Obavijesti

Tech

Komentari 1

Rimčeva tvrtka za robotaksije započinje s testiranjem sustava: Kreću s mapiranjem Zagreba

Rimčeva tvrtka za robotaksije započinje s testiranjem sustava: Kreću s mapiranjem Zagreba
3

Za tu svrhu koristit će se standardna komercijalna vozila opremljena naprednom tehnologijom potrebnom za mapiranje prometnica

VIDEO

Hrvatska kompanija koja razvija novi ekosustav urbane mobilnosti od danas pokreće prvu u nizu faza testiranja sustava autonomne vožnje u Gradu Zagrebu. Prva aktivnost u toj fazi je prikupljanje prometnih podataka. Za tu svrhu koristit će se standardna komercijalna vozila opremljena naprednom tehnologijom potrebnom za mapiranje prometnica.

Rimac se hvali na Fejsu: Ovo je prvi Hrvat koji je kupio Neveru
Rimac se hvali na Fejsu: Ovo je prvi Hrvat koji je kupio Neveru

Prometni podaci poput širine prometnih traka, kolnika, prometnih znakova i drugih oznaka nužni su za validaciju sustava autonomne vožnje i kalibraciju senzora na prometno okruženje u Zagrebu. Project 3 Mobility (P3) će u nadolazećim mjesecima provesti brojne aktivnosti i faze testiranja buduće P3 usluge. Kroz te faze koristit će se različita testna vozila koja neće izgledati kao finalno vozilo koje P3 razvija. Za prikupljanje podataka koristit će se vozila opremljena naprednim senzorima i tehnologijom kompanije Mobileye, partnera Project 3 Mobilityja i globalnog lidera u rješenjima za autonomnu vožnju.

- U P3 smo potpuno fokusirani na pokretanje usluge urbane mobilnosti koju razvijamo i to u Zagrebu kao prvom gradu. Kako bismo to ostvarili, u iduće dvije godine provest ćemo različita testiranja tehnologije i naše buduće usluge na zagrebačkim cestama, uvijek na vrlo siguran i kontroliran način. To je kompleksan i zahtjevan proces koji se sastoji od više faza. Prikupljanje podataka i mapiranje ulica je samo jedna od njih. Sve te aktivnosti su uobičajene i potrebne kako bi naša usluga urbane mobilnosti bila sigurna za buduće korisnike i sve građane. U ovoj fazi testiranja vozila neće prometovati autonomno niti je to njihov cilj. Vozila su namijenjena isključivo za prikupljanje podataka o prometnom okruženju i infrastrukturi, uz poštivanje najviših standarda zaštite privatnosti sudionika u prometu - izjavio je Marko Pejković, glavni izvršni direktor Project 3 Mobilityja.

Rimac u društvu voditelja 'Top Geara': 'Naša omiljena crash test lutka, sada se nije razbio'
Rimac u društvu voditelja 'Top Geara': 'Naša omiljena crash test lutka, sada se nije razbio'

U fazi prikupljanja podataka vozilima će upravljati kvalificirani testni vozači koje je angažirao Project 3 Mobility.

- Naš je zadatak vrlo jasan. Upravljamo vozilom za prikupljanje podataka kao i svakim drugim vozilom na našim cestama. Sustav se koristi isključivo za potrebe sakupljanja podataka - kaže Dario Šamec, jedan od kvalificiranih testnih vozača i inženjera za prikupljanje podataka.

Vozila će prometovati zagrebačkim ulicama po unaprijed definiranim zonama. Prve aktivnosti započet će na području Novog Zagreba. Nakon što vozila prijeđu prvu definiranu zonu, prelaze na iduću, sve dok se ne obrade prometnice u svim definiranim zonama. Odabrano područje pokriva cijeli Zagreb - od Podsljemena do Novog Zagreba, od Podsuseda - Vrapča do Dubrave.

Sudski dosje Rimca seniora: Milijunska šteta, a čist račun...
Sudski dosje Rimca seniora: Milijunska šteta, a čist račun...

Nakon ove aktivnosti, Project 3 Mobility pokrenut će još jednu aktivnost u ovoj fazi testiranja tehnologije autonomne vožnje. Za to će se koristiti drugačija testna vozila od onih za mapiranje te će i njima upravljati vozači, a cilj je demonstracija i testiranje sustava autonomne vožnje na ulicama. Project 3 Mobility posebno će najaviti tu aktivnost u narednim mjesecima.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 1
VIDEO

VIDEO Svakih 28 sekundi izrade Honor mobitel i nikad ne staju. Zavirili smo u pogon budućnosti
STOTINE MILIJUNA ZA RAZVOJ

VIDEO Svakih 28 sekundi izrade Honor mobitel i nikad ne staju. Zavirili smo u pogon budućnosti

Honor je uložio 200 milijuna dolara u razvojni centar u Shenzhenu, a mi smo bili prvi mediji koji su ga posjetili. Ovdje rade na telefonima koji stižu za dvije ili tri godine, a posjetili smo i tvornicu u kojoj su sami razvili robote za izradu uređaja

Kinezi će odgovoriti na američki zakon o TikToku: 'Ako SAD bude tvrdoglavo ustrajao na odluci...'
SMETA IM I ZAKON O TAJVANU

Kinezi će odgovoriti na američki zakon o TikToku: 'Ako SAD bude tvrdoglavo ustrajao na odluci...'

Biden je potpisao i odvojeni prijedlog zakona povezan s tim paketom koji zabranjuje TikTok u SAD-u ako ga njegov kineski vlasnik ByteDance ne proda u roku od godinu dana...
Elon Musk u posjetu Kini zbog pregovora o uvođenju softvera za autonomnu vožnju
NENAJAVLJENI POSJET

Elon Musk u posjetu Kini zbog pregovora o uvođenju softvera za autonomnu vožnju

Direktor Tesle Elon Musk u nedjelju je doputovao u nenajavljeni posjet Pekingu gdje bi se trebao sastati s visokim dužnosnicima i s njima razgovarati o uvođenju softvera za autonomnu vožnju (FSD) i o dozvoli za prijenos podataka u inozemstvo