Tech

Komentari 8

Stigao je Toyotin novi mali kombi, Berlingov brat blizanac

Stigao je Toyotin novi mali kombi, Berlingov brat blizanac

Nova Toyota Proace City nudi se u teretnoj i u putničkoj verziji koja se zove Proace City Verso. Automobil je tehnički identičan Berlingu, Rifteru i Combu, a razlike su samo u dizajnu i sitnim detaljima

Klasa najprodavanijih kombi vozila u Hrvatskoj dobila je pojačanje. Berlingo, Caddy, Kangoo i 'društvo' od sad će se za tržišni udio boriti i s jednim japanskim modelom. Riječ je o novoj Toyoti Proace City koja je nastala na osnovi modela iz PSA grupacije. U odnosu na Berlingo i 'društvo' razlike su samo u vanjskom izgledu i nekim manjim detaljima u unutrašnjosti. 

Nova Toyota nudi se u dvije verzije. Teretna se zove Proace City, dok putnička u imenu ima dodatak Verso. Teretna verzija može imati jedan ili dva reda (dupla kabina) sjedala te dva ili tri sjedala sprijeda. Nudi se u dvije različite dužine, 440 i 470 centimetara, a nosivost joj iznosi od 650 kilograma (kratka verzija) do 1000 kilograma. Ponuda teretnog prostora iznosi 3300 litara za kratku te 3900 litara za dužu verziju.

Putnička varijanta Proace City Verso nudi se također u dvije različite dužine karoserije, a obje u unutrašnjosti mogu imati pet ili sedam sjedala. Ponuda prostora za putnike je raskošna, kao i prostor u prtljažniku. U njega stane 597 litara (kratka verzija) i 850 litara (duga verzija). Klizna stražnja vrata doprinose praktičnosti kao i mogućnost odvojenog otvaranja prozora na petim vratima, odnosno vratima prtljažnika.

U ponudi je i putnička N1 verzija za tvrtke s pregradom između putničkog dijela i prtljažnika koja je jeftinija jer se na nju ne plaćaju trošarine, a moguć je i odbitak 100 posto iznosa PDV-a.

Za pogon je zadužena poznata paleta benzinskih 1,2-litrenih i dizelskih 1,5-litrenih motora. Osnovni benzinac ima 110 KS i ručni mjenjač sa šest brzina, a snažnija verzija od 130 KS dolazi serijski s automatskim mjenjačem s osam brzina. Dizelski motori imaju 75, 102 i 130 KS. Dvije slabije verzije kombinirane su s peterobrzinskim ručnim mjenjačem, a najsnažnija može imati šesterobrzinski ručni ili osmerobrzinski automatski mjenjač. 

Dizelski motori ovisno o izvedbi po tvorničkim podacima troše između 4 i 4,5 litara na 100 kilometara, a benzinske verzije 5,2 do 5,5 l/100 kilometara. 

Proace City ima prilično bogatu ponudu opreme za ovu klasu automobila. Tu je tako sustav s dvije kamere za teretni model ili s četiri kamere i pogledom do 360 stupnjeva za Verso. U ponudi su i bežični punjač za mobitel, head-up zaslon, dodirni zaslon promjera osam inča i čitav niz sustava za pomoć u vožnji. Po ponudi prostora, dodatne opreme, sigurnosne opreme i po nosivosti Proace City i Proace City Verso su zajedno sa svojim blizancima najbolji u svojoj klasi.

Toyota na ove automobile nudi pet godina jamstva po čemu je su Prace City modeli u prednosti u odnosu na svoje 'blizance'. I servisni intervali su prilično dugački. Za dostavni dizelski kombi redoviti servis je svake dvije godine ili 40.000 kilometara, za putnički dizelski model svake godine ili 30.000 kilometara, a za benzince svakih 20.000 kilometara i svaku godinu. 

Osnovni dostavni Proace City s benzinskim motorom stoji 135.100 kuna, a s dizelašom 145.700 kuna. Putnička benzinska verzija stoji od 129.900 kuna, a dizelska košta od 142.800 kuna. Putnička N1 verzija košta od 124.330 kuna, a uz odbitak PDV-a i manje od 100.000 kuna.