Obavijesti

Tech

Komentari 6

Pandemija u Kini: Više od 2000 robota bit će zaduženo za dostavljanje online narudžbi

Pandemija u Kini: Više od 2000 robota bit će zaduženo za dostavljanje online narudžbi

Kineski div za dostavu hrane u veljači 2020. pokrenuo je vlastiti robotski servis, puno prije planiranog lansiranja zbog masovne zaraze koronavirusom u Pekingu

VIDEO

Više od tisuću robota 'pridružit će se' u idućoj godini brojnim dostavljačima koji rade za kineske e-trgovine poput Alibabe, Meituana i JD.coma s obzirom na to da je pandemija potaknula potražnju za beskontaktnim uslugama.

Spomenute online tvrtke očekuju da će do 2022. raspolagati s više od 2000 robota, što je otprilike četiri puta više nego sad, kažu njihovi direktori ohrabreni činjenicom da se troškovi izrade robota smanjuju.

Milijuni dostavljača i kurira i dalje u Kini isporučuju pakete za naknadu manju od 3 juana (0,47 američkih dolara), no tehnološke kompanije još od 2013. istražuju mogućnost korištenja bespilotnih letjelica ili robota nalik kutijama na kotačima zbog krize s radnom snagom koja se pogoršala uslijed pandemije.

Službeni Peking je tvrtkama, koje ulažu iznimne napore da bi zadovoljile sve veću potražnju za proizvodima i da bi ispoštovale rokove, naložio da osiguraju pauzu za odmor dostavljačima. "Pandemija covida bila nam je velik poticaj" za uvođenje više robota, rekao je Xia Huaxia, vodeći znanstvenik u Meituanu.

Kineski div za dostavu hrane u veljači 2020. pokrenuo je vlastiti robotski servis, puno prije planiranog lansiranja krajem godine jer se u međuvremenu dogodila masovna zaraza koronavirusom u Pekingu.

I JD.com je uslugu robotske dostave pokrenuo prije roka, rekao je Reutersu Kong Qi, glavni znanstvenik odjela samostalne dostave ove e-trgovine.

Pokretanje te usluge bilo je planirano za lipanj 2020. u Pekingu, no usluga je uvedena četiri mjeseca ranije, u veljači u Wuhanu, koji je tada bio žarište koronavirusa i u potpunom 'lockdownu'.

"Željeli bismo da osoblje i vozila uspješnije obavljaju posao, a ne da robotska vozila zamjenjuju ljude. Dostavljače bismo robotima nastojali zamijeniti isključivo zato da bismo ih poštedjeli najdosadnijeg dijela posla", rekao je.  

Kineski proizvođač automobila počinje s proizvodnjom satelita
Kineski proizvođač automobila počinje s proizvodnjom satelita

Dobre i loše strane

No zaposlenici koji dostavljaju robu u prednosti su nad robotima koji su ipak ograničeni. Primjerice, ne mogu se uspeti stepenicama, a istodobno je njihovo korištenje dopušteno samo na određenim područjima, poput stambenih naselja i školskih kampusa zbog ograničenja brzine i uvjeta na cestama.

Treba istaknuti i da se roboti obično koriste za isporuku proizvoda manje podložnih vremenu trajanja, što se ne odnosi na dostavu hrane. 

"Učinkovitost je niska kad je riječ o dostavi u uredske prostore, gdje zaposleni naručuju puno hrane i paketa, a kapacitet vozila je ograničen", komentirala je 25-godišnja Zhang Ji preuzimajući paket koji joj je dostavilo samostalno vozilo blizu njezina ureda u Pekingu.

No zagovornici robota ističu njihove dugoročne prednosti, poput nižih troškova isporuke od transportnog centra do krajnje destinacije.

Istraživači sa Sveučilišta u Michiganu su utvrdili da bi potpuno ili djelomično automatizirana robotska vozila mogla smanjiti troškove dostave za 10 do 40 posto u gradovima.

Alibabin mehanički dostavljač je do rujna ove godine isporučio više od milijun narudžbi za više od 200.000 potrošača, rekli su iz tvrtke, koja upravlja s preko 200 robota te ih do ožujka iduće godine planira imati oko 1000, a u predstojeće tri godine čak 10.000.

Troškovi izrade robota sve manji

Troškovi izrade robota se smanjuju uglavnom zbog nižih cijena lidar senzora, koji pomažu u mjerenju udaljenosti i 3D prikaza slika oko robota, rekao je potpredsjednik u Alibabi zadužen za samostalnu dostavu, Wang Gang.

Po podacima Alibabe i JD.coma, troškovi izrade njihovih robota manji su od 250.000 juana (38.662 dolara) po komadu i nastavljaju se smanjivati.

JD.com, koji trenutačno posjeduje oko 200 robota, do kraja 2021. njihov broj planira povećati na 1000.

Xia Huaxia iz Meituana kaže da proizvodnja robotskih vozila u njihovoj tvrtki ove godine iznosi oko 400.000 juana (61.940 dolara), u odnosu na 600.000 (92.900 dolara) koliko je iznosila prošle godine.  

Dodaje da bi do 2025. godine Meituanov robot trebao stajati manje od 200.000 juana, nakon što u ovoj industriji zaživi masovna proizvodnja od preko 10.000 robota. Meituan trenutačno raspolaže s oko 100 robota.

 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 6
VIDEO

Prije 19 godina objavili su prvi video ikad na YouTubeu. Znate li koji je video najgledaniji?
A DANAS BERU MILIJARDE

Prije 19 godina objavili su prvi video ikad na YouTubeu. Znate li koji je video najgledaniji?

Nakon 19 godina postojanja, YouTube broji 2.7 milijardu mjesečno aktivnih korisnika diljem svijeta. Tada vjerojatno nitko nije mogao ni predvidjeti kakvu će popularnost ova platforma steći

Srušio se Twitter: Muskov 'X'  ne radi za milijune ljudi globalno
NIŠTA NE RADI

Srušio se Twitter: Muskov 'X' ne radi za milijune ljudi globalno

Problemi su počeli nešto prije 16 sati, a najviše su pogodili SAD, Veliku Britaniju i dijelove Europe te Azije.
Kina očekuje veliki cjenovni rat proizvođača električnih vozila
CIJENE IDU DOLJE

Kina očekuje veliki cjenovni rat proizvođača električnih vozila

Proizvođači će u ovoj godini na tržište plasirati 150 novih modela automobila, uključujući više od 110 modela vozila s pogonom na nove izvore energije (NEV), što će rezultirati žešćom konkurencijom