Tomislav Makar iz A1 je na današnjoj konferenciji istaknuo da je cijeli ekosustav oko 5G malo usporen, ali da ostaju pri stavu da je on nužan i da treba pripremiti glavne korake za početak sljedeće godine
'Novac od smanjenja naknada uložit ćemo u razvoj 5G mreže'
Kriza je pokazala da smo više bili u pravu nego ikad da su broadband, 5G i moderna infrastruktura bitni za digitalnu transformaciju. Vlada je napravila dobar potez smanjenjem naknada postojećeg radiofrekvencijskog spektra, što otvara prostor za investicije, osobito u 5G, rekao je Tomislav Makar, direktor za tehniku u A1 Hrvatska na današnjoj virtualnoj konferenciji preko Zooma.
Naime, Vlada je prošli tjedan umanjila naknade operaterima koje godišnje plaćaju i to za 100 milijuna kuna - za sve zajedno.
Makar je na današnjoj konferenciji istaknuo da je cijeli ekosustav oko 5G malo usporen, ali da ostaju pri stavu da je on nužan i da treba pripremiti glavne korake za početak sljedeće godine te tada krenuti u snažnu ofenzivu razvoja. Naglasio je i da je prijedlog bio da se smanjenjem naknada otvara prostor za investicije i poboljšanje hrvatskog DESI indeksa. Dodao je da je to prvi kroak, a da onda poticajnim cijenama budućih frekvencija treba otvoriti prostor za ubrzanje razvoja 5G.
Iz A1 su istaknuli i da u ovo 'korona vrijeme' rade na potpuno novoj video platformi, koja će donijeti i 4K rezoluciju, HEVC kodiranje, a više o cijeloj novoj video platformi trebali bi otkriti u sljedećim tjendima.
A1 najbolje ocijenjen u Hrvatskoj
Iz A1 su se danas pohvalili i da je njihova mreža najbolja u Hrvatskoj. To je pokazalo testiranje među 94 pružatelja mobilnih usluga u 28 zemalja Europe koje je proveo najveći europski časopis za telekomunikacije Connect u partnerstvu s globalnom savjetodavnom tvrtkom umlaut, referentnom u testiranju mobilnih mreža.
Testiranjem su rangirane i pojedine zemlje uzimajući u obzir sve pružatelje mobilnih usluga. Na toj ljestvici 28 zemalja Hrvatska se plasirala na 12. mjesto, ostavljajući iza sebe zemlje kao što su Njemačka, Velika Britanija, Francuska, Poljska, Italija, Irska, Španjolska i druge.
To testiranje obuhvatilo je i krizno razdoblje pojave pandemije koronavirusa koja je snažno utjecala na promjenu svih naših navika. Kako su se one odrazile na korištenje telekomunikacijskih usluga pokazuju podaci iz ožujka ove godine. S uvođenjem mjera izolacije u ožujku naglo je poraslo korištenje svih telekomunikacijskih usluga.
Razgovori u mobilnoj mreži rasli su za 60 posto, osobito na dan potresa čak 240 posto, a broj poziva u fiksnoj rastao je 100 posto.
Prijenos mobilnih podataka povećao se 50 posto, a korištenje fiksnog interneta 50 posto.
Za čak 400 posto porasla je gledanost HRT3 i SPTV kanala preko kojih se odvijala nastava na daljinu.
Rasla je i potražnja za zabavnim sadržajima, pa su se popularni streaming servisi poput YouTubea, Netflixa i Facebook videa u ožujku koristili u prosjeku 100 posto više nego u veljači.
U A1 virtualnom shopu rast prodaje povećan je za više od tri puta, a u jednakoj mjeri raste i broj transakcija na A1 webu. Od 1. travnja virtualni shop dostupan je korisnicima i preko Moj A1 aplikacije koja u vrijeme krize bilježi duplo veći broj transakcija preko self-care dijela aplikacije. Količina upita na društvenim mrežama rasla je 200 posto, dok kontakt e-mailom raste 40 posto. Osmišljeni su potpuno novi digitalni procesi za rješavanje raznih upita koje je do sada bilo moguće riješiti samo u A1 poslovnicama.
- Brzu prilagodbu naše kompanije na novonastale okolnosti možemo zahvaliti prije svega digitalnoj transformaciji poslovanja A1 Hrvatske koju smo, kao njezini predvodnici u Hrvatskoj, započeli prije više od tri godine. Digitalna transformacija pokazala se ključnom u odgovaranju na sve izazove poslovanja u ovoj krizi, s kojom su se najbolje nosile kompanije koje su se na vrijeme transformirale iz tradicionalnog u agilni način poslovanja. Zahvaljujući tome zadržali smo stabilnost i sigurnost radnih mjesta, kao i sva materijalna prava zaposlenika, a isplatit ćemo i dodatni bonus zaposlenicima koji su iznimno doprinijeli svojim radom u ovim izvanrednim okolnostima. Posljednjih nekoliko tjedana naučili smo puno. Rad na daljinu produktivan je kroz svakodnevne kratke sastanke i digitalne alate, ali nedostaje društvena komponenta koju imamo na poslu i koja potiče kreativnost i inovativnost. Sigurno je da će naš 'new normal' biti kombinacija najboljeg iz oba svijeta koja smo doživjeli - i rada od kuće i rada u uredima - izjavio je Ivan Skender, glavni direktor za transformaciju poslovanja, ljudske potencijale i korporativne komunikacije A1 Hrvatska.