Na 4. konferenciji Nacionalnog vijeća za razvoj ljudskih potencijala na riječkom sveučilištu raspravljalo se o tome kako oblikovati obrazovne i studijske programe, te kako unaprijediti strukovno obrazovanje
Divjak: Moramo shvatiti što znači cjeloviti razvoj djeteta
Ova konferencija je prilika da se još jednom sagledaju instrumenti i načini na koje će se potrebe tržišta rada ozbiljno uzimati u obzir kod kreiranja obrazovnih i studijskih programa. Dobar instrument u tome je Hrvatski kvalifikacijski okvir jer on sadrži metodologiju prikupljanja potreba tržišta rada. No, moramo razumjeti da postoji još jedan instrument, a to su različita predviđanja budućih potreba kao i znanstvena istraživanja o tome što znači cjeloviti i puni razvoj neke osobnosti, pogotovo djeteta koje ide u osnovnu ili srednju školu, kazala je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak na konferenciji "Hrvatski kvalifikacijski okvir - mehanizam relevantnosti obrazovanja" na Sveučilištu u Rijeci.
Ovogodišnja konferencija četvrta je u nizu konferencija Nacionalnog vijeća za razvoj ljudskih potencijala, koja je ove godine povezana s obilježavanjem 45 godina rada riječkog sveučilišta.
Na konferenciji se raspravljalo o tome je li "Škola za život" put prema uspostavi učinkovitijeg sustava općeg obrazovanja i odgoja koji će djecu doista pripremiti za život. Razgovaralo se o i uvođenju dualnog obrazovanja u strukovnim školama, te stvaranju preduvjeta za postizanje privlačnijeg strukovnog obrazovanja i osposobljavanja uspostavom regionalnih kompetentnosti. Rasprava o visokom obrazovanju usmjerena je na osiguravanje kvalitete i relevantnosti ishoda učenja, analizirajući prilike za poboljšanje ishoda učenja u visokom obrazovanju učenjem uz rad te dijeljenjem isukstava o načinima verifikacije ishoda učenja.
- Naglasak ove konferencije je na socijalno obrazovnom obrazovanju tj. onom koje je povezano sa gospodarstvom, što je tema koja se često trivijalizira i podređuje profitu, no mi to vidimo sasvim drugačije. Mislim da ne postoji pogrešnije razumijevanje jer je to obrazovanje koje omogućuje svakom pojedincu da vodi ispunjen život, te potiče tržište rada koje uključuje javne i privatne institucije da dobiju kvalitetne, kompetentne mlade ljude koji će tako definitivno učiniti zajednicu sretnijom, kvalitetnijom i konkurentnom - istaknula je rektorica riječkog Sveučilišta Snježana Prljić Samaržija.
- Treba biti jasno da potrebe koje dolaze s tržišta rada trebaju također korporirat, posebno u djelu strukovnog programa i u visokom obrazovanju i zapravo je svaki taj dijalog temeljen na povjerenju, a da bismo imali povjerenje moramo razumijeti jedni druge te uzeti različite perspekttive u obzir, to je cilj ove konferencije - kazala je Blaženka Divjak koja je najavila da Ministarstvo u strukovnom obrazovanju nastavlja s formiranjem i finaciranjem 25 centara kompetentnosti diljem Hrvatske.