Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
394 komentara

Mate Rimac u NU2: Ne radim samo kada spavam i kenjam

Rimac je u Nedjeljom u 2 rekao kako nikad nije glumio da radi auto koji će spasiti svijet. Za sav novac koji je dobio od obitelji, kaže da im ga je vratio, a da barem jednom mjesečno dobije ponudu za tvrtku

Foto: HRT
394 komentara

Osim kad spavam i kenjam, ostalo radim, rekao je Mate Rimac u emisiji Nedjeljom u 2 na pitanje oko toga koliko sati u danu potroši na posao. Govoreći o svom radnom danu, rekao je kako je od 8 do 18 na sastancima, a da je do 22 sati navečer obično u firmi i da otprilike tada odlazi kući. Nakon večere još radi na laptopu do otprilike 1 sat ujutro, ili koliko može gledati i sljedeći dan opet ustaje u 7 sati.

- Pokušavam maksimalno iskoristiti vrijeme , ali vikendom nadoknađujem posao - rekao je Rimac i dodao i da sve vrijeme iskoristi za rad, da opet ne bi imao dovoljno za napraviti sve što treba.

Govoreći o svojim počecima, rekao je kako je oduvijek bio fasciniran automobilima. Kad je kupio BMW koji je izdržao dva natjecanja, odlučio se okrenuti elektromotoru i htio je pokazati da on može biti snažan i zabavan. Komentirao je kako nikad nije glumio da radi auto koji će spasiti svijet, već pokazati da električni auto može biti zabavan. Govoreći o vlastitoj kompaniji, kad su došli u trenutni pogon, koristili su dio jedne hale i mislili da to neće napuniti godinama, a sada koriste četiri hale. Isto tako je istaknuo i kako su mu Pagani i Koenigsegg bili uzori i da je htio napraviti to što su i oni uspjeli, a danas su im takve tvrtke klijenti. Na pitanje o tome kako je od ispitivanja po forumima 2009. tako brzo došao do vlastitog automobila, Rimac je odgovorio da nije baš da nije znao za osnove, ali da je koristio sve načine kako bi mogao upiti znanje o električnim automobilima. 

- Ono što nisam znao, pitao sam na forumima. Ubrzo nisam ni tamo mogao dobiti informacije koje su mi korisne - rekao je prije nego je pojasnio kako je živio to što radi. 

Mi smo morali sve sami proizvoditi

Kad su krenuli u razvoj automobila, istaknuo je da nije htio raditi sve te je išao kod dobavljača po razne ponude te je povukao usporedbu s kompanijom Fisker koja je privukla ogromne investicije, ali i propala. Dok su oni nastavili po tom principu rada iz automobilske industrije, gdje 75 posto vozila proizvode dobavljači, a 25 posto je vlastita proizvodnja, oni u Rimcu ta sredstva nisu imali te su morali učiti i sami proizvesti skoro cijeli automobil. Dodao je kako sada prelaze na novi model i automobili su im bitni da pokažu što električni automobili mogu, ali i kao izlog komponenti. U tom sljedećem koraku ići će prema velikim proizvodnim količinama za kompaniju poput Rimca, ali dok se i kod velikih tvrtki i dalje radi o malim serijama. 

Rimac nije htio reći koliko mu je novčano pomogla obitelj, ali je istaknuo da mu roditelji nisu pomogli prije prvih investicija, da tvrtka danas vjerojatno ne bi bila u Hrvatskoj. No, naglasio je i kako je vratio svaku kunu koju je dobio.

Govoreći o tvrtki, istaknuo je kako je prosječna plaća 9663 kune, a ne 5000 jer se u prosjek ne broje ulaganja u istraživanje i razvoj. Rimac je istaknuo i kako on nema najveću plaću u firmi te da ima ljudi koji su višestruko bolje plaćeni zbog vrijednosti koju donose.  Spomenuo je i kako su platili pet milijuna eura poreza, a da su od države dobilii nešto više od milijun eura. Dodao je i kako su sad dobili prva značajnija sredstva od nekog europskog vonda. Radi se o 7 milijuna eura, no da su i za to morali dokazati da imaju 10 milijuna eura na računu. Dodaje kako će taj novac dobiti kroz tri godine. 

Autonomna vožnja će biti golema promjena

Sada smo u vremenu gdje znamo da će se dogoditi veliki skok električnih vozila i plug-in hibrida, ali samo je pitanje hoće li to ići brže ili sporije, rekao je Rimac koji misli da će puno veću promjenu donijeti autonomna vožnja te da će se mijenjati model vlasništva samog vozila. Rekao je i za sebe da voli vožnju, ali da kad se se pogleda koliko ljudi stradava, kolike su štete, zagađenje i gužve, a to su problemi koje autonomni sustavi mogu riješiti da nema smisla da vozimo te aute sami. Kaže da će te stvari krenuti prirodnije kad bude jeftinije i pogodnije biti u autonomnom autu. 

 

 

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message