Obavijesti

Tech

Komentari 21

Seres 5 i Dongfeng Forthing T5 Evo: Dva nova kineska modela u Hrvatskoj. Adut im je cijena

Seres 5 i Dongfeng Forthing T5 Evo: Dva nova kineska modela u Hrvatskoj. Adut im je cijena
11

Seres 5 je moćan električni sportski SUV s čak 585 KS, dok je Dongfeng Forthing T5 Evo kompaktni SUV s benzinskim motorom, izuzetno bogatom opremom i vrlo konkurentnom cijenom...

Naše tržište bogatije je za još dva modela i to od dva različita kineska proizvođača. Seres (izgovara se Seréz) je već od ranije tu, a sada se njegovom modelu 3 pridružio i novi superluksuzni i superbrzi Seres 5. Tvrtka Dongfeng je pak apsolutni novitet na našem tržištu, a prvi model kojeg su ponudili je kompaktni benzinski SUV  Forting T5 Evo. 

Dongfeng Forthing T5 Evo je, za razliku od većine kineskih automobila koji nam  u zadnje vrijeme dolaze klasični benzinac bez ikakve elektrifikacije. Pokreče ga 1,5-litreni benzinski turbo s četiri cilindra kojeg proizvodi Mitsubishi što ej zaista dobra referenca. Motor ima 177 KS i uparen je mjenjačem s dvostrukom spojkom koji ima sedam brzina. I ovaj mjenjač ima prominentnog proizvođača, austrijski Magna Steyr. WLTP potrošnja goriva iznosi 6,9 l/100 km. 

Automobil je dugačak 457 centimetara što ga stavlja negdje u prosjek klase kompaktnih SUV-ova (takozvani C segment). Ponuda prostora u unutrašnjosti je zaista raskošna, posebno na stražnjoj klupi. Prtljažnik nije među najvećima u klasi, ali je s 480 litara i više nego dovoljan. 

Dizajn automobila je vrlo agresivan, moderan i prilično atraktivan. Automobil zaista ne može proći nezapaženo, no treba vidjeti kako će taj dizajn stariti, jer definitivno nije konvencionalan. Unutrašnjost je prilično klasična i dosta nas podsjeća na kompaktne Mercedese poput A klase ili GLA. Prvenstveno zbog ploče s instrumentima koja je zajedno s dodirnim zaslonom spojena u jednu cjelinu. Oba zaslona imaju 10,25 inča. No ima i detalja koji su gotovo "jedan kroz jedan", prekopirani s Mercedesa, a najlakše je zamijetiti modul s prekidačima za otvaranje prozora i namještanje retrovizora na vozačkoj strani.

Sve u svemu unutrašnjost je prilično atraktivna, kvaliteta izrade izgleda besprijekorno, a materijali su vrlo solidni. Ima malo više tvrde plastike nego što bismo očekivali od luksuznog auta što ovaj automobil sigurno jest. Naime, oprema je izuzetno bogata. Nudi se samo jedna razina opreme, a u njoj su električno pokretani panoramski krovni otvor, dvozonska klima, ambijentalna rasvjeta, bežični punjač za mobitel i sjedala presvučena eko kožom koja su električno namjestiva (vozačevo i suvozačevo), grijana i hlađena. Osim toga vozačevo sjedalo ima i funkciju masaže. Sve je u seriji, a kupac može jedino birati boje kojih je pet u ponudi. 

Cijena je najveći adut ovog auta jer s sa snažnim motorom, automatikom i hrpom opreme košta 29.990 eura. Za usporedbu, to je samo malo više od cijene osnovnih verzija većine konkurenata, koji uz ovako bogatu opremu i snažan motor uglavnom koštaju i  desetak tisuća eura više. Pa i više od toga. Automobil ima jamstvo u trajanju od pet godina ili 100.000 kilometara.

Seres 5 dvostruko je skuplji, no ovdje se radi o sasvim drugačijem automobilu. On je izuzetno luksuzna, snažan i ima električni pogon. Ovaj auto također je vrlo agresivnog dizajna, te spada u D segment (srednja klasa) coupe-SUV modela. Pri dizajnu vrlo se pažnje posvetilo aerodinamici pa auto ima vrhunski aerodinamični koeficijent od 0,278. 

