Obavijesti

Tech

Komentari 0

Putovima zavičaja: 'Našu igru traže škole u cijeloj Hrvatskoj'

Putovima zavičaja: 'Našu igru traže škole u cijeloj Hrvatskoj'
6

Irena Milobara i Petar Elez iz Državnog arhiva u Vukovaru osmislili su didaktičku igru u kojoj je predstavljena povijest Vukovarsko-srijemske županije. Zbog velikog interesa, stalno tiskaju nove primjerke

Povodom obilježavanja dana Europske baštine, s odabranom temom "Umjetnost i zabava", u Vukovaru je predstavljena zanimljiva didaktička igra koja je već postala dio nastavne građe u osnovnim i srednjim školama Vukovarsko-srijemske županije. Radi se o igri "Putovima zavičaja" čiji autori su Irena Milobara i Petar Elez, djelatnici Državnog arhiva u Vukovaru.

- Igru smo osmislili kolegica i ja nakon što smo razmišljali kako zabavno prezentirati povijest učenicima u školama. Napravili smo je 2018. i prijavili je kao projekt Ministarstvu kulture koje nas je odmah financijski podržalo. Tiskali smo 100 primjeraka igre. Čim je ugledala svjetlo dana doslovno su je razgrabile osnovne i srednje škole u našo županiji - kaže nam Petar Elez. 

Vrlo brzo vijest je stigla i do Županije, pa su i oni pokazali interes da, zajedno sa turističkom zajednicom županije, financijski podrže projekt.

Kartice sa 160 pitanja

- Ispostavilo se i da gosti koji posjete naš Državni arhiv vole dobiti tu igricu kao dar, jer kroz nju jako puno nauče o našoj županijskoj prošlosti. Uz pomoć Županije tiskali smo još 300 komada igara. Ovo je prvo veliko predstavljanje igre učenicima i javnosti - dodao je.

"Putovima zavičaja" je didaktička igra čija je svrha da se na interaktivan i dinamičan način prikazati lokalnu povijest, ali pokriva i druga područja; kulturu, glazbu, arhitekturu, znanstvenike, te manifestacije po kojima je prostor istočne Slavonije dobio svoj identitet. Igra sadrži 160 pitanja s odgovorima. Igra se na igraćoj ploči koja je u obliku Vukovarsko-srijemske županije i ima u pozadini stari povijesni dokument pa se stječe dojam da se radi o kakvoj staroj mapi.

Igra je zamišljena za četiri igrača ili četiri skupine igrača koji izvlače kartice s pitanjima i pomiču figure po ploči ovisno o tome jesu li točno odgovorili. Neka od pitanja su, primjerice, koja je poznata plemićka obitelj obitavala u Vukovaru, po kojoj je plemićkoj obitelji poznat Ilok, kako se zove poznati vinkovački muzikolog i slično.

Mogu igrati i vrtićanci

- Pitanja podrazumijevanju višu razinu znanja, dakle igra je za učenike viših razreda osnovne, te srednje škole, kao i za odrasle. No lako se može prilagoditi za vrtiće i niže razrede izmjenom pitanja. Igra po sistemu 'Čovječe ne ljuti se', dakle vrlo je fluidna i lako ju je igrati. Sve bi se druge županije u Hrvatskoj mogle poslužiti ovim modelom igre kreirajući svoja pitanja i odgovore. Nakon što smo kreirali igricu dali smo je na testiranje i djeci i odraslima i svima se svidjela - kaže Elez dodajući kako će, nakon što je tiskano još 300 primjeraka, svoju kutiju s igrom dobiti sve osnovne i srednje škole u Vukovarsko-srijemskoj županiji.

Nakladnik igre je Državni arhiv u Vukovaru gdje se može i kupiti.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport
INVESTICIJA OD 100 MILIJUNA EURA

VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport

Posjetili smo Tehničku školu u Novskoj čiji program tehničara za videoigre upisuju učenici iz cijele Hrvatske. Ovdje počinje i gradnja supermodernog Centra za gaming
Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'
GENIJALAC IZ VELIKE GORICE

Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'

OŠ Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici već godinama prati potencijalno darovitu djecu. Ronald Podgorski jedan je od takvih učenika
Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo
SVE JE SAMA ODRADILA

Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo

Učenica sedmog razreda u zagrebačkoj OŠ Stenjevec Lucija Blažek (14) ispitala je 549 učenika, nastavnika i programera. Zanimalo ju je što znaju o STEM-u