Obavijesti

Tech

Komentari 34

Opel Astra - najbolji primjer toga što danas može novi Opel

Opel Astra - najbolji primjer toga što danas može novi Opel
22

Prvi primjerci Astre kupcima će biti isporučeni početkom ljeta, a mi smo već dobili priliku provozati novi Opel na hrvatskoj prezentaciji koja je održana u okolici Zadra

Opel je prezentacijom šeste generacije Astre podigao dosta prašine. Astra je zbog svojeg oštrog izgleda ali i činjenice da se potpuno razlikuje od prethodnog modela privukla zaista mnogo pažnje. Radikalni zaokret potpuno je razumljiv, ovo je prva generacija Astre od kada je Opel prešao u vlasništvo grupe PSA (danas Stellantis).

Zbog svega toga jedva smo čekali sjesti za upravljač nove generacije jednog od najvažnijih i najuspješnijih kompaktnih modela u povijesti europske automobilske industrije. Tu smo priliku dobili na domaćoj prezentaciji nove Opel Astre na kojoj smo napravili prvih šestotinjak kilometara za volanom ovog auta. Dovoljno za prve dojmove. 

Nova Astra svidjela nam se već na prvi pogled. Radikalna promjena u dizajnu potpuno je pogođena, auto izgleda suvremeno u duhu vremena i bez sumnje je trenutno jedan od najatraktivnijih u klasi trenutno. Iza dobrog izgleda krije se i vrhunska aerodinamika te je Astra s aerodinamičkim koeficijentom koji iznosi 0,269 jedan od najboljih auta u tom pogledu.

Nova Astra u duljinu praktično nije rasla, dok je u širinu narasla za pet centimetara i sada mjeri respektabilnih 186 centimetara. I to je jedan od razloga zašto izgleda mnogo agresivnije. Prostora u unutrašnjosti ima osjetno više, što zbog povećane širine, a što zbog 13 mm većeg međuosovinskog razmaka. Obujam prtljažnika od 422 litre je zaista raskošan za auto ove klase. 

I u pogledu dizajna unutrašnjosti napravljen je ogroman napredak. Astra je uvelike je digitalizirana, no to je učinjeno sa stilom i bez da se išta izgubilo u pogledu praktičnosti. Analogni instrumenti otišli su  u povijest, a na njihovom mjestu se nalazi digitalni zaslon kojeg Opel naziva Pure Panel. Dodirni zaslon i zaslon s instrumentima su spojeni u jednu cjelinu što izgleda zaista atraktivno i futuristički. Instrumenti su vrlo pregledni, prilagodljivi i jako dobro izgledaju. Infotainment je potpuno promijenjen, bogat funkcijama te jednostavan za korištenje.

Astra donosi i neke apsolutne inovacije u kompaktnu klasu. Ovo je prvi auto koji u klasi nudi Intelli-Lux LED Pixel svjetla koja dolaze izravno iz Insignije i potpuno su prilagodljiva zahvaljujući čak 168 LED elemenata (84 po svjetlu).

Ponuda motora potpuno je promijenjena I osjetno prorijeđena u odnosu na prethodnu generaciju auta. Nude se dva benzinska motora s tri cilindra obujma 1,2 litre koji su dobro poznati iz brojnih drugih modela Opela I Stellantis koncerna. Ti motori razvijaju 110 I 130 KS. Uz snažniji motor u ponudi je I automatski mjenjač s osam brzina. Što se dizelaša tiče nudi se samo jedan motor, također dobro poznati 1,5-litreni dizel sa 130 KS. Moguće ga je kombinirati s automatskim I ručnim mjenjačem.

Za one koji traže više snage tu je i apsolutna novost u ponudi Astre, plug-in hibridni pogonski sklopovi. Pogon koji se sastoji od benzinca obujma 1,6 litara, električnog motora i baterije kapaciteta 12,4 kWh razvija 180 i 225 KS. Slabija verzija je dostupna od početka prodaje, a snažnija stiže nekoliko mjeseci kasnije. Električni doseg ovog plug-in hibrida iznosi 60 kilometara kombinirano i do 74 km u gradskoj vožnji. Maksimalna snaga punjenja je 7,4 kW tako da se bateriju može napuniti za manje od dva sata. 

Ono što nas je najviše dojmilo u novoj Astri su vozna svojstva. Na autocesti se auto ponaša izuzetno uvjerljivo, osjećaj na velikim brzinama je bolji nego kod većine kompaktnih automobila. Oduševljava i zvučna izolacija koja je možda i najimpresivnija u klasi, na visokim brzinama u Astri ej tiho kao u nekom velikom luksuznom autu. Na otvorenoj cesti u oštrim zavojima Astra se pokazuje zaista sposobnim autom, bez naginjanja i uz uvjerljivo držanje ceste. Komfor je na vrlo visokoj razini. Sve u svemu, ukupno gledano vozna svojstva Astre su nekoliko koraka ispred prosjeka klase. 

Ne skrivamo da nas je Astra oduševila. U poplavi SUV modela lijepo je vidjeti jedan klasičan kompakt u kojeg je neka marka uložila svu svoju pažnju. Astra tako nije bila samo 'odrađivanje posla' već je postala najimpresivniji Opel koji je trenutno u ponudi. Prodaja Astre je krenula, a prvi modeli bi se na našim cestama trebali naći početkom ljeta. 

Još nisu objavljene sve cijene, no zna se koliko košta izvedba od koje se očekuje najbolja prodaja. Benzinska Opel Astra sa 110 KS i Edition paketom opreme košta 163.395 kuna. Ovoj model u serijskoj opremi ima automatsku klimu, parkirne senzore straga i sprijeda, aluminijske naplatke 16", dodirni zaslon 10", digitalne instrumente, adaptivni tempomat i još mnogo toga te u odnosu na konkurenciju predstavlja prilično dobru vrijednost za novac. Zna se i cijena plug in hibrida s istom razinom opreme i 180 KS. Ona iznosi 277.684 kuna. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 34
Pao Facebook, milijuni diljem svijeta ne mogu na Instagram i WhatsApp. Ne radi Messenger
SRUŠILO SE SVE

Pao Facebook, milijuni diljem svijeta ne mogu na Instagram i WhatsApp. Ne radi Messenger

Brojni korisnici Facebooka na drugim društvenim mrežama, poput X-a, javljaju kako im se pojavljuje greška, a izgleda da problema imaju i Instagram i WhatsApp
Stručnjak o padu Facebooka: 'Vjerojatno su puštali novi kod pa je to poremetilo sustav'
NOVI KRAH METE

Stručnjak o padu Facebooka: 'Vjerojatno su puštali novi kod pa je to poremetilo sustav'

Marko Rakar objasnio je kako se radi o tisućama servera te kako se te greške uglavnom događaju kad puste novu verziju koda koja poremeti rad sustava
Twitteru pobjeglo skoro 3 mil. ljudi, a novi rival Bluesky dobio je upravo toliko korisnika
EGZODUS

Twitteru pobjeglo skoro 3 mil. ljudi, a novi rival Bluesky dobio je upravo toliko korisnika

Od listopada ove godine broj korisnika X-a je pao s 32,3 milijuna na 29,6 milijuna. Prvi znaci egzodusa pojavili su se nakon što je Musk počeo koristiti X kao platformu za predizbornu kampanju Donalda Trumpa.