Pojeftinjenja novih automobila s cijenom do 150.000 kuna neće biti, ali za one skuplje hoće, no to pojetinjenje neće biti pretjerano. Primjerice, na autu od milijun kuna, trošarina će biti manja za oko 28.000 kuna
Želite kupiti auto? Uvode niže trošarine, bit će jeftiniji, ali...
Od Nove godine mijenja se obračun trošarina na automobile. Po novom će se emisija ugljičnog dioksida obračunavati prema prijeđenom kilometru. To bi trebalo rezultirati trošarinama koje će u prosjeku biti 6,8 posto niže.
Ako se nastavi dosadašnji trend kupnje automobila, državni tajnik Ministarstva financija procjenjuje da će to na godišnjoj razini značiti 350 milijuna kuna manjeg poreznog opterećenja za građane.
Vlada je Nacrt uredbe o posebnom porezu na motorna vozila objavila na stranici e-Savjetovanja, gdje se mogu davati mišljenja o prijedlogu uredbe i izračunima.
Prema nacrtu, mijenjala bi se samo vrijednosna naknada za automobile s prodajnom cijenom iznad 150.000 kuna, jer se za one do te cijene ona ne plaća.
Tako će se prema novom prijedlogu trošarina za automobile s cijenom između 150.000 i 200.000 kuna plaćati s fiksnih 2000 kuna i još 3 posto od prodajne cijene umanjene za 150.000 kuna.
Kako je izračunao Večernji, tako bi Renault Megane Intens Blue dCi 115, kojem je prodajna cijena 154.419 kuna i trošarina 5981 kunu trebao pojeftiniti za 102,62 kune.
Na Hondi Civic 1,5 turbo Executive, koja košta 206.952,83 kune, sadašnja trošarina košta 14.606,70 kuna, dok bi po novom izračunu ona trebala biti niža za 1139,7 kuna.
Na BMW-u Serije 8 koji košta 1,007.887,5 kuna (s PDV-om), po novome imao trošarinu od 215.810,87 kuna, odnosno opipljivih 27.815,15 kuna manje.
Nakon uvođenja novog WLTP ciklusa mjerenja potrošnje goriva 1. rujna ove godine, gotovo svim automobilima je porasla potrošnja goriva i ispust CO2. Kako se trošarine prema ekološkom kriteriju plaćaju baš prema ispustu CO2, znatno poskupljenje trošarina izbjegnuto je primjenom koreliranog NEDC sustava do daljnjega, odnosno najmanje do kraja 2019. godine.3
Marić: Htjeli smo iznivelirati mogući rast cijena
Uredbu o posebnom porezu na motorna vozila koja stupa na snagu 1. siječnja komentirao je u petak ministar financija Zdravko Marić.
- Na globalnoj razini pojavio se novi sustav mjerenja, WLTP, koji znači da se ne traži samo laboratorijsko mjerenje ispušnih plinova, nego, i empirijsko, što bi u konačnici moglo rezultirati povećanjem cijena pojedinih automobila, poglavito onih višeg cjenovnog ranga, odnosno više vrijednosti, sukladno tome, mi smo danas donijeli uredbu da se vrijednosna komponenta dodatno snižava kako vi se iznivelirao taj potencijalni porast cijena kod viših cjenovnih kategorija automobila, s obzirom na tu novu kategoriju, to je zapravo snižavanje vrijednosne komponente za oko sedam posto - rekao je Marić. To bi moglo značiti da bi cijene za sve automobile u konačnici mogle ostati iste.