Obavijesti

Tech

Komentari 0

Novim sustavima korisnicima su već omogućili velike uštede

Novim sustavima korisnicima su već omogućili velike uštede
1

Ugradnja razdjelnika topline u Hrvatskoj je obavezna do kraja 2016.godine, ali Siemensovi partneri korisnicima su već ugradili sustave koji štede i do 40 posto

VIDEO

Gdje god smo instalirali razdjelnike topline ukupna potrošnja toplinske energije za cijelu zgradu je pala između 15 i 40 posto, rekao je Petar Fruk iz poduzeća TI-SAN, najvećeg Siemensovog Siemeca partnera u Hrvatskoj s dugogodišnjim iskustvom u instalaciji, servisiranju i održavanju Siemensovih sustava Siemeca. 

- Neki su platili više, a drugi manje. Ugradnja razdjelnika topline treba odvojiti potrošače koji se griju racionalno od onih koji se još trebaju priviknuti na racionalno trošenje bez rasipanja. Kada se korisnici na to priviknu, a to obično potraje i cijelu sezonu grijanja, nastaje zadovoljstvo. Kada bi utjecaj pojedinog korisnika na konačni račun bio najmanje 80% (sada je to samo 50%), vjerojatno zakonska regulativa ne bi trebala ni postojati jer bi korisnici sami zahtijevali ugradnju razdjelnika - dodao je.

Iskustva s ugradnjom razdjelnika u TI-SAN-u uglavnom su pozitivna, kaže Petar Fruk: 

- Razdjelnike ne ugrađujemo ako zgrada ne ispuni tehnički minimum (80% stanova) da im se to isplati. Tako nemamo ni jednu zgradu da je nakon ugradnje odustala od obračuna prema izmjerenim impulsima i vratila se na stari obračun po četvornom metru. Osim toga razvili smo i vlastite metode obračuna troškova za koje smatramo da su daleko pravednije nego metoda koja je zakonom propisana i učinkovita je kod 100% ugradnje. Transparentnost držimo na visokom nivou i tako da svim zgradama svaki mjesec dostavljamo izvještaj o očitanim impulsima po svakom radijatoru - navodi.

Tržišni odnos kao regulator ponašanja

TI-SAN koji je s ugradnjom razdjelnika počeo već 2008. godine u Slavonskom Brodu, instalira i druge tehnologije za učinkovitiju potrošnju energenata, na primjer vodomjere, koji zaista (još) nisu zakonski obavezni, ali je potražnja za njima velika.

- Novčane (ne)prilike su natjerale ljude na razmišljanje kako potrošnju vode kontrolirati, da mogu na nju utjecati te da ne plaćaju tuđi rasipnički odnos prema vodi. Regulator gospodarskog ponašanja ne mora biti zakon, već čisti tržišni odnos. Na žalost za ugradnju vodomjera u zgradi potrebna je 100-posto suglasnost vlasnika stanova - objašnjava Fruk i dodaje, da je korist pogotovo u snižavanju ukupne potrošnje vode za 25-40%, jer su korisnici zainteresirani spriječiti svaki gubitak vode, pa popravljaju pipe, ne cure vodokotlići, ljudi paze kod tuširanja, zalijevanja cvijeća...

Uz plin i razdjelnike uštedjeli do 40 posto

U Galovićevoj ulici u Zagrebu su tri stambene zgrade, koje su bile do prošle godine priključene na zajedničku kotlovnicu na mazut, troškovi su bili veliki, a učinkovitost grijanja niska. Tvrtka Plinoservis Kuzman vodeća je na području instalacija za energetsku opskrbu plinom, pa su vlasnicima stanova predložili cjelovitu energetsku sanaciju. Nenad Kuzman, vlasnik i direktor Plinoservis Kuzman, rekao je:

- Kotlovnica je bila dotrajala pa smo predložili, da za svaku zgradu napravimo svoju kotlovnicu na energetski učinkovitiji i ekološki prihvatljiviji plin. U jednoj od njih smo primijenili najmoderniju tehnologiju plinskog kondenzacijskog grijanja, ugradili Siemensove razdjelnike i termostatske setove za radijatore. Uštede u troškovima poslije sanacije su bile oko 40 posto. 

- Doba vraćanja ovakve investicije je između tri i tri i pol godine, stanari Galovićeve 10 su je djelomično financirali iz pričuve, a za ostatak smo im financiranje na 18 mjeseci osigurali u našoj tvrtki, što znači da se sanacija barem djelomično financira iz ušteda, a pritisak na budžete vlasnika toliko je manji. Na istoj zgradi planiramo kao sljedeći posao ugradnju Siemens vodomjera pa će ukupne uštede biti još i veće - objašnjava Nenad Kuzman.

Razdjelnici - motiv za racionalnije ponašanje

Kakvu ulogu u toj priči imaju razdjelnici? 

- Između pojedinačnih stanova razlike u potrošnji su dosta velike, računi za jednako veliki stan mogu biti od 10 do 40 posto viši, naravno proporcionalno s načinom grijanja - odgovara Kuzman iz Plinoservisa Kuzman gdje obavljaju i obračun troškova za grijanje.

