Tech

Komentari 0

GOOD Inicijativa: 'Pet je godina od prosvjeda 50.000 ljudi za bolje obrazovanje. Sve je isto...'

GOOD Inicijativa: 'Pet je godina od prosvjeda 50.000 ljudi za bolje obrazovanje. Sve je isto...'

Izmijenilo se četiri ministra obrazovanja, a stvarna reforma obrazovanja nije se dogodila. Umjesto reforme, ministarstvo je uvelo eksperimentalni program "Škola za život"

Pet je godina prošlo od velikog prosvjeda “Hrvatska može bolje” na kojem je 50.000 ljudi tražilo bolje obrazovanje i budućnost za svoju djecu, a kojeg je organizirala GOOD inicijativa. U svom priopćenju navode da je 1. lipnja 2016. godine, a potom i godinu dana kasnije, tisuće ljudi su izašle na ulice Zagreba i 19 drugih gradova kako bi iskazale svoj bunt i nezadovoljstvo političkim pritiscima koji su doveli do stopiranja provedbe kurikularne reforme.

Poručili su da je obrazovanje, koje se nastojalo osigurati kurikularnom reformom i reformom obrazovnog sustava u cijelosti, garancija bolje, ljepše i pravednije budućnosti i da Hrvatska može i mora bolje.

- No, vrijeme je prošlo, izmijenilo se četiri ministra obrazovanja, a stvarna reforma obrazovanja u Hrvatskoj nije se dogodila. U pet godina, umjesto reforme koju su građani i građanke tražile, ministarstvo je uvelo eksperimentalni program "Škola za život". Taj projekt, kojeg se uporno nastojalo prikazati kao reformu obrazovnog sustava, zadržao se isključivo na promjenama kurikuluma i uvođenju digitalnih sadržaja u nastavu, što je intervencija u postojeći sustav, a ne nužna reforma - navode u priopćenju iz GOOD inicijative.

Nastavljaju da središte učenja nije tehnologija već pedagogija, a to se dodatno potvrdilo i trima krizama u obrazovanju koje su se dogodile u prošloj školskoj godini.

- Štrajk odgojno – obrazovnih radnika i radnica, pandemija koronavirusa te u konačnici potres koji je pogodio jedan dio Hrvatske pokazali su slabosti sustava. Pandemija je pokazala neujednačenost u dostupnosti obrazovnog sustava, koji ne ispunjava svoju temeljnu funkciju osiguravanja jednakih šansi za svu djecu - navode i dodaju da provedba nastave na daljinu pokazuje koliko je cijela infrastruktura obrazovnog sustava na klimavim nogama, ali i da istinska promjena sustava obrazovanja nikad nije bila i neće biti prioritet obrazovnih vlasti i Vlade u cijelosti.

- Obrazovni sustav u Hrvatskoj počiva na visokoj motivaciji samih odgojno – obrazovnih radnika i radnica da, unatoč svim sustavnim nedostacima i nesigurnim uvjetima, sami nalaze rješenja za probleme u odgojnom i nastavnom procesu te preuzimaju odgovornost za sve propuste koji se pritom dogode. Na to računa i Ministarstvo obrazovanja, koje je u vrijeme krize dopustilo da dio najranjivijih skupina djece, koji nemaju uvjeta i mogućnosti pratiti nastavu na daljinu, ovise o entuzijazmu svojih nastavnika i nastavnica. Zbog nedostatka strateškog upravljanja obrazovnim sustavom,oni osjećaju preopterećenost te je u mnogim slučajevima pala kvaliteta nastavnog procesa i razina znanja s kojom učenici/ice završavaju ovu školsku godinu - ističu u svom priopćenju.

Provedba međupredmetnih tema praktički ne postoji, navode, stoga GOOD inicijativa posebno naglašava problem nesustavne provedbe građanskog odgoja i obrazovanja, koji bi djeci i mladima omogućio lakše razumijevanje i nošenje s društvenim krizama koje su obilježile posljednje razdoblje.

- Uz to, nalazi trećeg u nizu istraživanja GOOD inicijative o političkoj pismenosti maturanata ponovno su pokazali kako je razina političke i medijske pismenosti niska, a stavovi mladih o nekim pitanjima izrazito radikalni pa i zabrinjavajući za budućnost demokracije i građana i građanki ove zemlje. Prošle godine pred parlamentarne izbore GOOD inicijativa objavila je zahtjeve na koje podsjeća i danas: obrazovna reforma u Hrvatskoj je nužna. Samo kvalitetan i reformiran sustav obrazovanja i strateško ulaganje u njega može osigurati kvalitetnu budućnost djece, mladih i u konačnici cijelog društva - ističu.

Pet godina nakon velikog prosvjeda podrške za provedbu kurikularne reforme, GOOD inicijativa traži ispunjenje zahtjeva, što bi značio veliki korak u smjeru da se reforma zaista i sprovede te poručuje Vladi je krajnje vrijeme za reformu obrazovanja, koju građani i građanke čekaju predugih pet godina.