Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
1 komentara

Irci otvorili prvu istragu protiv Googlea za kršenje privatnosti

Istraga bi trebala pokazati obrađuju li se osobni podaci u skladu sa europskim zakonom o privatnosti koji je stupio na snagu prije godinu dana (GDPR)

A Google sign is seen during the WAIC (World Artificial Intelligence Conference) in Shanghai
Foto: ALY SONG/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
1 komentara

Googleov glavni regulator u Europskoj uniji, irski Data Protection Commisioner (DPC), pokrenuo je prvu istragu o njegovom korištenju osobnih podataka u svrhu oglašavanja.

Istraga je rezultat niza prijava, priopćili su iz DPC-a, uključujući one internetskog preglednika Brave koji se prošle godine požalio da se Google i druge kompanije za digitalno oglašavanje nesmotreno koriste podacima ljudi.

„U skladu s člankom 110. Zakona o zaštiti podataka iz 2018. godine pokrenuta je istraga o obradi osobnih podataka u tvrtki Google Ireland Limited u kontekstu njezine internetske platforme Ad Exchange”, stoji u priopćenju DPC-a, objavljenom u srijedu.

Istraga bi trebala pokazati obrađuju li se osobni podaci u skladu sa europskim zakonom o privatnosti koji je stupio na snagu prije godinu dana (GDPR). Pod lupom će biti zakonske osnove obrade podataka, načela transparentnosti i minimalizacije podataka, te Googleova praksa čuvanja podataka.

Iz Googlea poručuju da će surađivati u istrazi.

„U potpunosti ćemo se uključiti u istragu DPC-a i pozdravljamo mogućnost za daljnje pojašnjenje europskih propisa o zaštiti podataka u stvarnom vremenu. Ovlašteni kupci koji koriste naše sustave podliježu strogim pravilima i standardima”, izjavio je u srijedu glasnogovornik Googlea.

Mnoge tehnološke tvrtke imaju europska sjedišta u Irskoj i time spadaju u nadležnost DPC-a.

Regulator je početkom svibnja priopćio da je pokrenuo 51 opsežnu istragu, od kojih se 17 odnosi na velike tehnološke tvrtke, uključujući Twitter, LinkedIn i Apple, a obuhvaćene su i brojne podružnice Facebooka, WhatsAppa te Instagrama.

Prema GDPR-u, regulatori imaju ovlasti izricati kazne u visini do četiri posto globalnih prihoda tvrtke ili 20 milijuna eura, ovisno o tome koji je iznos veći.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message