NASA objavila snimku slijetanja rovera Perseverance na Mars

Višedijelna svemirska letjelica, koja ulazi u atmosferu Marsa brzinom većom od 19.000 km na sat, morala je savršeno izvesti kompleksnu seriju manevara i usporiti, a zatim postaviti rover na svojih šest kotača

NASA je objavila prvi video slijetanja Perseverancea na Mars nakon puta dugog 480 milijuna kilometara u trajanju od gotovo sedam mjeseci.

POGLEDAJTE VIDEO

Perseverance je u četvrtak ušao u atmosferu Marsa, a zatim sigurno sletio u krater Jezero čime je započela potraga za dokazima iz drevnog mikrobiološkog života na Crvenom planetu.

Ovo je najnaprednije svemirsko vozilo koje je ikada poslano na drugi svijet.

Voditelji misije u NASA-inom laboratoriju u blizini Los Angelesa, zapljeskali su i počeli vikati od sreće kada su radio signali potvrdili slijetanje.

Vozilo je na Mars sletjelo oko 21.58 sati po srednjoeuropskom vremenu. Njegovo spuštanje na lokaciju u jednom komadu bilo je daleko od sigurnog.

Višedijelna svemirska letjelica, koja ulazi u atmosferu Marsa brzinom većom od 19.000 kilometara na sat, morala je savršeno izvesti kompleksnu seriju manevara i usporiti da izbjegne površinske opasnost te postaviti rover na svojih šest kotača.

Taj proces slijetanja i spuštanja inženjeri NASA-e su u šali nazvali 'sedam minuta straha', a riječ je o najsloženijem podvigu robotiziranih svemirskih letova.