Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Imate priču? Zovite i šaljite! 099/224-2424 za WhatsApp, Viber, MMS, SMS email: reporter@24sata.hr telefon za čitatelje: 01/24-24-242
50 komentara

Godišnji mali servis stoji oko 1000 kuna, Opel je najpovoljniji

Prvi servis ne treba raditi prije 15.000 km. Većina ga preporučuje svake godine. Na njemu se uz pregled vozila mijenja motorno ulje i filtar, a u pravilu stoji oko 1000 kn

Marin Tomaš
Foto: Marin Tomaš
50 komentara

Među hrvatskim vozačima još vladaju predrasude kako ovlašteni servisi puno koštaju, kako su japanska vozila skupa za održavanje ili kako za odlazak na servis treba najmanje 1500 kuna. Stoga smo odlučili napraviti istraživanje cijene prvog ili tzv. malog servisa, koji je kod većine obavezan svake godine. I to u najzastupljenijoj, kompaktnoj klasi, gdje je održavanje u pravilu skuplje od gradske klase. Službeni podaci koje smo dobili od zastupnika 15 automobilskih proizvođača otkrivaju da velikih razlika nema i da godišnji servis stoji oko 1000 kuna.

Pritom treba istaknuti da je kod pojedinih modela održavanje skuplje ako se dostigne kilometraža na kojoj automobil treba na servis nego kad samo istekne predviđeno vrijeme. Tako servis Alfe Giuliette stoji 1881 kunu kad automobil prevali 30.000 kilometara, ali zato 1188 kuna ako ne prevali toliko unutar dvije godine, kad je za Giuliettu predviđen redovni servis. Ipak, bez obzira na duge tvorničke intervale, svi zastupnici preporučuju odlazak na servis svakih godinu dana, osobito “ako se vozilo pretežno koristi u gradskoj vožnji”.

Na redovnom servisu obavlja se detaljan pregled svih dijelova vozila, obavezno se mijenjaju motorno ulje i filtar, a kod nekih filtar zraka i klime. Majstori će vam prema potrebi doliti rashladnu tekućinu, a najviše vole dolijevati (pre)skupu tekućinu za pranje stakla, koju će vam, naravno, dodatno naplatiti.

Moderni auti sami upozoravaju kad trebaju na servis

  1. Provjera balansa kočnica na valjcima
  2. Ispuštanje potrošenog ulja
  3. Zamjena uljnog filtra
  4. Ulijevanje novog motornog ulja
  5. Dolijevanje antifriza
  6. Detaljan vizualni pregled vozila
  7. Provjera stanja dijelova ovjesa
  8. Provjera stanja kočnica
  9. Podešavanje tlaka u gumama
  10. Provjera dijagnostike preko računala
  11. Testna vožnja
  12. Upis u knjižicu i digitalnu bazu

Osim u servisnoj knjižici, servis se bilježi u digitalnoj bazi

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message