Obavijesti

Tech

Komentari 24

Mali i zabavan SUV: Mazda želi s novim CX-3 biti lider u klasi

Mali i zabavan SUV: Mazda želi s novim CX-3 biti lider u klasi
13

Mazda je sa CX-3 ušla u segment malih crossovera, koji je u prošloj godini rastao više od 50 posto. Iako ih čeka jaka konkurencija, pokazali su da imaju jakog aduta

VIDEO

Mazda i nije imala pretjerano težak zadatak. Nova dvojka već je bila prekrasan gradski automobil, a mali crossover CX-3, koji se na njoj temelji još lakše izaziva zavidne poglede. Ovime su u japanskoj kompaniji i otežali izbor vozačima koji su razmišljali o Mazdi 3.

Pokretanje videa...

24sata 01:38

Velik dio dijelova i međuosovinski razmak dijeli s dvojkom, a CX-3 je dostupan s tri motora. Tu su provjereni dvolitreni motori sa Skyactiv tehnologijom od 120 i 150 konjskih snaga te novi 1,5 litreni dizelski motor sa 105 konjskih snaga. Njega smo u kombinaciji s pogonom na sve kotače i ručnim mjenjačem isprobali na cestama oko Barcelone. Motor s niskom kompresijom od 14,8:1 vozi se jako dobro, a tek zvuk motora odaje dojam da se radi o dizelašu. Tijekom vožnje trošio je 5,4 litara, nešto više od tvorničkog prosjeka od 4,7 litara. Iz Mazde su rekli kako su taj pogon na sve kotače dodatno unaprijedili, a niz senzora u stvarnom vremenu prati razne parametre s ceste, ali i iz zraka, poput vlage.

Najsnažniji benzinac s automatskim mjenjačem kojeg smo također imali prilike isprobati pak trošio je nešto više od 7 litara, a on nudi i sportski režim rada u kojem brzine mijenja na višim okretajima. Ovakva Mazda odaje 'zdravi zvuk' i dojam motora koji se rado vrti.

Mala Mazda nudi i niz dodataka koje obično viđamo na puno modela višeg ranga. Tako Mazda ima i head-up display koji prikazuje brzinu, podatke s navigacije i upozorenja. Sve se informacije mogu vidjeti i na 7-inčnom ekranu osjetljivom na dodir, a preko MZD Connect aplikacije možete spojiti i telefon. Uz kameru za vožnju unatrag ima i senzore za nadzor mrtvog kuta, koji paze i na aute koji prilaze s boka dok se krećete unazad. Opremljena je i sustavom koji će vas upozoriti ako ste prešli u drugu traku, dok će senzori držati razmak između vozila ili pomoći u kočenju i izbjegavanju sudara.

Za volanom se sjedi jako ugodno, iako se radi o nešto povišenom automobilu, zvučna izolacija također je dobra, a četvero putnika udobno će se moći voziti, dok bi petome moglo biti prilično tijesno. Iako su stražnji prozori prilično niski, preglednost je dobra zahvaljujući velikim retrovizorima, ali i kameri. Prtljažnik Mazde CX-3 nudi od 350 do 1260 litara, a koristan detalj je dupla podnica koju možete spustiti i ostaviti u prtljažniku te je ne morate ostavljati kod kuće.

Segment automobila kojem pripada i CX-3 najbrže je rastući u Europi, a samo prošle godine taj je rast bio veći od 50 posto. Iz Mazde su objavili kako očekuju da će im i ova godina donijeti rekordnu zaradu kojoj će značajno doprinijeti i novi model. Tako je plan da će globalno isporučiti oko 150.000 CX-3, dok bi ih u Europi trebali isporučiti nešto manje od 40.000. U Hrvatskoj automobil stoji od 130.469 kuna za osnovni model s benzinskim motorom (120 KS) i Emotion paketom opreme, dok će najskuplji model biti dizelski s pogonom na sve kotače i Revolution paketom opreme te će takav CX-3 stajati 241.268 kuna.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 24
VIDEO

Dr. Josip Paladino: 'Kod kuće sam papučar, ne jedem ništa cijeli dan i odlično sam'
VELIKI INTERVJU

Dr. Josip Paladino: 'Kod kuće sam papučar, ne jedem ništa cijeli dan i odlično sam'

Naš najbolji neurokirurg, prof.dr. Josip Paladino iza sebe ima 46 godina rada u struci, i nema namjeru stati. Iako stručnjak za mozak, njega kroz život vodi srce, kaže nam

Veliki vodič za Eurosong: Kako glasati, tko će voditi, kada će nastupati naš Baby Lasagna?
SVE ŠTO TREBATE ZNATI

Veliki vodič za Eurosong: Kako glasati, tko će voditi, kada će nastupati naš Baby Lasagna?

U finale Eurosonga prolazi 10 najboljih pjesama iz prvog polufinala, i 10 iz drugog. Uz njih, u finalu se natječu i 'Big 5' zemlje, kao i zemlja domaćin
Koch je zbog petardi oglušio, a Maksimir je opisao rečenicom: Pravi stadion, smrdi po urinu!
BOLUJE OD NEIZLJEČIVE BOLESTI

Koch je zbog petardi oglušio, a Maksimir je opisao rečenicom: Pravi stadion, smrdi po urinu!

Iako je u Dinamu proveo samo jednu sezonu, zavolio je taj klub i Zagreb i volio bi još jedanput doći na utakmicu. Pamti Mikića, Vukojevića, pobjedu u Amsterdamu..., a prije 17 godina je rekao: 'Modrić je najbolji na svijetu'