Otkrili novu vrstu dinosaura u Sahari, tvrde da je 'sveti gral'

Biljojed koji je bio dug 10 metara i težak pet tona u Africi je živio prije 80 milijuna godina, no za znanstvenike je ovo otkriće ključno jer je u Africi pronađeno jako malo fosila iz posljednjeg doba dinosaura

Mansurasaurus, dugovrati dinosaur tijela prekrivenog koštanim pločama, novi je dinosaur otkriven u egipatskoj Sahari, a za paleontologe on je "sveti gral" jer je u Africi pronađeno malo životinjskih fosila.

"Kada sam vidio fotografije fosila ostao sam bez riječi. Bio je to sveti gral", rekao je Matt Lamanna iz Muzeja Carnegie u Sjedinjenim Državama, koautor studije objavljene u ponedjeljak u časopisu Nature Ecology and Evolution.

Mansurasaurus, biljojed veličine slona, pripada obitelji sauropoda, najvećih kopnenih sistavaca koji su postojali na velikom području našeg planeta u vrijeme masovnog izumiranja dinosaura prije 66 milijuna godina.

Fosil, "najcjelovitiji dosad otkriven u Africi datira s kraja krede", navodi sveučilište iz Ohija. Očuvane su kosti lubanje i donja čeljust, zatim kralješci, rebra, dobar dio ramena, jedna prednja i jedna stražnja noga te dijelovi koštanih ploča (osteoderma).

A skeletal reconstruction of the titanosaurian dinosaur Mansourasaurus shahinae is pictured in this handout image

Bez obzira jesu li dobro ili loše očuvani, vrlo je malo fosila iz krede pronađeno u Africi gdje danas bujna vegetacija štiti i prekriva zone u kojima su živjeli.

Bez dokaza o tim fosilima, evolucija dinosaura u doba kada se komadao Pangea, jedinstveni superkontinent koji je povezivao svo kopno, ostaje tajnom.

Znanstvenici još pokušavaju definirati razinu izolacije svakog novog kontinenta i odrediti jesu li vrste evoluirale neovisno na svakom pojedinom bloku.

Međutim, analiza Mansurasaurusa omogućila je znanstvenicima da otkriju da je on bio bliži dionsaurima Europe i Azije nego onima koji su pronađeni na jugu Afrike ili u Južnoj Americi.

"Zadnji afrički dionasuri nisu bili potpuno izolirani, suprotno tezama koje su neki znanstvenici u prošlosti iznosili", kaže  Eric Gorscak koji je sudjelovao u studiji za sveučilište Ohio.

Prije 19 godina objavili su prvi video ikad na YouTubeu. Znate li koji je video najgledaniji?
A DANAS BERU MILIJARDE

Nakon 19 godina postojanja, YouTube broji 2.7 milijardu mjesečno aktivnih korisnika diljem svijeta. Tada vjerojatno nitko nije mogao ni predvidjeti kakvu će popularnost ova platforma steći

Srušio se Twitter: Muskov 'X'  ne radi za milijune ljudi globalno
NIŠTA NE RADI

Srušio se Twitter: Muskov 'X' ne radi za milijune ljudi globalno

Problemi su počeli nešto prije 16 sati, a najviše su pogodili SAD, Veliku Britaniju i dijelove Europe te Azije.
Kina očekuje veliki cjenovni rat proizvođača električnih vozila