Tech

Komentari 3

Spreman za novih 13 godina: u Hrvatsku stigao Fiat 500 Hybrid

Spreman za novih 13 godina: u Hrvatsku stigao Fiat 500 Hybrid

Fiat 500 je svjetski raritet. Proizvodi se već 13 godina i dalje je vrlo uspješan. No motor mu je bio zastario pa je sada zamijenjen s modernim, štedljivim i još uvijek povoljnim hibridom

Dok se većina današnjih automobila proizvodi šest do sedam godina, Fiat 500 je uz blage redizajne na tržištu već 13 i popularnost mu ne jenjava. Štoviše, simpatični retro autić nikad nije bio prodavaniji. Do danas je prodano više od 2,5 milijuna primjeraka ovog modela, a svaki četvrti prodani Fiat u Europskoj uniji je upravo 500. 

Iako mu je dizajn još uvijek svjež, godine su učinile svoje te je mali 1,2-litreni motor s četiri cilindra i 69 KS zastario. Zbog smanjenja potrošnje i emisija štetnih tvari Fiat ga je odlučio zamijeniti poputno novim pogonskim sklopom s mild hybrid tehnologijom. 

Novi benzinski atmosferski motor ima tri cilindra, obujam od jedne litre te je potpomognut električnim sustavom od 12 volti. Snaga novog pogonskog sklopa iznosi 70 KS, što je na razini starog, no zato je potrošnja 20 posto niža. Okretni moment motora je 92 Nm.

Iako se radi o mild hibridnom sustavu, ovaj auto je homologiran kao pravi hibrid. Prilikom usporavanja na brzinama manjim od 30 km/h on potpuno gasi motor ako vozač mjenjač prebaci u "neutral". Bateriju puni također prilikom usporavanja i kočenja, a električni pogon pomaže prilikom ubrzavanja na startu i međuubrzanja na višim brzinama te omogućuje tiho pokretanje motora bez vibracija kad se koristi stop i start sustav. 

Unatoč hibridnoj tehnologiji auto nije postao ništa kompliciraniji za vožnju i održavanje. Električni sustav je vrlo jednostavne konstrukcije, a time je zadržana i mala masa te omogućeno da auto ne košta mnogo više od dosadašnje benzinske verzije. 

Novi Fiat 500 Hybrid ima ručni mjenjač sa šest brzina. Auto do 100 km/h ubrza za 13,8 sekundi i postiže maksimalnih 167 km/h. Potrošnja goriva iznosi 5,3 do 5,7 litara u kombiniranoj vožnji po WLTP protokolu mjerenja, a emisija CO2 je izuzetno niskih 90 g/100 km po NEDC-u. 

Prodaja novog 500 Hybrid počinje tijekom ovog tjedna. Auto u osnovnoj izvedbi s Lounge paketom opreme stoji 99.350 kuna, a bogato opremljeni model Dolce, koji bi trebao biti najprodavaniji u Hrvatskoj stoji 102.992 kune. Najskuplja verzija Rock Star košta 110.750 kuna, a trenutno se nudi i Launch Edition model s bogatom opremom nastao u suradnji s inicijativom Seaqual koja se bori za čiste oceane i mora. Sjedala na ovom autu (i presvlake) su gotovo potpuno izrađena od reciklirane plastike, od koje je 10 posto izvađeno iz mora. Ovaj model košta 108.470 kuna.