11 VELIČANSTVENIH
FOTO Novi Clio, GLC, budućnost Škode i VW-a. Ovo su najvažniji auti sa salona u Münchenu
Donosimo pregled najvažnijih noviteta s IAA Mobility 2025 u Münchenu, sajma koji je ove godine potvrdio električni zaokret autoindustrije. Najveći proizvođači iskoristili su pozornicu za predstavljanje svojih aduta - od konceptnih studija do serijskih modela koji uskoro stižu na ceste. Među premijerama posebno su odjeknuli električni SUV-ovi, futuristički kompakti i sportski modeli koji ruše granice performansi. Sajam je pokazao da europske marke i dalje vjeruju u automobile snažnog karaktera, bilo da se radi o Volkswagenu, Škodi, Hyundaiju ili Renaultu. U nastavku donosimo pregled modela koji su obilježili ovogodišnji IAA i koji će oblikovati automobilsku scenu sljedećih godina.
Šesta generacija legendarnog Renaulta Clia donosi duljinu od 4,12 m i novi sportski izgled. Espirit Alpine verzija dolazi s 18-colnim naplatcima i Alcantara interijerom.
Šesta generacija legendarnog Renaulta Clia donosi duljinu od 4,12 m i novi sportski izgled. Espirit Alpine verzija dolazi s 18-colnim naplatcima i Alcantara interijerom.
U ponudi su turbobenzinac od 115 KS, motor na plin od 120 KS i hibrid E-Tech sa 160 KS. U Hrvatsku stiže na proljeće 2026.
Kabina nudi dva velika zaslona i 48 boja ambijentalnog osvjetljenja. Sigurnost je unaprijeđena s čak 29 sustava pomoći u vožnji.
BMW je u Münchenu predstavio potpuno novu generaciju svog električnog SUV-a srednje klase iX3. Model je oslonjen na novu platformu i donosi znatno moderniji, oštriji dizajn, s manje naglaska na ogromne bubrege nego kod prijašnjih izvedbi.
Kao i ostali električni BMW-ovi, iX3 kombinira sportski duh marke s udobnošću za svakodnevnu vožnju. U ponudi će biti stražnji i pogon na sve kotače, a kupce očekuju i snažne M Performance izvedbe.
U ponudi su baterije koje omogućuju do 805 kilometara dosega prema WLTP-u, što ga stavlja u sam vrh klase. Unutrašnjost je digitalizirana, s iDrive sustavom nove generacije i naprednim infotainmentom koji integrira sve Googleove servise.
Električni Mercedes GLC EQ zamjenjuje dosadašnji EQC i postaje ključni SUV marke. Dizajn donosi ogromnu osvjetljenu masku i zvjezdaste svjetlosne potpise.
S baterijom od 94 kWh i pogonom na sve kotače nudi do 710 km dosega. Najsnažnija verzija razvija 489 KS i stiže u proljeće 2026.
U unutrašnjosti dominira Hyperscreen od 39 inča koji preuzima cijelu armaturnu ploču. Tu su i luksuzni detalji poput ambijentalne rasvjete i veganskih materijala.
Volkswagen je u Münchenu predstavio predserijski kamuflirani ID. Polo, kompaktni električni hatchback koji bi u budućnosti trebao preuzeti ulogu najpoznatijeg europskog gradskog automobila. Riječ je o modelu koji cilja na široku publiku i nudi električni ulazak u VW svijet.
Dugačak je 4,05 metara i smješten na MEB Entry platformu, s naglaskom na čiste linije i prepoznatljiv ID svjetlosni potpis. Iako moderan, zadržava dozu klasičnog Polo šarma.
Kupci mogu računati na izvedbe sa 170 i 226 KS, uz doseg do 450 kilometara. Unutrašnjost kombinira 11-inčni digitalni kokpit i 13-inčni središnji zaslon, a cijena će biti ključna prednost jer će startati oko 25 tisuća eura.
