Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
0 komentara

‘Oboji svijet’: Mladi sve više uvažavaju drugačije

Djeca ponudila rješenja: Na umjetnički natječaj Foruma za slobodu odgoja javilo se petstotinjak radova. Učenici su prepoznali probleme modernog društva

Zagreb:  Svečana dodjela nagrada na natječaju "Oboji svijet"
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL

Kakav bi bio svijet kad bismo svi bili isti? Kako bi izgledao da odredimo ljudima koju će odjeću nositi, kakvu hranu jesti i što govoriti?

Ta i slična pitanja postavili su učenici petog i šestog razreda Osnovne škole Vladimira Nazora iz Potpićana. Oni su pod mentorstvom profesorica Tihane Franković Načinović i Marine Rade snimili kratki film “Različitosti”, koji je nagrađen na ovogodišnjem natječaju “Oboji svijet” Foruma za slobodu odgoja.

- Različitost nas spaja, a ne razdvaja - zaključili su učenici filmom kojim su prikazali kakve se sve opasnosti kriju u želji da svi budemo isti i sakrijemo posebnosti. Uz njih, Forum za slobodu odgoja nagradio je još nekoliko desetaka učeničkih radova koji se bave prihvaćanjem i poštovanjem različitosti. Na natječaj se prijavilo gotovo 500 učeničkih radova.

- Primjećujemo promjene tendencije. Učenici danas puno više nego prethodnih godina razmišljaju o svijetu, ali i odgovaraju na aktualne probleme - rekla nam je optimistično Jelena Perak, voditeljica natječaja “Oboji svijet”. I dok su se 2015. godine učenici najčešće bavili tad aktualnom migrantskom krizom, priča nam Perak, ove su godine naglasak stavili na probleme iseljavanja Hrvata, ali i socijalnu problematiku.

- Djeca su pokazala da u javnosti treba puno više govoriti o mentalnom zdravlju. Progovorili su i o problemima identiteta. Današnji učenici propituju tko su oni, zašto su drukčiji te kako se boriti s neprihvaćanjem različitosti - opisala nam je Perak. Zaključila je da svijet ostaje na mladima, ali mladima koji su ga, sudeći po radovima, spremni mijenjati nabolje.

Imaju interes za iseljavanje i socijalne probleme     

Važno je da djeca znaju kritički razmišljati, izražavati se na odgovarajući način, da imaju drukčiji pristup, ali najvažnija je poruka koju šalju. To su i bili kriteriji za odabir nagrađenih radova, kaže voditeljica natječaja. Učenike su mentorirali nastavnici različitih predmeta, čime su pokazali, dodaje Perak, da se djeca aktualnom problematikom žele baviti i izvan sati razredne zajednice.     

Tema: Bolje obrazovanje 2018.

Možda vas zanima i ovo:
Message