Naši korisnici vjeruju u njemačku kvalitetu

Siemens bira kvalitetne partnere koji se moraju dokazati vrhunskim uslugama prema konačnim korisnicima. Ne stvara monopol nego otvara vrata većem broju partnera da pružaju usluge instalacije i ugradnje razdjelnika topline, čime se stvara interna konkurencija, a ona pruža sigurnost svim korisnicima jer cijene usluga ne divljaju.

- Vrlo važno je da su Siemens proizvodi napravljeni tako da se na njima mogu pratiti svi podaci koji omogućuju uvid u potrošnju i tehničke parametre programiranih vrijednosti. Potpuna transparentnost daje zajedničko povjerenje tijekom korištenja tih tehnologija. Pored toga Siemens uvijek prati i primjenjuje najnovije preporuke i standarde te je u samom vrhu tehnologije, što pokazuje primjer iz 2005. godine kad je izašla nova regulativa koja je tražila upotrebu nove frekvencije od 868 MHz za očitavanje potrošnje topline. Siemens koji je do tada upotrebljavao frekvenciju 433 MHz u samo godinu dana je prilagodio svoje tehnologije - još je rekao Petar Fruk iz Ti-SAN-a.

Ovlašteni partneri za prodaju Siemensovih rješenja za energetsku učinkovitost zgrada i obračun topline prema realnoj potrošnji:

E-DOM d.o.o
Tel: +385 99 2082 078 
email: e-dom@e-dom.hr
web: http://www.e-dom.hr/

ELEMENT ELEKTRONIKA d.o.o
Tel: +385 91 444 5141
email: ivvuk@inet.hr

ELTEC PETROL HRVATSKA d.o.o
Tel: +385 98 414 889
email: branimir.steko@eltec-petrol.hr
web: http://www.eltec-petrol.hr

ENERGO TERMOENERGETIKA d.o.o
Tel: +385 98 493 854 , 044/538 613
email: ivana.lecek@energo-sk.hr
web: http://www.energo-sk.hr

ENERGO RITEH d.o.o
Tel: +385 92 301 4137
email: energoriteh@energoriteh.hr
web: www.energoriteh.hr

HFC GRUPA d.o.o
Tel: + 385 99 2201 551
email: info@hfcgrupa.com
web: http://www.hfcgrupa.com

IMPULS ENERGY d.o.o
Tel: +385 31 356 303 , 091-2548118
email: mario@impuls-os.hr
web: http://www.impuls-energy.hr

MONT-RA d.o.o
Tel: +385 98 1841 358
email: babic.montra@gmail.com
web: http://www.mont-ra.hr

PROEN ENERGETIKA NEKRETNINA d.o.o
Tel: +385 1 798 7633
email: info@proen.hr
web: http://www.proen.hr

PLINOSERVIS KUZMAN
Tel: +385 98 354 776
email: info@plin-grijanje-kuzman.hr
web: http://www.razdjelnici-kuzman.hr

SITIM tehnička rješenja i servisi  d.o.o
Tel: +385 99 4960 154
email: info@sitim.hr
web: http://www.sitim.hr

TI-SAN d.o.o
Tel: +385 1 3336 550
email: info@ti-san.hr
web: http://www.ti-san.hr

Još više savjeta kako uštedjeti pomoću razdjelnika topline pronađite u specijalu Plati koliko potrošiš gdje možete ispuniti kviz i osvojiti atraktivnu nagradu koja će vam osigurati da vaš stan bude štedljiviji.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 0
VIDEO

Alarm u Appleu: Ne rade alarmi na iPhoneu, hitno rješavaju bug
ZASPALI ZBOG GREŠKE

Alarm u Appleu: Ne rade alarmi na iPhoneu, hitno rješavaju bug

Apple je potvrdio da su upoznati s problemom. No još nije poznato zbog čega se uopće kvar pojavio i što korisnici mogu poduzeti dok ne stigne rješenje

Prvi spam ikad naljutio je 393 ljudi, evo što je pisalo u poruci
BIJES U ARPANETU

Prvi spam ikad naljutio je 393 ljudi, evo što je pisalo u poruci

Na današnji dan 1978. godine Gary Thuerk iz tvrtke DEC postao je prvi (poznati) spammer. Umjesto da šalje zasebnu poruku svakom primatelju, poslao je poruku na skoro 400 ljudi
Kristijan Iličić pokrenuo globalnu eSIM aplikaciju Lyntel: 'Spojio sam dvije ljubavi'
PROPUTOVAO 194 DRŽAVE

Kristijan Iličić pokrenuo globalnu eSIM aplikaciju Lyntel: 'Spojio sam dvije ljubavi'

eSIM je digitalna SIM kartica koja omogućava aktivaciju podatkovnog plana operatera bez upotrebe fizičke SIM kartice. - U fokusu nam je kvaliteta povezanosti, 5G mreža gdje god je to moguće - rekao nam je Iličić.