Izgledaju kao da su s drugog planeta, a žive na dnu oceana

Impresivne fotografije daju novi pogled na život koji se razvio uz hidrotermalne izvore na samom dnu oceana gdje nema svjetlosti Sunca, a i pritisak je ogroman.

Iako bi mogli pomisliti da su ovo prve fotografije nekih izvanzemaljski bića, no ove životinje nastanjuju naše najdublje oceane. Fascinantne fotografije mnogočetinaša (Polychaeta) pokazuju kako su se razvili kako bi mogli preživjeti visoki pritisak na dubinama ispod 1000 metara. Vjeruje se i da će otkrića s ovih dubina gdje Sunčeva svjetlost nikada ne dopire otkriti i nova saznanja o mogućnosti postojanja života na drugim planetima.

Na fotografijama se vidi kako mogu izbaciti usta kako bi lakše uhvatili plijen. Maleni ljuskasti crvi su veliki do tri centimetra, i dio su ekosustava za koji do prije 40 godina nismo ni znali. No napretkom tehnologije, znanstvenici su mogli obavljati istraživanja na sve većim dubinama, a na morskom dnu su umjesto pustare, otkrili različite zajednice koje žive uz hidrotermalne izvore iz kojih izbija vruća voda i razne kemikalije.

Vjeruje se da slični uvjeti i hidrotermalni izvori postoje i na Jupiterovu mjesecu Europi, a nagađa se da su postojali i na Marsu. No, postoji li tamo život tek treba dokazati. Crvi koji nastanjuju morsko dno hrane se bakterijama i jednostavnim organizmima,  a kako nema fotosinteze na toj dubini, za energiju su zaslužni kemijski procesi. Neki znanstvenici vjeruju da crvi ovise o bakterijama kojima se i hrane, piše Daily Mail.

Dio kometa osvijetlio je nebo iznad Španjolske i Portugala: 'Osjećao sam se kao u filmu'
KAO DA JE BIO DAN

Stanovnik Lisabona Bernardo Taborda (31) Reutersu je rekao da je šetao gradom s prijateljima kad je nebo odjedanput postalo jarko zeleno. "Bilo je nevjerojatno...", rekao je Taborda

Futurolog Kruse o klimi: Životi naše djece će biti puno teži, čekaju nas radikalne promjene
NEMA 'SREBRNOG METKA'

Moramo prepoznati prijetnju drugim ljudima osim nas, i tu se sve svodi na empatiju i razmišljanje o tome kako će drugi ljudi živjeti u budućnosti, rekao je futurolog Martin Kruse za 24saata
Solarne oluje griju more: Zbog toga će biti više uragana?
SUNČEVA AKTIVNOST NA VRHUNCU

Solarne oluje griju more: Zbog toga će biti više uragana?

Znanstvenici kažu kako Sunce kada je aktivno pokreće snažne baklje energiziranih čestica koje pucaju kroz svemir. Kada one udare u Zemlju te čestice sa sobom donose sunčevu energiju koja zagrijava oceane