Napredak korejske autoindustrije posljednjih godina oduševljava. Cee’d je primjer toga i bez sumnje spada u vrh kompaktne klase, dok je cijenom i dalje prihvatljiv
Bez ijedne veće mane: Troši malo, tih je i bogato opremljen
Ugodno iznenađeni, neki i potpuno oduševljeni. Ovo je najčešća reakcija prolaznika na novu Kiju Cee’d. Već godinama Kia proizvodi izdržljive i povoljne automobile, ima najduže jamstvo, no u posljednje vrijeme ti automobili i odlično izgledaju, oduševljavaju kvalitetom i tehnološkim dostignućima. Točno takav dojam ostavlja i novi Cee’d. Korejski kompakt u najnovijoj se generaciji nema čega sramiti, štoviše, mogao bi posramiti mnoge konkurente. Za dizajn nema prigovora, Cee’d je dinamičan i vrlo skladno oblikovan. Isti dojam ostavlja i unutrašnjost, pogotovo u bogato opremljenom EX Style modelu s umetcima boje “piano laka” na konzoli i “eko kožom” na sjedalima. Svi materijali su kvalitetni, a ergonomija solidna. Zbuniti može jedino upravljač s velikim brojem tipki.
U vožnji Cee’d ostavlja odličan dojam. Iako benzinski motor sa 100 KS ne ostavlja previše prostora za dinamičnu vožnju, impresionira njegova mirnoća. Dodatni plus je i tišina u kabini po kojoj se Cee’d se pri visokim brzinama može bez pretjerivanja usporediti i s automobilima visoke srednje klase. Ovjes je također udoban, a kada treba i odlično drži u zavojima. Pohvale i za upravljač. Uz ovaj paket opreme on je dodatno poboljšan Flex Steer sustavom kojim je moguće odrediti njegov način rada.
Bojazan da će napredak izbrisati najvažniju prednost korejskih automobila, cijenu, pokazala se neopravdanom. Bogato opremljeni automobil koji bez sumnje spada u vrh klase Kia i dalje nudi vrlo povoljno. Cijena od 130 tisuća kuna je iznos kakav neki konkurenti traže za svoje osnovne, znatno siromašnije modele. Cee’d bez sumnje zaslužuje svaku preporuku.
Potrošnja goriva za pohvalu
Kia obećava okruglih šest litara, a mi smo na testu trošili 6,5 l/100 km. Vrlo pohvalno jer se radi o konvencionalnom benzinskom motoru čijih 100 KS ima dosta težak posao s 1300 kg mase.
Privlači bogatom opremom
EX Style paket opreme vrlo je bogat. Donosi dvozonsku klimu, tempomat, LED dnevna svjetla i brojne ukrase. Od “doplata” se na testiranom automobilu nalaze jedino parking senzori i metalik boja.
Kia Cee’d 1.4 EX Style
masa: 1310 kg
dimenzije: 431x178x147cm
obujam: 1396 ccm
snaga: 74 kW/100 KS
ubrzanje (0-100km/h): 12,8 s
najveća brzina: 182 km/h
potrošnja: 6,0 l /100 km
cijena: 135.550 kn (testni model) 129.900 kn (bez doplata)
konkurencija: Hyundai i30, Mazda 3, Ford Focus, Honda Civic
PLUS: atraktivan dizajn, bogata oprema, kvaliteta izrade i materijala, odlična zvučna izolacija, komfor vožnje, jamstvo od sedam godina, uglađen i tih motor, potrošnja, cijena
MINUS: preciznost ručice mjenjača, previše tipki na upravljaču, motor je preslab kada je automobil pod punim opterećenjem