Obavijesti

Tech

Komentari 16

Analiza jasno pokazala: Hrpa petica na kraju četvrtog razreda nije potvrđena na maturi

Analiza jasno pokazala: Hrpa petica na kraju četvrtog razreda nije potvrđena na maturi
2

Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanje prvi put je napravio analizu ocjena zaključenih u 4. razredu i onih postignutih na državnoj maturi. Razlika je drastična

Učenici na državnoj maturi očekuju niže ocjene nego što su im zaključene na kraju 4. razreda, a nesrazmjer školskih i ocjena na državnoj maturi je velik, pokazala je anketa o ocjenama koju je Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja proveo prvi put ove godine.

Prema priloženim podacima, vidi se kako, primjerice, 38 posto učenika koji su izašli na A razinu matematiku ima zaključenu peticu, no na državnoj maturi peticu ih je dobilo jedva pet posto. Na B razini postotak petica je mnogo manji, ali razlika je opet značajna. 

Omjer ocjena iz hrvatskog jezika jednako je neproporcionalan. Na A razini peticu iz hrvatskog imalo je oko 35 posto učenika, a na samoj maturi tek oko pet posto.

Analiza podataka o tome koju ocjenu učenici očekuju pokazuje kako oni očekuju niže ocjene od onih koje su im zaključene, ali opet su postigli lošije rezultate od očekivanih, barem što se tiče petica i četvorki.

Najviše podudaranja u zaključenim i ocjenama postignutim na maturi je kod ocjene dobar, trojke, a zanimljivo je usporediti i postotke zaključenih dvojki s onima dobivenim na državnoj maturi. Tako primjerice među učenicima koji izašli na A razinu matematike njih oko 12 posto ima zaključenu dvojku. Na državnoj maturi dovoljan je dobilo 35 posto učenika.

Najveća podudarnost ocjena vidi se u engleskom jeziku, što je trend već više godina. Hrvatski maturanti i ove su godine pokazali najbolje znanje na testovima iz stranih jezika, posebno engleskog. Engleski je i ove godine značajno bolje riješen od hrvatskog jezika, ali kad se pogleda A razina, može se primijetiti kako je značajno veći postotak zaključenih petica, 52 posto, od postignutih na državnoj maturi, 29 posto. 

S obzirom da ranijih godina nisu rađene ovakve analize, ne može se reći je li ove godine "poplava" petica bila veća zbog online nastave, kako su mnogi nastavnici upozoravali. No ovi podaci sigurno ukazuju na veliki nesrazmjer znanja i zaključenih ocjena učenika. 

NCVVO je među učenicima proveo i druge upitnike koji su pokazali kako je  psihološka uznemirenost bila je manja za vrijeme same provedbe državne mature nego u periodu iščekivanja. Učenici strukovnih škola općenito su manje zabrinuti oko državne mature nago učenici gimnazija. Također, maturanti su se u velikoj mjeri koristili materijalima koje je Centar stavio na raspolaganje u sklopu projekta „U centru mature”, a većina maturanata izrazila je visoki stupanj slaganja s tvrdnjom da bi im bilo korisno da su se ranije tijekom svoga školovanja imali prilike susresti s ispitivanjima sličnima državnoj maturi, navodi se u priopćenju. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 16
VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport
INVESTICIJA OD 100 MILIJUNA EURA

VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport

Posjetili smo Tehničku školu u Novskoj čiji program tehničara za videoigre upisuju učenici iz cijele Hrvatske. Ovdje počinje i gradnja supermodernog Centra za gaming
Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'
GENIJALAC IZ VELIKE GORICE

Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'

OŠ Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici već godinama prati potencijalno darovitu djecu. Ronald Podgorski jedan je od takvih učenika
Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo
SVE JE SAMA ODRADILA

Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo

Učenica sedmog razreda u zagrebačkoj OŠ Stenjevec Lucija Blažek (14) ispitala je 549 učenika, nastavnika i programera. Zanimalo ju je što znaju o STEM-u