Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
13 komentara

Otkrili novu vrstu dinosaura u Sahari, tvrde da je 'sveti gral'

Biljojed koji je bio dug 10 metara i težak pet tona u Africi je živio prije 80 milijuna godina, no za znanstvenike je ovo otkriće ključno jer je u Africi pronađeno jako malo fosila iz posljednjeg doba dinosaura

Foto: HANDOUT
13 komentara

Mansurasaurus, dugovrati dinosaur tijela prekrivenog koštanim pločama, novi je dinosaur otkriven u egipatskoj Sahari, a za paleontologe on je "sveti gral" jer je u Africi pronađeno malo životinjskih fosila.

"Kada sam vidio fotografije fosila ostao sam bez riječi. Bio je to sveti gral", rekao je Matt Lamanna iz Muzeja Carnegie u Sjedinjenim Državama, koautor studije objavljene u ponedjeljak u časopisu Nature Ecology and Evolution.

Mansurasaurus, biljojed veličine slona, pripada obitelji sauropoda, najvećih kopnenih sistavaca koji su postojali na velikom području našeg planeta u vrijeme masovnog izumiranja dinosaura prije 66 milijuna godina.

Fosil, "najcjelovitiji dosad otkriven u Africi datira s kraja krede", navodi sveučilište iz Ohija. Očuvane su kosti lubanje i donja čeljust, zatim kralješci, rebra, dobar dio ramena, jedna prednja i jedna stražnja noga te dijelovi koštanih ploča (osteoderma).

A skeletal reconstruction of the titanosaurian dinosaur Mansourasaurus shahinae is pictured in this handout image | Autor: HANDOUT Foto: HANDOUT

Bez obzira jesu li dobro ili loše očuvani, vrlo je malo fosila iz krede pronađeno u Africi gdje danas bujna vegetacija štiti i prekriva zone u kojima su živjeli.

Bez dokaza o tim fosilima, evolucija dinosaura u doba kada se komadao Pangea, jedinstveni superkontinent koji je povezivao svo kopno, ostaje tajnom.

Znanstvenici još pokušavaju definirati razinu izolacije svakog novog kontinenta i odrediti jesu li vrste evoluirale neovisno na svakom pojedinom bloku.

Međutim, analiza Mansurasaurusa omogućila je znanstvenicima da otkriju da je on bio bliži dionsaurima Europe i Azije nego onima koji su pronađeni na jugu Afrike ili u Južnoj Americi.

"Zadnji afrički dionasuri nisu bili potpuno izolirani, suprotno tezama koje su neki znanstvenici u prošlosti iznosili", kaže  Eric Gorscak koji je sudjelovao u studiji za sveučilište Ohio.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu