Obavijesti

Tech

Komentari 5

Napravili igricu kojom žele da se borimo protiv lažnih vijesti

Napravili igricu kojom žele da se borimo protiv lažnih vijesti
1

Računalna igrica poziva korisnike da stvore fiktivni digitalni medij putem kojega će širiti lažne informacije, a znanstvenici sa Cambridgea žele da napravimo 'mentalna antitijela' protiv širenja lažnih informacija

Širiti internetom teorije zavjere, osramotiti svoje protivnike ili preuzeti njihov identitet, neke su od strategija razvijenih u edukativnoj igrici za borbu protiv lažnih vijesti koju su predstavili znanstvenici sa sveučilišta u Cambridgeu.

Računalna igrica dostupna na fakenewsgame.org poziva korisnike da stvore fiktivni digitalni medij putem kojega će širiti lažne informacije i sjecati što veću publiku, a pritom se moraju potruditi da očuvaju minimalnu razinu vjerodostojnosti.

Da bi postigli cilj sijanja lažnih vijesti igrači se služe strategijama kao što su otvaranje gomile lažnih računa na društvenim mrežama, "fotošopiranje" snimaka, a prokušana je strategija širiti na mreži članke sumnjiva sadržaja.

"Kad se stavite u kožu osobe koja vas pokušava prevariti, morate izoštriti svoju sposobnost da to uočite i oduprete se njezinim tehnikama," kaže Sander van del Linden, direktor laboratorija pri Sveučilištu u Cambridgeu koji radi na "teorije inokulacije".

Želimo pomoći razviti 'mentalna antitijela' kako bismo se cijepili protiv brzog širenja lažnih informacija", rekao je van del Linden.

Igra je testirana na stotinjak gimnazijalaca u Nizozemskoj. Pošto su se ti adolescenti upoznali s tehnikama dezinformacije naučili su manje vjerovati lažnim informacijama.

Znanstvenici su procijenili da je rezultat igrice "ograničavajuć, ali da obećaje". 

Nadaju se da će moći poboljšati učinkovitost igrice tako što će prikupljati podatke o njezinu korištenju i usavršavati je da bi sprječavali dezinformaciju.

Autori sada nastoje razviti igricu za borbu protiv radikalizacije na internetu. Smatraju da se radikalizacija provodi "identičnim tehnikama manipulacije: izazivaju se primjerice snažne emocije na temelju lažnih informacija".

Također žele prevesti igricu na druge jezike kako bi bila dostupna u državama poput "Ukrajine, gdje dezinformacija igra veliku štetnu ulogu". 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 5
AI agenti, super-aplikacije, kvantna sigurnost... Ovi će trendovi oblikovati 2026.
TEMELJI BUDUĆNOSTI

AI agenti, super-aplikacije, kvantna sigurnost... Ovi će trendovi oblikovati 2026.

Tehnologije poput AI agenata, industrijskih cloud platformi, napredne robotike, proširene stvarnosti i kvantno sigurne enkripcije stvaraju novu tehnološku infrastrukturu na kojoj će počivati poslovanje sljedećih desetljeća.
Komisija kaznila X sa 120 milijuna eura zbog plavih kvačica i skrivanja podataka
PRVA KAZNA OVAKVOG TIPA

Komisija kaznila X sa 120 milijuna eura zbog plavih kvačica i skrivanja podataka

Europska komisija kaznila je X (bivši Twitter) sa 120 milijuna eura jer ne poštuje pravila transparentnosti iz Akta o digitalnim uslugama. Sporne su plave kvačice, netransparentni oglasi i onemogućavanje pristupa podacima istraživačima, a X sada mora i platiti kaznu i u sljedećih par mjeseci pokazati kako će sve to promijeniti.