Obavijesti

Tech

Komentari 2

Naučili smo kako nekome bez svađe reći da nam nešto smeta

Naučili smo kako nekome bez svađe reći da nam nešto smeta
1

ŽIVOTNE VJEŠTINE Učenici međimurskih škola uče kako graditi samopouzdanje te kako se zaštiti od nagovaranja da probaju alkohol ili cigarete

VIDEO

Učenici svih osnovnih škola u Međimurju već drugu godinu zaredom u četvrtim razredima provode provode pilot-projekt “Trening životnih vještina”. Zbog velikog uspjeha ove je godine projekt nadograđen te su uključeni i učenici svih petih razreda.

- Najzanimljivije mi je bilo to što sam naučila da se ne smije pušiti jer to šteti našem zdravlju, zubima, uzrokuje žutu kožu, a može dovesti i do raka pluća. Zaključila sam da ne smijemo pušiti jer možemo umrijeti - rekla je Kristina Premuž, učenica 5. a razreda Osnovne škole Belica, koji je i lani sudjelovao u projektu.

Bavimo se uzrocima

Njezinoj kolegici iz razreda Emi Krnjak svidio se način rješavanja obiteljskih problema.

- Raspravljali smo o sukobu dva brata. Stariji brat je stalno ljutio mlađeg i predložili smo rješenje da se ne smije obraćati pažnja na starijeg brata te da u rješavanju svađe mogu pomoći i prijatelji - kaže Ema. Filipu Železnjaku također se sviđaju rasprave.

- Volim kad svoje odgovore napišemo, razgovaramo o njima i onda dođemo do zaključka. Posebno me zanimala rasprava kako reći nekome da ti nešto smeta kod njega, a da se ne posvađate - kaže Filip.

- Počeli smo se baviti uzrokom a ne posljedicama. Djeca su nam najvažnija, a interes škola u Međimurju je vrlo velik. Nastavni Zavod za javno zdravstvo Primorsko-goranske županije osmislio je prvi i uveo ovaj projekt u škole te njihovi stručnjaci sudjeluju u pripremi i educiranju.

Životne teme

Projekt se za sada provodi u našoj, Zadarskoj i Primorsko-goranskoj županiji - kazao je Antun Žulić, ravnatelj OŠ Belica, koju pohađa 212 učenika. Riječ je o preventivnom programu za sprečavanje ovisnosti, a naglasak je na vještinama.

- To radimo na satu razrednika te tijekom godine imamo osam radionica - rekla je Ivana Pavlic, razrednica 5. a. Voditeljica projekta u školi Belica je pedagoginja Mirela Miljan, dok je voditeljica svih školskih preventivnih programa u Međimurskoj županiji Andreja Paranašić iz Osnovne škole Štrigova.

- Teme su životne i učenici ih jako dobro prihvaćaju. Kreativno i aktivno surađuju, vole ih primijeniti i razmišljaju o njima.

Neke od tema kojima će se baviti su “Ja odlučujem“, “U obliku dima”, “Gutači reklama”, “Pred teškom situacijom” i “Ne gubi glavu”.

Pritisci vršnjaka

Djeca uče kako se oduprijeti ovisnostima, pritiscima vršnjaka, kako samostalno donositi odluke, o samopoštovanju, odnosno kako ojačati sebe i kako se nositi sa stresom. Ako uspiju, poslije neće biti problema oduprijeti se bilo kojoj ovisnosti, kažu u školi.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 2
VIDEO

Naši učenici iz Luxembourga donijeli broncu, 2025. olimpijci iz cijele Europe stižu u Zagreb
ŠKOLSKA NATJECANJA

Naši učenici iz Luxembourga donijeli broncu, 2025. olimpijci iz cijele Europe stižu u Zagreb

Sustav školskih natjecanja u Hrvatskoj jedan je od najboljih u cijeloj Europi, kažu nam profesori mentori. Učenici za prva mjesta osvajaju dodatne bodove kod upisa, ali i izravni upis u srednju školu ili fakultet

Osnovnu školu završava 864 učenika više, Zadar dobiva prvi prirodoslovni gimnazijski smjer
PRIJEMNI U OSAM ŠKOLA

Osnovnu školu završava 864 učenika više, Zadar dobiva prvi prirodoslovni gimnazijski smjer

Prirodoslovna škola u Splitu uvodi smjer meteorološki tehničar, a Obrtničko-tehnička škola u Slavonskom broju umjesto stolara upisivat će drvodjeljske tehničare dizajnere
Lana Žaja: Već razgovaramo o pravima robota, a još nismo riješili ravnopravnost spolova
UMJETNA INTELIGENCIJA U ŠKOLI

Lana Žaja: Već razgovaramo o pravima robota, a još nismo riješili ravnopravnost spolova

Doktorica informacijskih znanosti Lana Žaja objavila je knjigu "Povijest umjetne inteligencije". Razgovarali smo s njom o ženama u STEM-u i primjeni umjetne inteligencije u obrazovanju