Seat se među posljednjima uključio u SUV i crossover maniju koja vlada zadnjih godina. Čekanje se isplatilo jer njihov auto spada među najozbiljnije i najbolje, a i iznimno je prostran
Prvo pa muško: Seat ozbiljnom Atecom ušao u SUV segment
Ne imati predstavnika u klasi koja je najprodavanija u Europi zvuči kao ludilo, no upravo je tako bilo kod Seata sve dok nije stigla Ateca. Kako bi uhvatili priključak za konkurencijom trebali su zaista dobar model, a to ona i jest.
Iako možemo prigovoriti dizajnu i kvaliteti materijala u unutrašnjosti ovog automobila, Ateca svim ostalim podsjeća na Audi, čiji je i bliski srodnik, te naravno na Volkswagen. No nudi nešto što te dvije marke nemaju - prilično povoljan kompaktni SUV koji se cijenom može mjeriti s najjeftinijih francuskim i korejskim konkurentima. Iako dužinom spada među manje predstavnike klase, Ateca je u unutrašnjosti među najprostranijim. Nudi mnogo mjesta na stražnjim sjedalima i prtljažnik koji je s 510 litara izuzetno velik za automobil dugačak 436 centimetra.
Ono što ne oduševljava je izgled armature. Plastika je kvalitetna, no izgleda previše jeftino za automobil ove cijene. I u pogledu mašte dizajneri su mogli napraviti mnogo bolji posao. No zato je ergonomija savršena, a stara dobra njemačka škola rezultirala je autom u kojem na prvu znate gdje je što i čemu što služi, što danas i nije tako čest slučaj. Za pogon je zadužen dobro poznati 1,6 TDI koji u ovom autu razvija 116 KS. Dovoljno je snažan za ovaj auto, a to potvrđuju i vrlo dobre performanse, dok je s potrošnjom od šest litara na testu i prilično štedljiv.
U vožnji Ateca oduševljava. Izravan i komunikativan upravljač, precizan mjenjač sa šest brzina i sposoban ovjes čine Atecu zabavnijom u vožnji od gotovo svih konkurenata. U zavoju nema naginjanja, a ponašanje više podsjeća na sportski kompakt, nego na visoki i relativno teški SUV. Cijena od 182.740 kuna možda se čini prevelikom, no na toj su razini najjeftiniji dizelaši u klasi. A Ateca je sa Style paketom vrlo dobro opremljena: jedan od najisplativijih automobila u segmentu.
TVORNIČKI PODACI
masa: 1395 kg
dimenzije: 436x184x160 cm
obujam: 1598 ccm
snaga: 85 kW/116 KS
ubrzanje (0-100km/h): 10,5 s
najveća brzina: 184 km/h
potrošnja: 4,4 l/100 km
cijena: 182.740 kn (testni model) 177.962 kn (bez doplata)
Testirani Seat Ateca 1.6 TDI Style u opremi ima automatsku klimu, 5” touchscreen, 17” alunaplatke, tempomat...