Obavijesti

Tech

Komentari 81

Povijesna odluka: Dizelašima mogu zabraniti vožnju u gradu!

Povijesna odluka: Dizelašima mogu zabraniti vožnju u gradu!
1

Suci u Leipzigu su zaključili kako nema pravnih prepreka, ali da gradovi istodobno moraju odluku o uvođenju zabrana prometa za vozila s dizel motorima uvesti postupno...

VIDEO

Savezni upravni sud u Leipzigu u utorak je načelno dopustio uvođenje zabrane prometa vozilima s dizel motorima u svrhu smanjenja štetnih čestica i plinova u njemačkim gradovima.

POGLEDAJTE VIDEO:

Pokretanje videa...

01:29

Savezni upravni sud je time odbacio žalbu saveznih pokrajina Baden-Württemberg i Sjeverna Rajna-Vestfalija gdje su upravni sudovi odlučili da gradovi Stuttgart i Düsseldorf, u svrhu održavanja dopuštenih vrijednosti ispušnih plinova i čestica, mogu posegnuti i za mjerama poput zabrane prometa.
 
Savezne pokrajine su se potom obratile Saveznom upravnom sudu u Leipzigu tražeći razjašnjenje pitanja postoje li uopće pravni temelji za uvođenje zabrana.
 
Suci u Leipzigu su zaključili kako nema pravnih prepreka, ali da gradovi istodobno moraju odluku o uvođenju zabrana prometa za vozila s dizel motorima uvesti postupno, a moraju se uvesti i izuzeci npr. za male poduzetnike.
 
„Zabrana ostaje posljednje sredstvo u ostvarivanju cilja postizanja dopuštenih vrijednosti dušikovih oksida“, stoji u obrazloženju presude.
 
Odluka Saveznog upravnog suda u Leipzigu odnosi se konkretno na Stuttgart i Düsseldorf, ali i na ostalih 70 gradova u Njemačkoj gdje vrijednosti dušikovih oksida višestruko premašuju dopuštene granice.
 
Upravo zbog visine tih vrijednosti, koje već godinama prelaze dopuštene granice, udruga Njemačka pomoć okolišu (DUH) je pokrenula tužbe u Stuttgartu i Düsseldorfu, gdje su sudovi odlučili da je, u svrhu njihova dovođenja u propisane okvire, moguće uvesti i zabrane.
 
Predstavnici saveznih pokrajina i gradova od savezne vlade traže uvođenje zakona koji regulira pitanje zabrana. To se prije svega odnosi na uvođenje tzv. plave naljepnice kojom bi bili označeni automobili koji bi bili izuzeti od zabrana. Zabrana se pak odnosi na sve benzince i na dizelaše najnovije generacije. Konkretno bi oko 12 milijuna vozila u Njemačkoj moglo biti pogođeno zabranama.
 
Savezna vlada je prije nekoliko dana najavila kako planira donošenje zakona koji bi omogućio zabranu prometa „prljavim“ dizelašima na određenim prometnicama. Gradovi su odbacili ovo rješenje tvrdeći da je logistički neizvedivo.
 
Predstavnici politike su dosad ustrajali na pronalasku rješenja koje bi isključilo zabrane vožnje poput pojačanih ulaganja u gradski prijevoz.
 
S druge strane, automobilska industrija dosad je odbijala naknadne mehaničke preinake na starijim dizelašima tvrdeći da bi te mjere bile preskupe. Matthias Wissman, iz Udruge njemačke automobilske industrije smatra da se smanjenje količine dušikovih oksida može smanjiti i drugim mjerama, ukazujući na konstantno smanjenje vrijednosti dušikovih oksida posljednjih godina.
 
U prvoj reakciji na odluku iz Leipziga vrijednosti dionica proizvođača automobila na burzi u Frankfurtu naglo su pale.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 81
VIDEO

Volkswagen predstavio novu generaciju omiljenog kampera
SVJETSKA PREMIJERA

Volkswagen predstavio novu generaciju omiljenog kampera

U Berlinu smo prisustvovali svjetskoj premijeri nove generacije jednog zaista posebnog i neobičnog Volkswagen automobila

Umjetna inteligencija AlphaFold 3 predviđa strukturu molekula
NOVI MODEL

Umjetna inteligencija AlphaFold 3 predviđa strukturu molekula

Google DeepMind najavio je novu vrstu modela umjetne inteligencije za medicinska istraživanja koji može predvidjeti strukturu i interakcije svih živih molekula
Dr. Miličić: Ova bolest ubija brže i češće od raka, sada tražimo pretragu koja može spasiti ljude
VELIKI INTERVJU

Dr. Miličić: Ova bolest ubija brže i češće od raka, sada tražimo pretragu koja može spasiti ljude

Od početka simptoma pa do dijagnoze prolazi previše vremena, tražimo uvođenje novih pretraga koje mogu spasiti živote, kaže akademik Miličić