Obavijesti

Tech

Komentari 111

Rimac otkrio da će robotaksiji voziti 2024., govorio i o svojim planovima za sljedeći Bugatti

Rimac otkrio da će robotaksiji voziti 2024., govorio i o svojim planovima za sljedeći Bugatti
5

Rimac je rekao i kako su im iz Porschea donijeli prototip Panamere i rekli da imaju tri mjeseca da pokažu kako mogu napraviti automobil boljim. Kaže da su postigli dvostruko veći domet automobila

VIDEO

Mi smo firma koja postoji tek 12 godina. Dugo je to vrijeme, ali za stvaranje snažne firme i nije dugo. I ne želim da zvuči kao da smo mi napravili nešto svemirski i da smo mi super uspješni, ali puno toga se dogodilo na našem putu. Ne mislimo da smo došli do uspjeha, to tek stiže, ali idemo dobrim korakom prema tome, skromno je istaknuo Mate Rimac, vlasnik Rimac Automobila nakon što je preuzeo Bugatti. 

Rimac zapošljava preko 1000 zaposlenika, a privukao je i preko 200 milijuna eura investicija. 

- Velika je stvar za nas bila preuzimanje Bugattija, firme koja postoji preko 110 godina, to je velika odgovornost. Prvi put u povijest da je VW, koja je najveća firma u Europi s 250 milijardi eura prihoda, četiri puta većih od hrvatskog gospodarstva, jedan brend izdvojio iz svog portfelja brendova i da su nama dali povjerenje za tako nešto - kaže Rimac. 

Pogledajte video

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

'Bugatti je uspješna firma, a mi je želimo napraviti još uspješnijom'

Naglasio je kako je Bugatti uspješna firma, a u Rimcu je žele napraviti još uspješnijom.

- Mogli smo čitati da je Bugatti vrući krumpir ili gubitaš, to nije istina. Bugatti je zadnje tri godine profitabilan, firma koja proizvodi 90 automobila godišnje i ima nekih 300 milijuna eura prihoda. To je, ja mislim, među top 10 firmi u Hrvatskoj, sada kada postaje hrvatska firma - istaknuo je dodavši kako je to, uz proizvodnju njegova automobila Nevere i druge stvari koje rade u Rimcu, vrlo značajno za našu zemlju.

- A povjerili su je nama zato jer misle da imamo tehnologiju i pravi pristup koji je potreban za tako nešto, poduzetnički pristup, pragmatičan, jako nam je stalo do samog proizvoda, do zaposlenika, brenda i misle da su Rimac automobili i Hrvatska pravi dom za Bugatti - poručio je ovaj inovator istaknuvši kako to otvara vrata i za još dublju suradnju s VW grupom i Porscheom. 

- Mislim da je to velika prilika, ne samo za nas nego i za Hrvatsku - kaže Rimac.

Prije 10 godina nitko nije mislio da će biti nešto od ovoga, dodao je kroz smijeh prisjetivši se početaka u garaži. 

- Bilo je par nas u garaži, sad je preko 1000 zaposlenika, gradimo kampus od preko 200 milijuna eura, koji financiramo vlastitim sredstvima i investitorima - rekao je dodavši kako je to tek početak. 

Auto koji vozi sam na zagrebačkim ulicama 2024.

A ideja i planova je mnogo - prva koju je najavio je razvoj autonomnog vozila, tzv. robotaksija, auta koji vozi sam i na baterije je. Ako projekt uspije, na zagrebačkim ulicama bi se mogli naći već 2024. godine. Već su jedno takvo vozilo u Rimcu i proizveli, a ekskluzivno su ga danas vidjeli premijer Andrej Plenković i predsjednica Europska komisije Ursula von der Leyen, koji su obišli njegovu tvrtku. Široj javnosti još ga nije htio predstaviti. Auto su proizveli još prije godinu dana, ali žele ga još doraditi pa će ga predstaviti početkom iduće godine, kaže.  A predsjednica Komisije posjetila ga je obzirom da se Rimac automobili nalaze u Planu oporavka i otpornosti pa će dobiti i europska sredstva. 

Von der Leyen i Plenković kod Rimca: 'Impresionirana sam, ovdje sam vidjela budućnost'
Von der Leyen i Plenković kod Rimca: 'Impresionirana sam,  ovdje sam vidjela budućnost'

Iako sada Nevera završava s homologacijom i testiranjima te uskoro kreće u serijsku proizvodnju, dodao je, projekt robotaksija treba biti puno veći od Rimac automobila. S razvojem robotaksija, treba razviti i čitavu infrastrukturu kako bi oni ustvari za zaživjeli.

- Da, auto je to koji neće imati vozača. Znači, mi razvijamo auto od nule, koji nikad neće moći imati vozača. Dakle, ako ne uspijemo s projektom, sve te novce koje smo uložili, stotine milijuna, će propasti. Idemo 'all in', to nije auto u kojem jedan dan možeš staviti volan, a drugi dan maknuti. Napravljen je tako da ne može biti prodan običnim korisnicima. Cilj nam je do 2024. to napraviti, a da li imam garancije za to - nemam - pojasnio je dodavši kako je u poslu sve moguće. 

