Obavijesti

Tech

Komentari 35

Loša slika: Hrvatski fakulteti uvjerljivo su najgori u Europi

Loša slika: Hrvatski fakulteti uvjerljivo su najgori u Europi
1

Prema rang listi Univeristas 21 za 2018., koja ocjenjuje 50 svjetskih sveučilišta, Hrvatska je na 45. mjestu, a prestigle su nas Bugarska i Rumunjska. Pali smo za dva mjesta u odnosu na 2017.

VIDEO

Hrvatska su sveučilišta među šest najlošijih na svijetu, prema rang listi Universitas 21, vodeće svjetske mreže istraživačkih sveučilišta.
Na listi od 50 sveučilišta Hrvatska je na 45. mjestu. Najbolji je SAD, a slijede Švicarska, Ujedinjeno Kraljevstvo, Švedska i Danska. Iza Hrvatske su samo Meksiko, Tajland, Iran, Indija i Indonezija, dok je Srbija na 43. mjestu, a Slovenija na 29. To je pad za dva mjesta u odnosu na istu ljestvicu prošle godine, a prestigle su nas Bugarska i Rumunjska.

Nemamo dovoljno studentica 

Izvješće Universitas21 za 2018. priredilo je Sveučilište u Melbournu uz asistenciju sveučilišnih kolega iz Švicarske, SAD-a, Velike Britanije i Kine, a ovo je sedma godina izlaženja. Obuhvaća 50 javnih sustava visokog obrazovanja iz svih zemalja svijeta, koje se ocjenjuje prema 24 standardizirane karakteristike, prilagođene veličini zemlje prema broju stanovnika. 
Ocjenjuju se kroz četiri glavna modula: izvori financiranja i ulaganje u visoko obrazovanje, političko i društveno okruženje, umreženost i otvorenost, te rezultati. Najveći broj bodova je 100, koliko ima najbolje rangirana zemlja, SAD, a najmanji, 33,5, Indonezija. 
Kad se pogledaju moduli zasebno, još smo lošiji, na 48. mjestu, u području političkog okruženja, u kojem se, između ostalog, ispituju udio studentica u visokom obrazovanju, udio žena u akademskoj zajednici, te financijska neovisnost javnih sveučilišta. U izvješću se taj pad od lanjskog mjerenja tumači činjenicom da se Hrvatska i Srbija ove godine prvi put uspoređuju unutar EUA. 
Jednako loše su naša sveučilišta rangirana i na drugim listama poput istraživanja Shanghai, AWUR, CUWR i QSWUR. Kako se navodi u izvješću, upravo ispadanje naših sveučilišta iz prvih 500 na Shanghai listi utjecalo je na pad od sedam mjesta na U21.

Priprema se novi zakon


Porastao je postotak izdvajanja za visoku znanost u BDP-u, a najbolje su cijenjeni međunarodno objavljeni znanstveni radovi, te postotak zapošljavanja mladih s diplomama u odnosu na one koji su odustali od visokog obrazovanja. No prema općenitoj suradnji s gospodarstvom i industrijom smo na vrlo lošem 48. mjestu.
Kako neslužbeno doznajemo, zbog brojnih problema na sveučilištima i visokom obrazovanju, Ministarstvo znanosti i obrazovanja već radi na novom Zakonu o znanosti i visokom obrazovanju koji bi trebao biti dovršen do jeseni. Ekonomski stručnjaci upozoravaju kako je ovo samo jedna od lista na kojima je Hrvatska jednako loša.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 35
VIDEO

Naši učenici iz Luxembourga donijeli broncu, 2025. olimpijci iz cijele Europe stižu u Zagreb
ŠKOLSKA NATJECANJA

Naši učenici iz Luxembourga donijeli broncu, 2025. olimpijci iz cijele Europe stižu u Zagreb

Sustav školskih natjecanja u Hrvatskoj jedan je od najboljih u cijeloj Europi, kažu nam profesori mentori. Učenici za prva mjesta osvajaju dodatne bodove kod upisa, ali i izravni upis u srednju školu ili fakultet

Osnovnu školu završava 864 učenika više, Zadar dobiva prvi prirodoslovni gimnazijski smjer
PRIJEMNI U OSAM ŠKOLA

Osnovnu školu završava 864 učenika više, Zadar dobiva prvi prirodoslovni gimnazijski smjer

Prirodoslovna škola u Splitu uvodi smjer meteorološki tehničar, a Obrtničko-tehnička škola u Slavonskom broju umjesto stolara upisivat će drvodjeljske tehničare dizajnere
Lana Žaja: Već razgovaramo o pravima robota, a još nismo riješili ravnopravnost spolova
UMJETNA INTELIGENCIJA U ŠKOLI

Lana Žaja: Već razgovaramo o pravima robota, a još nismo riješili ravnopravnost spolova

Doktorica informacijskih znanosti Lana Žaja objavila je knjigu "Povijest umjetne inteligencije". Razgovarali smo s njom o ženama u STEM-u i primjeni umjetne inteligencije u obrazovanju