Iako se mnogi sablažnjavaju nad električnim automobilima sve je izglednije da će jednog dana zamijeniti klasične. To će biti kada se riješi problem dosega i cijene
Budućnost stiže u stilu: Vozili smo električni VW Golf i Up!
Dan nakon obilježavanja Dana planeta Zemlje uputili smo se u ekološku automobilsku misiju. Isprobali smo kako je to voziti, a da se izravno ne zagađuje okoliš. Vožnja bez ikakve buke i smrada ispušnih plinova u netaknutoj i prekrasnoj prirodi bila je pravo osvježenje.
Kompaktni e-Golf snage 115 KS postiže maksimalnu brzinu od 140 km/h, maksimalni deklarirani doseg mu je do 190 km, uz potrošnju električne energije od 12,7 kWh, ili nešto otprilike 6 do 12 kuna na 100 km. Mali e-Up! razvija 85 KS, postiže maksimalnu brzinu od 130 km h, uz deklarirani doseg do 160 km i još manju potrošnju nego Golf.
Elektro dvojac isprobali smo na Plitvičkim jezerima
Prilika da provozamo e-Golf i e-Up! cestama u nacionalnom parku je nešto što se ne propušta. U Hrvatskoj se na tržištu nalaze samo četiri električna automobila tako da su naši susreti s njima prava rijetkost.
Električni Golf izgleda gotovo identično kao i svaki drugi, prepoznaje ga se po sitnim detaljima i specijalnim naplatcima, a isto vrijedi i za Up!. No, u vožnji ovi automobili su nešto sasvim drukčije od onoga na što smo navikli. Nečujni rad motora, strelovito ubrzavanje koje vas na početku zakuca u sjedalo i tek kasnije popušta i činjenica da vozite po cijeni od svega nekoliko kuna za 100 km isprva oduševljavaju. No podjednako veliku pažnju posvetite i negativnim stranama električnog automobila. Stalni pogled na preostali doseg koji je kod Golfa realno oko 150-160 km, a kod Up-a 20 do 30 km manje pomalo kvari užitak vožnje kao i činjenica da su automobili zaista osjetno skuplji od usporedivih benzinskih i dizelskih. Cijena od 192.357 kuna za Up! i 285.517 kuna za Golf brzo otrijezni i najveće ekologe. Unatoč toga što je održavanje jeftinije ovakav automobil se u odnosu na klasičan još uvijek može isplatiti samo uz državni poticaj.