Nikad nismo testirali kompakt koji se tako dobro i brzo vozi, no kod N-a fascinira i sposobnost da bude komforan. Upotrebljiv je poput klasičnog Golfa GTI, a brutalan, brz i zabavan poput Honde Civic Type R
Kompaktni kralj brzine: i30 N nudi najbolje od dva svijeta
U jednom trenutku grmi i puca iz ispuha, ovjes vam na neravnoj cesti “izbija bubrege”, a tvrd i izravan volan trenira mišiće ruku. No samo jednim pritiskom tipke Hyundai i30 N pretvara se u svakodnevnog diskretnog sportaša koji je udoban poput tipičnog obiteljskog kompakta.
Ta mogućnost transformacije, upotrebljivosti u svim situacijama, najviše nas je fascinirala na novom Hyundai i30 N. On nudi najbolje od dva svijeta, upotrebljiv poput klasičnog Golfa GTI, a brutalan, brz i zabavan poput Honde Civic Type R. Novi N je nevjerojatno dobra jurilica, što ne i čudi kad vidimo da je za njegov razvoj bio zadužen bivši prvi čovjek BMW-ova M odjela, a znamo što M znači kod sportskih automobila. Sad smo dobili i N.
I30 N je opremljen adaptivnim amortizerima i varijabilnim ispuhom, što ga uz pomoć drugih tehnoloških trikova na pritisak tipke, kada ga prebacimo u N način, pretvara u pravu zvijer. Zvuk ispuha je fascinantan, bez sumnje nešto najbolje što smo čuli kod 2-litrenih 4-cilindričnih motora. Eksplozije i brundanje kao kod nabrijanog trkaćeg auta. Podjednako je fascinantno kako se N vozi. Na trkaćoj stazi ili na nekoj zavojitoj cesti auto je nevjerojatno brz, držanje zavoja je fantastično, a diferencijal s ograničenim proklizavanjem itekako pomaže da se u svakom trenutku što više snage prenese na prednje kotače, na način na koji je to potrebno. S 275 KS je pravi sprinter i ubrzanja do 200 km/h su strelovita. S druge strane, koliko je upotrebljiv u svakodnevnom životu govori i činjenica da smo ga vozili u najsnježnijem tjednu godine i nismo imali baš nikakvih problema.
Pohvalu zaslužuju i vrhunske kočnice te precizan mjenjač vrlo kratkog hoda. Ono što se ne može izbjeći je visoka potrošnja. Samo 7,1 l/100 km, koliko je deklarirano, je znanstvena fantastika. Ako ste jako nježni, potrošit ćete oko 9 l/100 km, no ovaj auto tjera na jurnjavu pa smo mi trošili 12 l/100 km. Cijena je s obzirom na ono što auto može niska. Konkurenti su mnogo skuplji.
masa: 1504 kg
dimenzije: 434x180x145 cm
obujam: 1998 ccm
snaga: 202 kW/275 KS
ubrzanje (0-100km/h): 6,1 s
najveća brzina: 250 km/h
potrošnja: 7,1 l/100 km
cijena: 264.490 kn (testni model) 252.990 kn (bez doplata)
Testirani Hyundai i30 N Performance u opremi ima 19” alunaplatke, diferencijal s ograničenim proklizavanjem, LED SVJETLA, električno pokretana sjedala presvučena kožom, grijanje sjedala i upravljača...