Impresivan motor trkaćeg zvuka spojen na sekvencijalni mjenjač daje vozaču osjećaj da vozi bolid Formule 1, a ne karavan u čiji prtljažnik stane 1430 litara.
Audijev novi RS4 impresivni je sportski karavan za sve prilike
Kada je Audi, tada u suradnji s Porscheom, prvi puta predstavio ultrasportski karavan s te 1994. impresivnih 315 KS, svijet je bio u šoku. Ideja automobila koji nudi praktičnost obiteljskog karavana i tjera Ferrarije iz lijeve trake njemačkog autobahna pokazala se odličnom i RS2 je ušao u povijest kao jedan od kultnih Audijevih modela. Nakon što je RS4 u prošloj generaciji dolazio i kao lumzina, i kao karavan i kao kabriolet, novi RS4 vraća se tradiciji - proizvodit će se samo kao karavan, odlučni su u Audiju, te dodaju da je za ostale u ponudi RS5. Novi RS4 ponovo pokreće atmosferski motor, i to 4,2-litreni TFSI sa 450 KS.
Motor zvuči izvrsno već na ler gasu, naročito u Dynimic postavci. Grgoljenje se kasnije pretvara u pravu riku s obzirom da se veliki V8 u stanju zavrtjeti do impresivnih 8500 o/min. Ovo čudo moderne tehnologije radnici u tvornici slažu ručno, a usprkos većoj snazi troši 26% manje goriva nego prethodnik. Obzirom na performanse, sasvim prihvatljivih 10,7 l/100 km. Na motor je spojen fenomenalno brz S-tronic mjenjač s dvostrukom spojkom i sedam brzina, a RS4 je opremljen i kultnim quattro pogonom na sve kotače. Iako prenosi 20% više snage na stražnje kotače i ima aktivni stražnji diferencijal, RS4 je vrlo predvidljiv u vožnji.
Usprkos velikoj snazi, gume veličine 265/35 R19 sve prenose na podlogu bez pogovora, dok veliki karavan luđački juri prema zavojima. Na kočenju i ulasku u zavoj osjeti se poprilična masa, no RS4 vraća povjerenje čim pritisnete gas i snažni V8 povuče prema naprijed. Uz launch control, u stanju je katapultirati RS4 s mjesta do 100 km/h za samo 4,7 sekundi, a elektronsko ograničenje najveće brzine na 250 km/h mogu će je "pomaknuti" na 280 km/h. U Njemačkoj Audi RS4 stoji 76.600 eura.
Pripremljen za vožnju trkaćom stazom
Novi RS4 imali smo priliku isprobati i na trkaćoj stazi, na austrijskom Red Bull Ringu gdje se nekada vozila Formula 1. Automobili na stazi imali su potpunu trkaću opremu - keramičke kočnice, sportski diferencijal, aktivni ovjes... Osjećaj u vožnji "na rubu" je odličan i RS4 je itekako agilan za svoje dimenzije i masu, vrlo stabilan i predvidljiv.