Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanje prvi put je napravio analizu ocjena zaključenih u 4. razredu i onih postignutih na državnoj maturi. Razlika je drastična
Analiza jasno pokazala: Hrpa petica na kraju četvrtog razreda nije potvrđena na maturi
Učenici na državnoj maturi očekuju niže ocjene nego što su im zaključene na kraju 4. razreda, a nesrazmjer školskih i ocjena na državnoj maturi je velik, pokazala je anketa o ocjenama koju je Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja proveo prvi put ove godine.
Prema priloženim podacima, vidi se kako, primjerice, 38 posto učenika koji su izašli na A razinu matematiku ima zaključenu peticu, no na državnoj maturi peticu ih je dobilo jedva pet posto. Na B razini postotak petica je mnogo manji, ali razlika je opet značajna.
Omjer ocjena iz hrvatskog jezika jednako je neproporcionalan. Na A razini peticu iz hrvatskog imalo je oko 35 posto učenika, a na samoj maturi tek oko pet posto.

Analiza podataka o tome koju ocjenu učenici očekuju pokazuje kako oni očekuju niže ocjene od onih koje su im zaključene, ali opet su postigli lošije rezultate od očekivanih, barem što se tiče petica i četvorki.
Najviše podudaranja u zaključenim i ocjenama postignutim na maturi je kod ocjene dobar, trojke, a zanimljivo je usporediti i postotke zaključenih dvojki s onima dobivenim na državnoj maturi. Tako primjerice među učenicima koji izašli na A razinu matematike njih oko 12 posto ima zaključenu dvojku. Na državnoj maturi dovoljan je dobilo 35 posto učenika.

Najveća podudarnost ocjena vidi se u engleskom jeziku, što je trend već više godina. Hrvatski maturanti i ove su godine pokazali najbolje znanje na testovima iz stranih jezika, posebno engleskog. Engleski je i ove godine značajno bolje riješen od hrvatskog jezika, ali kad se pogleda A razina, može se primijetiti kako je značajno veći postotak zaključenih petica, 52 posto, od postignutih na državnoj maturi, 29 posto.
S obzirom da ranijih godina nisu rađene ovakve analize, ne može se reći je li ove godine "poplava" petica bila veća zbog online nastave, kako su mnogi nastavnici upozoravali. No ovi podaci sigurno ukazuju na veliki nesrazmjer znanja i zaključenih ocjena učenika.