Obavijesti

Tech

Komentari 0

Savladavanje matematike računanjem na prste dobro je za mozak

Pustite ih: Učenje matematike na prste razvija kreativnost
1

Računanje uz pomoć prstiju kod djece potiče razvoj matematičkih sposobnosti, a mozak ima posebno područje koje pamti takvo razmišljanje

VIDEO

Većina djece osnovne matematičke radnje počinje savladavati računajući na prste. Međutim, ako zadrže naviku prebrojavanja prstima, već u drugom razredu potiče ih se da to ne rade.

No nova neurološka istraživanja pokazuju kako je takav način rada izrazito koristan. Istraživanje neurologa Ilarije Berteletti i Jamesa R. Bootha iz 2015. pokazalo je kako naš mozak 'vidi' prste pri računanju čak i kad ih ne koristimo.

Za to je zaduženo, kako u svom tekstu za časopis Atlantic tumači matematičarka sa Stanforda, prof. Jo Boaler, područje mozga koje je 'zaduženo' za prste. Berteletti i Booth tako su otkrili da se, kad su djeci u dobi od osam do 13 godina dali kompleksnije zadatke sa zbrajanjem, njima 'palilo' baš to područje u mozgu. To se događalo i kad učenici nisu računali uz pomoć prstiju.

Isto područje reagiralo je i kad su djeca rješavala zadatke s višim brojevima i više računskih operacija. Pretpostavlja se i kako pijanisti, upravo zbog korištenja prstiju, često imaju veće matematičke sposobnosti od onih koji nisu učili svirati.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

Kreativan pristup matematici

Prof. Boaler navodi kako su drugi znanstvenici utvrdili da su djeca koja su više koristila prstiće za rješavanje matematike u prvom razredu kasnije bila bolja u uspoređivanju i procjeni brojeva. Ovo vizualno znanje moglo se vidjeti i kod studenata.

- Neurolozi često raspravljaju o tome zašto učenje uz pomoć prstiju može pokazati budući uspjeh u matematici, ali svi se slažu: Ovo je znanje kritično za taj uspjeh. Pritom je vodeći stručnjak u ovom području, Brian Butterworth, napisao za učenike koji nisu učili brojeve ‘razmišljajući’ prstima da brojevi nikad neće biti pravilno ‘smješteni’ u njihovu mozgu - piše prof. Boaler, koja i sama istražuje učenje i poučavanje matematike uz pomoć vizualnog i proširenog načina mišljenja.

Jo Boaler razvila je i program uz koji svojim studentima na Stanfordu pomaže da svladaju tjeskobu zbog učenja i nerazumijevanja matematike. Kako sama tumači, to postiže upravo razvojem kreativnih pristupa matematici. Stoga, ističe, nije dobro prekidati djecu u tom kreativnom matematičkom razvoju, kad za računanje koriste prste, posebno jer se to znanje proteže duboko u odraslu dob. 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 0
VIDEO

Nije prerano ni s 20 godina: Mladi za mirovinu trebaju početi štedjeti već s prvim poslom
SVJETSKI TJEDAN NOVCA

Nije prerano ni s 20 godina: Mladi za mirovinu trebaju početi štedjeti već s prvim poslom

Hrvatska udruga banaka pripremila je cjelogodišnje programe financijske pismenosti za učenike i nastavnike, te mlade poduzetnike, "Financije za nove generacije". Obuhvatit će čak 17.000 učenika i 500 nastavnika

Muke u školama: 'Prvi tjedan još i dolaze na ispit, poslije predaju prazne testove...'
MUKE OKO NACIONALNIH ISPITA

Muke u školama: 'Prvi tjedan još i dolaze na ispit, poslije predaju prazne testove...'

Nacionalnim ispitom iz hrvatskog jezika u ponedjeljak je počelo testiranje učenika osmih razreda, polagat će ispite iz osam predmeta. U nekim školama govore da će testovi utjecati na ocjene, no to nije točno
Ovaj kviz je pravi hit među srednjoškolcima: Koliko stihova ima Božanstvena komedija?
SUDJELUJE CIJELA HRVATSKA

Ovaj kviz je pravi hit među srednjoškolcima: Koliko stihova ima Božanstvena komedija?

Kviz udruga Šibenik organizira Nacionalnu kviz ligu za učenike srednjih škola. Interes je toliki da redovito sudjeluje više stotina natjecatelja iz cijele Hrvatske. U ovoj sezoni najbolji su bili 'Đakovačkih pet'