144 komentara

Ovo je elektro jurilica koju su Španjolci kupili od Mate Rimca

Prototip Volar-e u četiri mjeseca napravili su Rimac automobili i španjolski Applus Idiada. Polovicu projekta izrade jurilice s 1000 KS financirala je Europska komisija

Applus  IDIADA
Foto: Applus IDIADA

Volar-e je električni superautomobil s 1000 konjskih snaga kojeg je izradila tvrtka Mate Rimca. Jurilica se temelji na Rimčevu Concept Oneu te je trebalo samo četiri mjeseca da u suradnji sa stručnjacima iz španjolske tvrtke Applus+ Idiada naprave ovaj automobil, koji su predstavili na stazi Catalunya kod Barcelone.

Ova jurilica tako uz 1000 konjskih snaga preko četiri elektromotora do 'stotke' ubrza za 3,4 sekunde uz maksimalnu brzinu od 300 km/h, Bateriji od 10 ćelija treba 15 do 20 minuta da se napuni. No, kompanija nije navela koji je doseg ovakve jurilice s tim jednim punjenjem baterija.  Iz Rimac automobila kažu kako je svrha bila demonstrirati performanse te da doseg nije bio primarni cilj, ali da s jednim punjenjem na Volar-eu on iznosi 240 kilometara. Dodaju da se baterija puni preko 150 KW punjača. 

U videu koji je tvrtka objavila na YouTubeu vide se i četiri moda vožnje, Eco, Dynamic, Racing i Wet, a iako ne navode koje su posebnosti svakog, za pretpostaviti je da će igrati značajnu ulogu u potrošnji baterija, osobito ekonomski i trkaći.

Applus+ je prošle godine pobijedio na natječaju Europske komisije kojem je cilj bio izrada automobila kako bi Komisija mogla po Europi promovirati električna vozila i njihov potencijal, odnosno odagnati strahove potencijalnih kupaca Europska unija financirala je polovicu projekta. 

Uz potencijal električnih vozila žele se obratiti i potencijalnim kupcima koji brinu zbog ograničenog dosega i dugotrajnog punjenja baterija. Rimac inače za Concept One navodi da ima doseg od 500 kilometara. 

Iz Rimca navode da zbog ugovora o tajnosti ne mogu davati puno informacija o samom vozilu. Ističu da za sada nije ugovorena daljnja proizvodnja, ali ukoliko dođe do nje, oni će ih proizvoditi pod drugim imenom. Kako naručitelj ima fokus na druge djelatnosti (razvoj za automobilsku industriju, testiranje pasivne i aktivne sigurnosti, homologacija...), u Rimac automobilima smatraju da su relativno male šanse za serijsku proizvodnju Volar-ea. 

Rimac priprema i nove projekte

Iz tvrtke navode da Volar-e nije imao prevelik utjecaj na njihove planove. Razvoj Concept Onea se završava te su fokusirani na prodaju i privlačenje nužno potrebnih investicija bez kojih ne mogu krenuti u ozbiljniju proizvodnju. Uz to ove godine će lansirati još nekoliko novih proizvoda koji nisu vezani za Concept_One.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message