I mi imamo lijene učitelje, no sad nas brine novi semestar... | 24sata
Obavijesti

Tech

Komentari 0

I mi imamo lijene učitelje, no sad nas brine novi semestar...

I mi imamo lijene učitelje, no sad nas brine novi semestar...
3

Finski nastavnik i nagrađivani edukacijski inovator Jukka Sinnemäki za 24sata otkriva kako izgleda školovanje u karanteni u Finskoj, te što najviše muči tamošnje učenike i nastavnike

VIDEO

Brojne zemlje zbog epidemije Covida-19 okrenule su se nastavi na daljinu baš kao i Hrvatska. I dok, primjerice, u Švedskoj još nisu donijeli odluku o zatvaranju škola, u FInskoj 16. ožujka su se također prebacili u virtualne učionice, iako su i dalje otvoreni dječji vrtići, predškola, te razredi od prvog do trećeg.

Finski nastavnik i nagrađivani edukacijski inovator Jukka Sinnemäki, osnivač "aktivne učionice" koji je gostovao na konferenciji "Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska" 2019., za 24sata otkrio je s kojim se izazovima susreću finski učenici i nastavnici u danima korone.

- Dječji vrtići, predškola i razredi od prvog do trećeg su otvoreni, uz visoku preporuku vlasti da se ostaje kod kuće koliko god je to moguće. Preporuka je da se djecu šaljeu vrtić i školu samo ako roditelji rade posao koji od njih zahtijeva odlazak na radno mjesto, poput liječnika, policajaca, vatrogasaca, medicinskih sestara itd. - kaže Sinnemäki, dodajući kako je u početku nastave na daljinu sve bilo dosta kaotično.

- Sad se većina nastavnika prebacila na online nastavu, koriste platforme poput Teamsa, Meet-a isl. Organizirali su i brojne chat grupe. Ja svaki dan imam video-sastanak sa svojim učenicima. Ali pristupi su vrlo različiti, od vrlo lijenih nastavnika koji ne čine gotovo ništa cijelo ovo vrijeme, do onih koji su zaista uložili ogroman napor da održe visoku razinu poučavanja, motivacije i podrške, te, što je najvažnije, brige za učenike - ističe.

Ovdje pročitajte iskustva roditelja u Finskoj sa školom na daljinu

Karantena u Finskoj je trebala završiti 13. travnja, ali je produljena za mjesec dana, do 13. svibnja. Sve to otvara nova pitanja, primjerice, što će biti s novim semestrom koji u Finskoj, ali i mnogim drugim europskim zemljama počinje već u kolovozu. To je Sinnemäkiju i njegovim kolegama trenutno veliki problem.

- Glavna uloga škole i dalje ostaje ista, ali moramo se pripremiti za posljedice ove situacije i mnogo novih situacija i problema s kojima se dosad nismo susretali. Veliko je pitanje kako ćemo u sustav uspješno vratiti učenike koji su i prije korone imali poteškoća - kaže on.

'Brinem se zbog onih koji se ne snalaze'

Kako reagiraju djeca, pitamo nastavnika svjetski poznatog po uvođenju potpuno novih pristupa upravo učenicima koji se lošije snalaze u školskom okuženju.

- Primijetio sam da ovakav način rada najviše koristi onima koji se u redovnoj nastavi baš i nisu snalazili, bilo zbog straha od drugih ili nekog drugog razloga. Oni sada rade izvrsno. No uloga nastavnika je kompleksna i u ovom poučavanju na daljinu. Brinemo se zbog onih koji se ne snalaze i čiji se roditelji također ne snalaze i ne mogu im pomoći. Imamo i dosta djece s posebnim potrebama kojima je sada posebno komplicirano dati potrebnu edukaciju i pomoć - odgovara Jukka Sinnemäki.

 

Jukka Sinnemäki: Moji savjeti za nastavnike:
1. Ne zaboravite da ovo nije "homeschooling", obrazovanje u kući
2. Nastavnici su odgovorni za nastavak poučavanja, kao i za to da prate napredak učenika i daju im povratne informacije (ovo nije početak ljetnih praznika).
3. Poučavanje NIJE samo dijeljenje zadataka.
4. Upute za domaće zadaće moraju biti dovoljno jednostavne da ih djeca mogu shvatiti čak i u najmlađoj dobi.
5. Održavajte redovan dnevni ritam.
6. Pokušajte organizirati video-sastanka
7. NE ČINITE OVO:
- raditi što god vam se čini zgodno i poželjno,
- nemojte davati upute za zadaće tjedan dana unaprijed i više,
- dnevna rutina je jako važna,
- odustati od kreativnosti i inovativnosti,
- previše pritiska i zadaća sigurno nije dobro, sjetite se da je situacija u većini domova mnogo gora nego prije. Stoga ne pritišćite roditelje zadajući djeci prekomplicirane zadatke.
8. Pružite svojim učenicima pažnju, pružite im entuzijazam, ljubav, ohrabrite ih, sad im to najviše treba.
Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0

VIDEO

VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport
INVESTICIJA OD 100 MILIJUNA EURA

VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport

Plus+ Posjetili smo Tehničku školu u Novskoj čiji program tehničara za videoigre upisuju učenici iz cijele Hrvatske. Ovdje počinje i gradnja supermodernog Centra za gaming

Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'
GENIJALAC IZ VELIKE GORICE

Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'

OŠ Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici već godinama prati potencijalno darovitu djecu. Ronald Podgorski jedan je od takvih učenika
Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo
SVE JE SAMA ODRADILA

Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo

Učenica sedmog razreda u zagrebačkoj OŠ Stenjevec Lucija Blažek (14) ispitala je 549 učenika, nastavnika i programera. Zanimalo ju je što znaju o STEM-u