Obavijesti

Tech

Komentari 30

Što kupuju obični kupci: Na našem tržištu vladar je Suzuki

Što kupuju obični kupci: Na našem tržištu vladar je Suzuki
2

U statistikama najprodavanijih auta u Hrvatskoj godinama vlada Volkswagen, no izostavimo li iz njih državu, tvrtke i rent a car top ljestvica izgleda potpuno drugačije

Volkswagen, Opel, Škoda, Renault i Ford. Ovako izgleda ljestvica pet uvjerljivo najprodavanijih proizvođača automobila u Hrvatskoj u prvoj polovici ove godine.

No s obzirom na to da tvrtke, rent a car kompanije i država kupuju čak 78,8% novih automobila, taj poredak je prilično nerealan kada su u pitanju privatni kupci. Veliki kupci tako su u prvoj polovici ove godine kupili čak 25.351 automobil, a privatni skromnih 6800. Tako tek svaki deveti Volkswagen kupuju privatni kupci, slično je i s Opelom, a kod Škode na 17 automobila koje kupe tvrtke i rent a car dolazi samo jedan za koje se odlučuju privatni kupci. Marke kod kojih kao kupci ne prevladavaju tvrtke zaista su rijetke. Od velikih proizvođača to su samo Suzuki, Nissan i Subaru. Kod svih ostalih dominira prodaja tvrtkama.

Ako iz statistika izbacimo sve velike kupce dolazimo do potpuno drugačijeg stanja snaga na tržištu. U prvoj polovici 2017. godine apsolutni lider po prodaji auta fizičkim osobama je Suzuki s 868 prodanih automobila. Drugi je Volkswagen s 570, a slijede Opel, Renault i Hyundai koji samo minimalno zaostaju za Volkswagenom.

U top 10 najuspješnijih su i Toyota, Dacia, Kia, Citroën i Mazda. Škoda, koja je godinama u samom vrhu najprodavanijih u Hrvatskoj kod privatnih kupaca ne stoji niti približno tako dobro. Naime, tek su 16., a još više iznenađuje podatak da sa samo 6,24% imaju najmanji udio privatnih kupaca od svih velikih maraka, čak i od skupih Jaguara i Mercedesa. U pogledu modela ono što kupuju privatni kupci mnogo je skromnije od onoga što uglavnom gledamo na cestama velikih gradova. Uvjerljivo najprodavaniji model je Suzuki Vitara, a slijedi najjeftiniji auto na tržištu, Dacia Sandero. Na trećem je mjestu sveprisutni Clio, a slijedi još jedan Suzukijev crossover SUV, S-Cross. Mali Hyundai i20 kompletira Top 5, a tradicionalno popularni su i Kia Ceed, mazda 3, Opel Corsa, Toyota Yaris.

Iznenađenje u top 10 je Volkswagen Tiguan koji se kod privatnih kupaca prodaje bolje i od Golfa. No to nije neobično, privatni kupci u Europi sve više biraju SUV-ove i crossovere, a za tim trendom se povodi i Hrvatska. Primjerice i u Njemačkoj je Tiguan dugo bio broj jedan kod privatnih kupaca. Hrvatska naravno nije jedina država u kojoj prevladavaju veliki kupci, i u ostatku Europe njihov udio uglavnom prelazi 60, 70% od ukupnog tržišta.

Volkswagen i Golf najpopularniji među rabljenima na Njuškalu

Prema statistikama najvećeg internet oglasnika u Hrvatskoj, Njuškala, među rabljenima je najzastupljeniji VW sa 15,54 posto udjela. Slijede Renault, Mercedes, Opel i BMW, tako da dominiraju njemački proizvođači. Među modelima najviše je Golfova, na drugom mjestu je BMW serije 3 a slijede Astra, Clio i Passat. U ljeto je porasla ponuda kabrioleta a najzastupljeniji je Smart Fortwo cabrio.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 30
Pao Facebook, milijuni diljem svijeta ne mogu na Instagram i WhatsApp. Ne radi Messenger
SRUŠILO SE SVE

Pao Facebook, milijuni diljem svijeta ne mogu na Instagram i WhatsApp. Ne radi Messenger

Brojni korisnici Facebooka na drugim društvenim mrežama, poput X-a, javljaju kako im se pojavljuje greška, a izgleda da problema imaju i Instagram i WhatsApp
Stručnjak o padu Facebooka: 'Vjerojatno su puštali novi kod pa je to poremetilo sustav'
NOVI KRAH METE

Stručnjak o padu Facebooka: 'Vjerojatno su puštali novi kod pa je to poremetilo sustav'

Marko Rakar objasnio je kako se radi o tisućama servera te kako se te greške uglavnom događaju kad puste novu verziju koda koja poremeti rad sustava
Twitteru pobjeglo skoro 3 mil. ljudi, a novi rival Bluesky dobio je upravo toliko korisnika
EGZODUS

Twitteru pobjeglo skoro 3 mil. ljudi, a novi rival Bluesky dobio je upravo toliko korisnika

Od listopada ove godine broj korisnika X-a je pao s 32,3 milijuna na 29,6 milijuna. Prvi znaci egzodusa pojavili su se nakon što je Musk počeo koristiti X kao platformu za predizbornu kampanju Donalda Trumpa.