Dacia je postala fenomen - povoljna, kvalitetna, šarmantna i iskrena marka koja bez laži nastupa pred svojim kupcima. Sada mnogi žele svoj sličan proizvod 'za mase'
Mali trošak, visoka zarada: Svi bi htjeli kopirati Dacijin recept
Kad je Renault prije 15 godina preuzeo neuglednu rumunjsku Daciju, mnogi su se smijali tome. A danas im je taj smiješak vjerojatno kiseliji nego da su pojeli tucet limuna. Jer Dacia je postala fenomen - cijenom povoljna, kvalitetna, šarmantna i ponajprije iskrena marka koja bez laži nastupa pred svojim kupcima doslovce je pokorila tržište Europe, i to usred krize zbog koje su i najveći i najjači proizvođači pali na koljena. A sad mnogi od njih užurbano rade na tome da stvore “svoju Daciju”, svoj low-cost podbrend kojim bi privukli širi krug kupaca. Čak i Volkswagen intenzivno radi na tome da u sljedeće tri godine predstavi dodatnu liniju cijenom povoljnih modela s kojima bi ponajprije nastupio na istočnim, rastućim tržištima, a poslije i na Starom kontinentu. Jer Dacia je, što je nekima neočekivano, vrlo uspješna baš u Njemačkoj, gdje su kupci racionalni i cijene Dacijin sjajan omjer uloženog i dobivenog.
GM razmišlja u istom smjeru, Ford također, a Nissan, Renaultov partner u alijansi, najavio je da će s novim modelima pod značkom Datsuna već sljedeće godine krenuti na tržišta Rusije, Indije, Indonezije i Južne Afrike. Nissanu će u tome puno pomoći iskustvo Renaulta s Dacijom, čiji automobili danas nisu samo atraktivni cijenom nego i izgledom, opremom, pa i performansama. Novi Sandero izgleda sjajno i nije ništa lošije opremljen od Clija, a europski bestseler i jedan od rijetkih istinski terenski sposobnih SUV-ova, Duster, krajem godine stići će u redizajniranoj verziji.
Za razliku od Škode, primjerice, koja već davno nije ono što je trebala biti, Dacia je ostala vjerna izvornim vrijednostima koje je čine toliko privlačnom.
Dolaze čak i jeftini Volkswageni
Do 2015. na tržište bi trebali stići jeftini Volkswageni pod još nepoznatim imenom, čija će cijena počinjati od 6000 eura. Toliko bi trebala stajati jednostavna kompaktna limuzina, karavan bi stajao 1000 eura više, a prostrani jednovolumen 8000 eura. Takvi će automobili cijenom konkurirati Up-u, ali bit će znatno lošije opremljeni (dva airbaga i ABS) i “rudimentarna” dizajna.