Polestar 5 debitirao je u Münchenu kao elegantna električna četverovratna kupe-limuzina, pozicionirana izravno protiv Porsche Taycana. Na prvi pogled osvaja minimalističkim, ali upečatljivim skandinavskim dizajnom
Model dolazi s baterijom od 112 kWh i dual-motor pogonom do 884 KS, što znači ubrzanje do 100 km/h za 3,2 sekunde. Ovisno o izvedbi, doseg doseže do 670 kilometara, uz punjenje do 350 kW.
Kabina kombinira održive materijale, digitalnu instrumentaciju i vrhunske udobnosne opcije poput Recaro sjedala s masažom. Stražnja sjedala također nude luksuz, s ventilacijom, masažom i naslonom koji se može podešavati.
Električni kompakt Hyundai Concept Three veličine Golfa debitirao je u Münchenu kao najva za Ioniq 3. Coupeovska silueta i sportski nos čine ga vrlo dinamičnim.
Koncept koristi Pixel rasvjetu i gullwing stražnja vrata, no serija će biti umjerenija. Ipak, jasno se vidi prostor za sportsku N izvedbu.
Očekuju se single i dual motor verzije te do 628 km dosega. Serijski Ioniq 3 starta 2026. iz europskih tvornica.
Studija Škoda Vision O otkriva budućnost Octavije u električnom izdanju, na VW SSP platformi. Karavan duljine 4,85 m dimenzijama je između aktualne Octavije i Superba.
U prtljažnik stane 650 litara, a s preklopljenim sjedalima čak 1.700. Dizajn donosi Tech-loop prednji kraj i tanku LED rasvjetu sprijeda i straga.
Unutra se proteže Horizon Display širine 1,2 metra ispod vjetrobrana. Koncept nosi i praktične detalje poput prijenosnog zvučnika i mini-hladnjaka.
Inspirirana vulkanskim pejzažima Fuerteventure, Cupra Tindaya je 4,72 m dugački crossover SUV. Mišićave proporcije i Ypsilon elementi krova daju mu dramatičan izgled.
Stražnji dio krase svjetla u obliku tri trokuta i veliki difuzor. Upečatljiv detalj je i zaslon u donjem dijelu stražnjeg stakla.
Unutrašnjost donosi lebdeća sjedala i 24-inčni zaslon s analognim stilom. Iako je riječ o konceptu, Cupra naglašava da je ovaj model puno više od dizajnerske vježbe.
Najmanji električni SUV marke, dug 4,1 metar, dizajnom slijedi Modern Solid filozofiju. LED svjetla u obliku slova T i oštre linije daju mu upečatljiv izgled.
U unutrašnjosti se očekuju zasloni od 11 i 13 inča te praktični Simply Clever detalji. Prtljažnik s 475 litara nadmašuje i neke veće konkurente.
S baterijom za doseg do 425 km i cijenom oko 25.000 eura, Epiq cilja dosadašnje kupce klasičnih benzinaca. Proizvodnja kreće 2026. u Španjolskoj.
Konceptni predserijski ID.Cross Concept je najmanji VW-ov električni SUV i najavljen je kao brat T-Crossa. Dizajn je vrlo blizak serijskoj verziji, uz 21-colne kotače i modernu LED rasvjetu.
Poseban naglasak stavljen je na praktičnost - 450 litara prtljažnika i dodatni mini-frunk. Platforma MEB+ nosi bateriju za do 420 km dosega.
VW vraća fizičke tipke za klimatizaciju i infotainment, što će mnoge kupce razveseliti. Serijski model očekuje se već 2026.
Porsche 911 Turbo S, najjači 911 svih vremena stigao je kao hibrid s ukupno 711 KS. Dvije e-turbine i elektromotor u PDK mjenjaču donose eksplozivne performanse.
Do stotke stiže za samo 2,5 sekundi, a Nordschleife je odvozio 14 sekundi brže od prethodnika. Najveća brzina iznosi 322 km/h.
Unatoč dodatnih 85 kg, upravljivost je bolja, a aktivna aerodinamika i titanski ispuh osiguravaju poseban karakter. Startna cijena je 271.000 eura u Njemačkoj