Obavijesti

Tech

Komentari 15

Kodiaq se promijenio, ali i dalje ostaje impresivni veliki SUV s nevjerojatno mnogo mjesta

Kodiaq se promijenio, ali i dalje ostaje impresivni veliki SUV s nevjerojatno mnogo mjesta
21

Redizajnom je Kodiaq dobio osvježeni prednji i stražnji dio dok se unutrašnjost samo minimalno promijenila. Testirali smo bogatu Sportline izvedbu sa snažnim TDI motorom i 4x4 pogonom

VIDEO

Škoda je prošle godine redizajnirala svoj veliki SUV srednje klase i jedan od najimpresivnijih modela u ponudi ove češke tvrtke. Kodiaq je temeljito dizajnerski promijenjen. Sprijeda je dobio novu masku promijenjenog oblika, svjetla koja su također drugačijeg oblika i novi odbojnik. Straga je oblik svjetala također  promijenjen dok je odbojnik drastično promijenjen kako bi auto izgledao nešto agresivnije. Tu su i novi naplatci te neki drugi dizajnerski detalji. 

I uz sve te promjene Kodiaq izgleda jako poznato i neće ga biti teško prepoznati na cesti. Zadrža je svoj prepoznatljivi "uglati dizajn" koji njegove velike dimenzije na oko čini još većima. A pritom izgleda malo svježije i agresivnije. 

U unutrašnjosti je Kodiaq ostao pravo čudo po ponudi prostora. Sprijeda, straga i u prtljažniku prostora je zaista u izobilju, kako u dužinu tako i u širinu. Za primjer, i osobe koje su dosta iznad granice od 100 kilograma udobno će se smjestiti na prednje sjedalo, straga će dvometraši, pa i oni viši imati dovoljno o mjesta za noge i glavu i kad ispred njih sjedi dvometraš, a u prtljažnik stane pomalo nestvarnih 835 litara. Ni jedan auto ove klase ne nudi toliko prostora, i ako Kodiaq po tome ne zadovoljava vaše potrebe, teško će neki drugi auto. Tada je vrijeme je da počnete razmišljati o kombijima. 

Dizajn unutrašnjosti nije previše diran. Nov je upravljač s novim tipkama, digitalni instrumenti su modificirani kao i središnji zaslon, no sve su to sitnice. Previše nije trebalo ni mijenjati jer unutrašnjosti Kodiaqa teško je naći zamjerku. U testnom autu su materijali, luksuz, ergonomija i opći dojam na toj razini da Kodiaqu ništa previše ne bi trebao zamjeriti ni vlasnik SUV-a marke Mercedes ili  Audi. Zaista gospodski auto.

A gospodski je i pogon iako više nije u skladu s ekološkim trendovima. Testirani Kodiaq pokreče najsnažniji TDI motor kojeg Škoda nudi, dvolitreni četverocilindraš s 200 KS. Performanse su vrhunske. Do 100 km/h Kodiaq stiže za samo 7,7 sekundi, te postiže maksimalnih 218 km/h. S obzirom da je ovaj auto vrlo velik i da ima gotovo dvije tone motor Kodiaqa u vožnji ostavlja dojam kao da ima i osjetno više od 200 KS.

Da bi ukupna slika bila još impresivnija tu je i klasični pogon na sve kotače koji danas postaje sve veća rijetkost. Pogon vrlo dobro dođe u zimskim danima kada na cestama može biti snijega i leda, ali i pri offroad vožnji gdje je Kodiaq iznenađujuće dobar. Djelomično i zbog ovjesa s elektronskom regulacijom i mogućnosti uključivanja specijalnog 4x4 načina rada.

Pogon na sve kotače koristan je i u drugim, suhim uvjetima na asfaltu kada je prenošenje snage na podlogu puno efikasnije nego kod verzije s prednjim pogonom. Vozne osobine ovog automobila su impresivne i volite li agresivniju vožnju zaista ćete se ugodno iznenaditi kad krenete u jurnjavu zavojima. DSG mjenjač sa sedam brzina radi besprijekorno - brzo i neprimjetno. 

Od ovakvog automobila teško je očekivati vrlo malu potrošnju. Testni Kodiaq će u gradu, pri normalnom stilu vožnje, trošiti oko osam do devet litara, a kombinirana potrošnja na testu je iznosila 6,9 l/100 kilometara.

Ono što na Kodiaqu upotpunjava dojam je vrhunska udobnost. Zaista, od sjedala, položaja sjedenja, ponude prostora, ovjesa pa sve do zvučne izolacije Kodiaq ostavlja gospodski dojam. Auto koji najbolje pokazuje koliko je Škoda "narasla" i napredovala kroz vrijeme.

Pokazatelj toga je i cijena.  Čak 436.403 kuna je cijena testnog modela, no on je zaista pomalo ekstreman primjer, prepun dodatne opreme, s najsnažnijim dizelom i 4x4 pogonom. Želite li nešto prizemniji Kodiaq s dizelskim motorom i vrlo dobrom opremom možete računati na oko 300.000 kuna, a to je već iznos po kojem je Kodiaq itekako konkurentan. 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 
masa: 1967 kg
dimenzije: 470 x 188 x 166 cm
obujam: 1968 ccm
snaga: 147 kW/200 KS  
0-100 km/h: 7,7 s
najveća brzina: 218 km/h
potrošnja: 6,3 - 6,6 l/100 km
cijena: 436.403 kn (testni model), 363.380 kn (bez dodatne opreme), 258.269 (osnovni Kodiaq TDI) 203.722 kn (osnovni Kodiaq 1.5 TSI)

Važnija oprema Škoda Kodiaq SportLine 2.0 TDI 4x4 DSG

Alunaplatci 20",  trozonska automatska klima, Električno pokretana sjedala s grijanjem presvučena kombinacijom kože i alcantare, elektronsko podešavanje ovjesa, dodirni zaslon 9,2", navigacija, Wi-Fi, bežični punjač, panoramski krovni otvor, digitalni instrumenti, parkirni senzori sprijeda i straga te kamera za vožnju unatrag, električno zatvaranje i otvaranje prtljažnika, LED Matrix prednja svjetla...

 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 15
VIDEO

Svaki sa svojim karakterom: Testirali smo Huawei Watch GT4
TROJAC NA TESTU

Svaki sa svojim karakterom: Testirali smo Huawei Watch GT4

GT4 dolazi u tri različita izdanja, ali s impresivnom baterijom koja radi do 14 dana s jednim punjenjem. Metalna kućišta s različitom obradom i bojama te remenjem, svakom satu daju i drugačiji fokus, no nedostaje i dalje velik broj aplikacija

U Hrvatskoj više od dva i pol milijuna registriranih vozila
NOVA STATISTIKA

U Hrvatskoj više od dva i pol milijuna registriranih vozila

Broj prvi put registriranih cestovnih vozila iznosio je 190.063, uz rast od 28,6 posto u odnosu na 2022. godinu.
Helikopter Ingenuity poslao je posljednju poruku s Marsa: 'On će sada biti testna platforma...'
ISTRAŽIVANJE CRVENOG PLANETA

Helikopter Ingenuity poslao je posljednju poruku s Marsa: 'On će sada biti testna platforma...'

Dosad je Ingenuity ukupno prešao oko 17 kilometara i letio na visini od 24 metra. Na Mars je stigao u veljači 2021. na roveru Perseverance