Tech

Komentari 4

Renault napada strujom: Stižu hibridni Clio, Captur i Megane

Renault napada strujom: Stižu hibridni Clio, Captur i Megane

Vozili smo nove Renaultove E-Tech modele koji u Hrvatsku stižu u idućim mjesecima. Dok je Clio klasični hibrid, Captur i Megane su plug-in verzije s dosegom na struju do 65 kilometara

Renault je već godinama jedan od predvodnika u klasi električnih automobila, a sada se uključuju u električnu utrku hibridnim modelima. Za sam početak predstavili su čak tri nova hibrida. Clio je tako dobio klasičnu hibridnu verziju, dok su Captur i karavanski Megane Grandtour dobili plug-in hibridne inačice koje je moguće puniti strujom na punionici ili kod kuće. 

Renault za svoje nove modele nije samo prekopirao nečiju postojeću hibridnu tehnologiju već je krenuo svojim smjerom te razvio potpuno novi pogonski sklop. Pored benzinskog i dva električna motora, u njegovom središtu je inovativni, u serijskom autu do sada nikad viđeni mjenjač Dog clutch. Njegova tehnologija izravno je prekopirana iz Renaultovog bolida Formule 1. Kao i u  Formuli 1 on služi da bi najefikasnije moguće uskladio rad električnog i benzinskog pogona. On nema spojku, sinkrone, ni klasično izvedene stupnjeve prijenosa no zato ima 15 različitih načina rada koji se automatski izmjenjuju ovisno o potrebi. Također na struju ovi mjenjači imaju dva stupnja prijenosa, a za benzinski motor još četiri.

Zbog tog mjenjača Renaultovi hibridi rade potpuno drugačije od ostalih. Kretanje je, bez obzira koliko jako stisnuli papučicu gasa, uvijek isključivo na struju, a benzinski motor se po potrebi uključuje tek pri višim brzinama. I čitav osjećaj vožnje, odnosno ponašanje pogona mnogo je sličnije električnom nego benzinskom automobilu, što se za druge hibride ne bi moglo reći. 

U vožnji su Renaultovi hibridi iznimno štedljivi u što smo se uvjerili na testnim vožnjama u Zagrebu i okolici. Naime, Renault je zbog pandemije hrvatsku etapu svoje velike svjetske prezentacije, koja se već mjesecima seli iz države u državu, održao u Oryx centru za sigurnu vožnju.

Clio je klasičan hibrid. Ima benzinski 1,6-litreni atmosferski motor snage 91 KS, dva električna motora i bateriju kapaciteta 1,2 kWh, a ukupna snaga sustava je 140 KS. Ubrzanje do 100 km/h traje 9,9 sekundi, a maksimalna brzina je, što je klasično za hibride, nešto niža od očekivane za ovu snagu i iznosi 180 km/h. Auto nije moguće puniti na struju, on ju generira prilikom kočenja i usporavanja te radom benzinskog motora. Na testnoj dionici koja je uključivala gradsku vožnju, autocestu i otvorenu cestu potrošnja nam je iznosila 4,4 l/100 kilometara (Renault u tvorničkim WLTP podacima navodi 4,3 l/100 km u kombiniranoj vožnji). S obzirom da smo pritom često vozili i dosta dinamično, vjerujemo da je bez problema moguće je trošiti i manje od 4 l/100 km. 

Captur i Megane također imaju isti benzinski motor, no nešto snažnije električne motore pa je snaga sustava 160 KS. Također, tu je i mnogo veća baterija kapaciteta 9,8 kWh što omogućuje punjenje automobila na punionici ili kod kuće. Punite li na javnoj punionici baterija će se napuniti za tri sata, a kod kuće na običnoj utičnici to traje pet sati.

Doseg na struju kod oba modela iznosi 65 kilometara u gradu i 50 kilometara mješovito. Renault deklarira prosječnu potrošnju goriva od 1,3 l/100 km kod Meganea i 1,4 l/100 kod Captura. Na testnim rutama dugim oko 60 kilometara s punim baterijama kod oba modela imali smo potrošnju benzina od oko 1 l/100 km,a  pritom se baterija u potpunosti ispraznila. Dakle oni koji dnevno rade do 60 kilometara mogu računati da će im auto uz jedno punjenje dnevno trošiti samo minimalnu količinu goriva. 

Renaultovi plug-in hibridi mogu samo na struju voziti do 135 km/h. Captur do 100 km/h ubrza za 10,2 sekunde i postiže 176 km/h, a Megane isto ubrzanje obavi za 9,8 sekundi i pojuri 183 km/h. 

U vožnji su se sva tri modela pokazali vrlo udobnima i ugodnima. Zbog velikog udjela vožnje na struju (u gradu je to za klasični hibrid i do 80 posto, a za plug in Hybride praktično 100 posto) vožnja je tiha, a ubrzanja i međuubrzanja su u svakom trenutku strelovita. Neobični inovativni mjenjač u vožnji niti ne primijetite. Sve funkcionira vrlo uglađeno, a osjećaj u vožnji je nešto između električnog automobila i klasičnog benzinskog s automatskim mjenjačem. 

Po ostalim karakteristikama auti se malo razlikuju od svojih klasičnih verzija. Tu su tek neki sitni karoserijski detalji te oznake E-Tech. I u unutrašnjosti osim specifičnog, hibridima prilagođenog, prikaza na digitalnim pločama s instrumentima nećete primijetiti neke razlike. Hibridni Clio ima istu ponudu prostora kao klasični, a i prtljažnik je ostao na 300 litara. Kod Captura i Meganea su jedine razlike manji prtljažnici zbog veće baterije. U prtljažnik Captura tako stane 379 litara, a u prtljažnik Meganea 389 litara.

Renault na hibridne baterije u sva tri automobila daje jamstvo od osam godina i 160.000 kilometara i to da će baterija pritom zadržati do 70 posto svog kapaciteta. Redoviti servisi su propisani svakih 30.000 kilometara ili dvije godine. Cijene su prilično atraktivne za ovaj tip automobila. Hibridni Clio uz vrlo bogatu opremu Intens stoji 147.400 kuna  što je samo desetak tisuća kuna više od cijene benzinca sa 130 KS i automatskim mjenjačem. S obzirom na uštedu u gorivu hibrid se brzo isplati. 

Plug-in hibridni Renaulti su trenutno najjeftiniji automobili ove vrste na našem tržištu. Bogato opremljeni Captur Intens košta od 222.400 kuna, a Megane Grandtour Intens 236.000 kuna, a uz državni poticaj do 40.000 kuna i ovi auti se vrlo brzo mogu isplatiti. Hibridni Clio na naše tržište stiže krajem rujna, plug-in hibridni Captur početkom listopada, a plug-in hibridni Megane u studenome.