Kako ćemo obraniti planet? U asteroid će zabiti malu letjelicu

NASA i ESA planiraju testirati sustav obrane planeta tako što će u mali asteroid zabiti jednu letjelicu koja bi ga trebala preusmjeriti. Na taj način pripremit ćemo se za veće i puno brže asteroide u budućnosti

Dosad smo uspjeli otkriti više od 20.000 objekata u svemiru, no samo maleni broj predstavlja stvarnu prijetnju za naš planet. No ako ćemo ikad pokušati zaustaviti neki opasni asteroid na direktnom putu da nas pogodi, na tome ćemo morati raditi zajedno. Velike svjetske sile morat će zaboraviti na sporove i zajednički raditi na rješenju koje će nam donijeti spas.

Upravo zato NASA i Europska svemirska agencija sastat će se sljedeći tjedan u Rimu kako bi analizirali napredak istraživačke misije (AIDA), kojoj je cilj razviti sustav za preusmjeravanje asteroida. I to na prilično jednostavan način - zabijanjem letjelice u njegovu površinu.

Ovim projektom planiraju promijeniti orbitu jednog od dva Didymos asteroida koji se nalaze između Zemlje i Marsa. Još jedna letjelica pratit će cijelu situaciju kako bi dobili precizne podatke kojima se možemo pripremiti za puno opasniji sudar.

NASA će za tu misiju izraditi letjelicu (DART) koju će lansirati 2021. godine. Ona bi trebala u asteroid udariti brzinom od 23.760 km/h. U isto vrijeme taljanski LICIACube satelit će snimati trenutak udara. Tri godine kasnije, ESA će poslati i sondu Hera koja će pročuti metu i udarni krater.

Na ovaj par asteroida odlučili su se jer je meta lagana. Manji asteroid je dovoljno spor u rotaciji tako da su veliki izgledi da mu se promijeni orbita dovoljno za istraživanje.

S promjerom od 160 metara ovakav asteroid bi napravio veliku štetu, no on je relativno spor. Sustavi budućnosti morat će biti dizajnirani za veće i brže asteroide, a ovakva misija će biti velik korak u planetarnoj obrani.

Prije 19 godina objavili su prvi video ikad na YouTubeu. Znate li koji je video najgledaniji?
A DANAS BERU MILIJARDE

Nakon 19 godina postojanja, YouTube broji 2.7 milijardu mjesečno aktivnih korisnika diljem svijeta. Tada vjerojatno nitko nije mogao ni predvidjeti kakvu će popularnost ova platforma steći

Srušio se Twitter: Muskov 'X'  ne radi za milijune ljudi globalno
NIŠTA NE RADI

Srušio se Twitter: Muskov 'X' ne radi za milijune ljudi globalno

Problemi su počeli nešto prije 16 sati, a najviše su pogodili SAD, Veliku Britaniju i dijelove Europe te Azije.
Kina očekuje veliki cjenovni rat proizvođača električnih vozila