U unutrašnjosti Seres 5 izgleda zaista fascinantno.  Sve je prepuno luksuza, skupih materijala i profinjenih detalja kao u premium autu, a najviše u oči upada ogroman dodirni zaslon od 15,6" iz kojeg se krije infotainment na čijem je razvoju radio Huawei. Infotainment je zaista drugačiji od većine onoga što možemo vidjeti u modernim automobilima i po svojim funkcijama, brzini rada i praktičnosti najviše podsjeća na onaj Teslin.  Tu su još dva zaslona, 12,3 inčni za instrumente ispred vozača i head-up zaslon. 

Iako je s 471 cm dužine Seres 5 duži od Dongfenga u unutrašnjosti ima nešto manje mjesta, no nema nikakvog govora da je skučen. Zanimljivo, kao i Tesla, automobil ima dva prtljažnika, u stražnji stane 367 litara, a u prednji dodatnih šezdesetak litara.

Najfascinantnije kod Seresa 5 je njegov pogon. U Hrvatsku je za sada stigla verzija s dva motora i pogonom na sve kotače. Ona ima čak 585 KS, što znači fascinantna ubrzanja. Do 100 km/h automobil stiže za sportskih 4,3 sekunde, a maksimalna brzina je prema proizvođaču "veća od 200 km/h".

Baterija je napredna LFP (litij željezo-fosfat) i ima kapacitet od 80 kWh. To je dovoljno za doseg od 483 km u kombiniranom ciklusu po WLTP-u. Maksimalna snaga punjenja je 100 kW, što znači da će se na brzom punjaču baterija od 30 do 80 posto napuniti za oko 45 minuta. Vrlo zanimljiva funkcija je Vehicle 2 Load (V2L) funkcija koja omogućuje napajanje drugih uređaja ili automobila baterijom Seresa snagom od 3,3 kW. Automobil tako praktično može poslužiti kao svojevrsna zamjena za agregat na kampiranju i slično. 

Dostupna je samo jedna razina opreme. U seriji je gotovo sve što možete zamisliti u jednom autu: panoramski krov, automatska dvozonska klima, sjedala presvučena kvalitetnom napa kožom, električno podesiva, grijana, hlađena i masažna prednja sjedala, grijanje stražnjih sjedala, ambijentalno osvjetljenje u 64 boje, ranije spomenuti zasloni, dva bežična punjača za mobitele ( vrlo praktičnom mjestu, kao u Tesli) i sva sila sustava za pomoć u vožnji. Seres 5 u Hrvatskoj košta 59.900 eura, što je također mnogo manje od europske konkurencije sa sličnom opremom. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 21
Kristijan Iličić: Na Maliju sam ležao 50 sati pokriven u jednom čamcu, skrivao se od terorista
EKSKLUZIVAN INTERVJU ZA 24SATA

Kristijan Iličić: Na Maliju sam ležao 50 sati pokriven u jednom čamcu, skrivao se od terorista

Poznati travel influencer prvi je Hrvat koji je proputovao svih 197. država svijeta. Šri Lanka mu je bila posljednja na listi, otkriva nam u koju se zemlju ne bi vraćao, koja mu je najdraža, ali i kako je sve krenulo
Ilona skinula zaručnički prsten u 'Ljubav je na selu': 'Ivice, dobio si tri prilike i sve tri si zeznuo!'
ZAVRŠILA ROMANTIČNA PUTOVANJA

Ilona skinula zaručnički prsten u 'Ljubav je na selu': 'Ivice, dobio si tri prilike i sve tri si zeznuo!'

Ilona je nakon zaruka vidjela da se Ivica dopisivao s bivšim djevojkama. 'Problem je što ne znam mogu li prijeći preko stvari koje si napravio, ne samo s Klarom... To je bio samo test', rekla je
Zašto hrvatski sportaši hrle u Beograd na liječenje? Pregled je 5000 eura, a metode upitne...
MISTERIOZNI 'ČUDOTVORCI'

Zašto hrvatski sportaši hrle u Beograd na liječenje? Pregled je 5000 eura, a metode upitne...

Marijana Kovačević pomogla je Modriću da igra polufinale Lige prvaka, hvali je i Đoković, a metode krije godinama i suočila se s optužnicom za nadrliječenje. Andreja Milutinović radio s Perišićem, Petkovićem...