Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
11 komentara

'Djeca nisu za strogoću, mnogo bolje uče kad mogu birati sami'

Učenicima danas treba novi pristup. Kod mene sjede gdje žele, grickaju zdrave grickalice, a odmor uzimaju kad žele, kaže učiteljica Mirjana Kromar iz Krnjaka...

Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
11 komentara

Najvažnije mi je da su djeca sretna i da s veseljem dolaze u školu. Zato s njima i radim više neformalno, nema strogih kriterija, sjedi tko gdje želi, klupe smo spojili u središtu razreda i učenici sjede na svojim pilates loptama jer su dobre za kralježnicu i za koncentraciju, otkriva nam Mirjana Kromar, učiteljica razredne nastave Osnovne škole Katarine Zrinski u mjestu Krnjaku u okolici Karlovca.

Učiteljica u ovoj maloj školi novitete u nastavu uvela je prije šest godina, kad je reformom Hrvatski nacionalni obrazovni standard dao zeleno svjetlo učiteljima i nastavnicima da rade na drugačiji način.

- Nema ni onog formalnog da oni mene ne smiju pitati, prekinuti dok nešto radim, pitaju u svakom trenu kad im nešto padne na pamet što je vezano uz ono što radimo. Također sami biraju mjesto u učionici gdje će sjesti i raditi. Ako im ne ide, mogu se odmoriti, odraditi nešto drugo što im se sviđa, bitno je da odrade zadatke koje imamo taj dan - priča nam učiteljica Mirjana.

- Ja idem i ne želim stati jer smatram da učenicima treba prilagoditi gradivo i način pristupa jer djeca nisu za strogoću, oni su buntovni i imaju vrlo kratku koncentraciju i pažnju, ne možete dugo s njima razgovarati o jednoj temi i to ne ide. Zbog toga mnogo istražujem i po internetu da vidim kako se radi u školama u inozemstvu, ali kad poziv odaberete srcem, tad vam padaju ideje. Važno je slušati djecu - govori učiteljica.

Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL Ako im odgovara, kod učiteljice Mirjane mogu sjesti na pod, skuhati čaj i odmoriti se

Svoje učenike uči poduzetništvu tako da na radionicama izrađuju razne predmete, koje potom prodaju te vode evidenciju. Uči ih i domaćinstvu, a u razredu imaju “kutić” u kojem mogu skuhati čaj. Djeci su u razredu svakodnevno dostupni lješnjaci, bademi, sušeno voće, suncokretove sjemenke koje vole jesti. Učiteljica im je u razred uvela pilates lopte, koje su kako ističe, financirali roditelji. Roditelji su nabavili i VR naočale kako bi mogli učiti i raditi na VR Educationu.

Uza sve to djeca u školi uče i o brizi za životinje, te humanitarnom radu. Tako je s njima u školi od prošle zime i Šapa, kujica koja je lutala oko škole. U dvorištu škole ima kućicu, a djeca je šetaju i hrane.

Učiteljica Mirjana ističe kako su učenici odlično prihvatili ovakav pristup nastavi, primjećuje se da su samostalniji, s veseljem pristupaju kompleksnijim zadacima.

- Djeca ne osjećaju pritisak i puno im je lakše ovako raditi i učiti, a uočavam da su i kasnije puno povezaniji, osjetljiviji su i empatičniji na društvo i životinje. Vole ići u školu, a to je i mjesto gdje se mogu družiti jer stanuju raštrkani po selima - govori učiteljica. Inače, OŠ Katarina Zrinski jedina je osnovna škola koja je kroz fondove EU povukla 167.000 eura.

- Upravo uz ta sredstva smo u fokus stavili drugačiji rad s učenicima i stvorili naprednu, inovativnu, multikulturalnu školu - kaže ravnateljica Željka Stojković, ravnateljica škole. I dok čekaju opremu koju je financiralo Ministarstvo, ističu kako im je to najveća potreba. Naime, kako njezin razred nije u reformi ove godine, učionica neće dobiti projektor, a ni učenici tablete.

- Učenici bi istraživali jer sad ima dosta digitalno obrađenih sadržaja, ali mi ih nemamo gdje puštati. Zaista bi nam dobro došao kompjuter - zaključuje učiteljica Kromar.

Tema: Bolje obrazovanje 2019.

Možda vas zanima i ovo:
Message