Stručnjaci su analizirali milijune lajkova i otkrili da su korisnici, a ne algoritam, krivi za to što je Feed pun stavova s kojima se slažemo, a ne podjednako podijeljen
Facebook: Sami ste krivi ako je 'zid' pun samo jedne politike
Studija koja je istraživala čak 10,1 milijun korisnika Facebooka otkrila da je su sami pojedinci sebi najveći neprijatelji kod slučaja da im se uglavnom prikazuju sadržaji s kojima se slažu, a da se ograđuju od suprotnih, prenosi Mashable.
- Naše istraživanje ukazuje da ponašanje pojedinaca određuje kako će biti izložen stajalištima s druge strane - stoji u Facebookovoj studiji.
Facebookov stručnjak za obradu podataka Eytan Bakshy i njegov tim analizirali su 7 milijuna različitih linkova koje je podijelilo 10.1 milijun korisnika u periodu od šest mjeseci i raspoređivali su ih ili kao "ozbiljne vijesti" (hard news) ili "lako štivo" (soft news).
Zatim su proučavali ozbiljne vijesti poput politike, događaja u svijetu, zaštite okoliša i slično. Rezultat svega je potvrda da doista na svojim zidovima vidimo puno manje sadržaja nego koliko ukupno svi naši prijatelji podijele.
A najviše vidimo onaj sadržaj koji je najbliži onim linkovima koje klikamo po Facebooku. No, 25 posto sadržaja će biti s druge strane, odnosno drugačiji sadržaj.
Također, ono što ćete ugledati na svom zidu dosta ovisi i o tome tko su vam prijatelji i kakvi su njihovi afiniteti. Dakle u tih 25 posto mogu uletjeti i oni prijatelji s kojima se ne slažete po političkim pitanjima.
Pedantni analitičari izračunali su da lijevo orijentirani korisnici vide oko 24 posto vijesti ili mišljenja konzervativaca, a desno orijentirani korisnici vide više, oko 35 posto sadržaja koji se može povezati uz liberalnije opcije.
Facebookov famozni algoritam koji utječe na to što će se pojaviti u našem Newsfeedu ovisi o tome koliko smo s nekim prijateljem u interakciji i koliko smo često neki portal kliknuli. Ako češće kliknete na neki portal, dobra je vjerojatnost da ćete više objava s tog portala i vidjeti na svom zidu.