na moje predavanje na LEAP Summitu!

LEAP Summit se održava 29. i 30. ožujka u Plaza Event centru u Zagrebu, a ulaz za sve sudionike je besplatan uz prethodnu online prijavu.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message