- Ako dobijemo novce i ne odradimo po pravilima, trebamo vratiti novce. Vratit ćemo - kaže Rimac. 

Naglasio je kako on nije nikoga uvjeravao da se njegova tvrtka nađe kao projekt za investiranje unutar Plana oporavka već da je Vlada došla k njima. 

- Ono što je činjenica i što možete pitati ministre, u Hrvatskoj nema projekata koji su spremni i koji zadovoljavaju kriterije, a plus to mi imamo kapacitet privući stotine milijuna eura investicija. Mi smo ovaj projekt već radili tri godine prije, nismo ni razmišljali o Planu oporavka. Oni su došli kod nas, tražili projekt i mi smo ga imali. Ali važno je za razumjeti da će ti novci iz Plana oporavka biti mali djelić onoga što ćemo mi investirati. Naš investitor će uložiti stotine milijuna eura u projekt i dio toga će biti iz EU fondova - poručio je dodavši kako im sredstva koja će dobiti Planom oporavka zasigurno pomažu, ali da su oni projekt već pokrenuli bez računanja na njih.

Vezano uz preuzimanje Bugattija otkrio je kako su im iz Porschea donijeli prototip Panamere, a tad još nije bio model hibrida, i rekli da imaju rok od tri mjeseca da u Rimcu pokažu kako mogu napraviti automobil boljim. 

- Mi smo unutar istih gabarita baterije i u istoj masi napravili da auto ima duplo više dometa i kapaciteta baterije, i to sve u tri mjeseca razvili, proizveli i integrirali u auto. Došli smo u Stuttgart s autom, uprava ga je provozala, usporedila jedan s drugim, standardni Porsche i naš, i bili su oduševljeni - rekao je dodavši kako su nakon toga napravili još puno drugih projekata s Porscheom. 

 

- I dodijelili su nam prve projekte za serijsku proizvodnju, gdje mi razvijamo i proizvodimo baterije i druge sustave za njih za velikoserijsku proizvodnju, desetke tisuća komada godišnje - rekao je otkrivši kako jedan od automobila kojeg rade dolazi na tržište krajem 2023. 

- Ali već proizvodimo značajne količine za testiranje tako da imamo već duboku suradnju s Porscheom - rekao je. 

'Već više od godinu dana radimo na razvoju novog Bugattija - tu u Hrvatskoj'

Što se tiče Bugattija, istaknuo je Rimac kako je najlakše bilo uzeti Neveru i napraviti od njega Bugattija, ali kako on smatra da treba napraviti ono što je najbolje za taj brend.

- Mi nismo nikad bili tvrdoglavi da mora biti na struju. Porsche radi na gorivo koje je karbonski neutralno ili pozitivno zbog načina na koji se dobiva i smatramo da srednjoročno za Bugatti itekako ima smisla da bude hibridni. Vrlo snažna elektrifikacija, vrlo zanimljivi motori s unutarnjim izgaranjem, a s druge strane Nevera, unutar iste firme i budući Rimac modeli, koji su na drugom kraju spektra potpuno električni - istaknuo je dodavši kako je istina da je Porsche htio da se odmah ide na struju, a da su oni iz Rimac automobila  još neko vrijeme htjeli raditi s benzinskim motorima.

- I to s novim benzinskim motorom, ali tu ću stati i neću previše otkrivati kakav će sljedeći Bugatti biti - rekao je uzbuđeno naglasivši kako već više od godinu tu u Hrvatskoj rade na razvoju novog Bugattija.

 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 111
VIDEO

Isprobali smo: Honor Magic 6 Pro s top baterijom i kamerom puca na sam svjetski vrh
NUDE INOVATIVNA AI RJEŠENJA

Isprobali smo: Honor Magic 6 Pro s top baterijom i kamerom puca na sam svjetski vrh

Honor je u Magic 6 Pro ubacio svoje najjače adute i napravio telefon odličnog dizajna koji ima impresivnu bateriju

Euro 2024., raspored i satnica svih utakmica: Poznati su svi sudionici, kako kupiti ulaznice?
VODIČ ZA PRVENSTVO

Euro 2024., raspored i satnica svih utakmica: Poznati su svi sudionici, kako kupiti ulaznice?

Cijene ulaznica se kreću od 30 eura za najjeftinija mjesta do 1000 eura za najskuplje. Za sve utakmice u skupini hrvatski su navijači dobili po 10.000 ulaznica
VIDEO Dragana Mirković: 'Sve sam riskirala. Nije me sramota sad reći da nemam novca...'
EKSKLUZIVNO: ISPOVIJEST IZ DVORCA

VIDEO Dragana Mirković: 'Sve sam riskirala. Nije me sramota sad reći da nemam novca...'

Cijela estrada zna koliko sam radila u braku, ali to sam i htjela. Mogla sam se udati za bogataša da ne radim ništa, ali to me nije privlačilo. Ja sam bila ta 'lokomotiva', rekla nam je Dragana Mirković u svom dvorcu