Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
8 komentara

Styria bilježi bolje rezultate nego što ih prikazuje Gemius

Gemius želi iz praćenja rezultata posjećenosti izostaviti podatke o korisnicima mobilnih aplikacija čime su najviše zakinuti Styrijini portali 24sata i Večernji list

24sata
Foto: 24sata
8 komentara

Styria kao najjači digitalni izdavač u Hrvatskoj, čija se čak 3 portala nalaze među 5 vodećih portala prema podacima gemiusAudience-a, iznijela je ovih dana predstavnicima Gemiusa svoje nezadovoljstvo oko primjene tzv. novog multiapproacha istraživanja o posjećenosti digitalnih platformi i zabrinutost što ono uvelike zaostaje za svjetskim trendovima.

„Novo“ istraživanje, koje je u pripremi već neko vrijeme, trebalo bi, za razliku od dosadašnje metodologije, omogućiti uvid u posjećenost (pojedinačno) po digitalnim platformama.

Međutim, pri tome Gemius želi iz praćenja rezultata posjećenosti i dosega izostaviti podatke o korisnicima mobilnih aplikacija. Riječ je o tržišnom segmentu koji s intenzivnim korištenjem smartphonea globalno bilježi strelovit rast i time je tržišno vrlo zanimljiv potencijalnim korisnicima, a podaci o kojima su im uskraćeni.

U SAD-u, predvodniku svjetskih trendova, mobilne platforme generiraju više od 60 posto ukupnog vremena provedenog u korištenju digitalnih medija pri čemu se većina konzumacije odvija preko aplikacija (u prosijeku 7 od 8 minuta, a kod smartphonea još i više). Aplikacije na smartphoneu svakodnevno koristi čak 79 posto korisnika. Oko 60 posto vlasnika smartphonea rutinski koristi news aplikacije, većinom one novinskih izdavača. Penetracija smarthphonea na hrvatskom tržištu premašila je 60 posto.

Prema istraživanju objavljenom u okviru zadnjeg „INMA News Media Outlooka 2015“ svjetski medijski izdavači izdvojili su mobilni razvoj (kao i digitalni rast i analitiku podataka) kao apsolutne prioritete u ovoj godini.

U pogledu Gemiusovog rankinga ovakvim pristupom najviše su zakinuti 24sata i Večernji listkao tržišni lideri ali i najveći inovatori koji konstantno ulažu u razvoj platformi ne bi li pratili potrebe korisnika i osigurali im najbolje digitalno iskustvo. No, zakinuti su i svi drugi digitalni izdavači koji ulažu u razvoj mobilnih aplikacija, te u konačnici i cijelo digitalno tržište.

Iako će predložena metodologija dodatno potvrditi vodeću poziciju Styrijinih portala, istraživanje korisnika mobilnih aplikacija prikazalo bi još bolje rezultate. Tako bi 24sata, čiji je portal vodeći hrvatski portal s više od 1,2 milijuna jedinstvenih korisnika mjesečno (nedavno je lansiran i najnapredniji hrvatski mobilni portal), ukupno na svojim digitalnim platformama imao minimalno 20 posto jedinstvenih posjetitelja više. Isto tako, ubrajanje broja korisnika svih relevantnih platformi uključujući mobilne aplikacije prikazalo bi daleko jaču poziciju Večernjeg lista i čvrsto ga pozicioniralo na drugom do trećem mjestu u okviru hrvatskih top 5 dok bi broj ukupnih korisnika vodećeg hrvatskog oglasnika njuskalo.hr bio daleko veći.

Velika ulaganja izdavača u tehnologiju i proizvodnju kvalitetnog sadržaja time već dugo nisu popraćena adekvatnim ulaganjima u istraživačku metodologiju, te u konačnici korisnici ne raspolažu sa stvarnim podacima o rezultatima i pravom dosegu koji postižu sve digitalne platforme. Štoviše, hrvatski izdavači suočavaju se s očekivanjima Gemiusovih predstavnika da dodatno preuzmu i troškove razvoja istraživanja tržišta, što smatramo neprihvatljivim.

Za razliku od Hrvatske, mjerenje koje obuhvaća korisnike mobilnih aplikacija provodi se u drugim državama, na razvijenijim tržištima, a to je jedina praksa koju ima smisla slijediti.

Istraživanje gemiusAudience o posjećenosti internetskih stranica, koje u Hrvatskoj provodi hrvatski predstavnik Gemius d.o.o., zasad je jedino istraživanje takve vrste u Hrvatskoj, a prihvaćeno je kao standard za mjerenje posjećenosti internetskih stranica i u većini zemalja srednje i istočne Europe. GemiusAudience istraživanje i druga software rješenja od Gemiusa su time trenutno alat za ocjenu uspješnosti portala te medijsko planiranje.

Styria je već ranije više puta izrazila svoje primjedbe na Gemiusovu metodologiju smatrajući da nije dovoljno transparentna. U niz navrata pokušali smo u pregovorima s predstavnicima Gemiusa osigurati uvođenje novih standarda mjerenja i za hrvatsko tržište, no bezuspješno.

U pogledu nove metodologije izvršili smo sve tražene predradnje i provjere ne bismo li pomogli Gemiusu u tehnološkoj implementaciji metodologije koja omogućuje istraživanje korisnika mobilnih aplikacija. Gemiusova centrala u Poljskoj potvrdila je da kod Styrijinih mobilnih aplikacija s tehničke strane ne postoje nikakva ograničenja za implementaciju mjerenja. Styria smatra da bi Gemius u Hrvatskoj trebao uložiti više napora u uvođenje nove metodologije i omogućiti njezinu primjenu najkasnije do kraja prve polovice ove godine, a u tome očekujemo i podršku drugih izdavača.

Nadalje, Styria je predstavnicima Gemiusa također izrazila zabrinutost zbog činjenice da njihova tehnologija favorizira kratkoročne peakove prometa, što u konačnici dovodi do produkcije koja nema za cilj proizvodnju kvalitetnog sadržaja već umjetno generiranje broja klikova korisnika, pri čemu se zanemaruje korisničko iskustvo i korisničko zadovoljstvo. K tome, na taj je način omogućeno da izdavači koji proizvode i više nego dvostruko manje sadržaja ravnopravno konkuriraju na tržištu, bez velikih ulaganja u proizvodni pogon i pretjeranog pritiska na informiranje javnosti i društvenu odgovornost.

Usporedo s nastojanjima da se pronađe rješenje problema u suradnji s predstavnicima Gemiusa, Styria na svim tržištima na kojima je prisutna (Hrvatska, Slovenija, Austrija, Njemačka, itd) traži i alternativna rješenja koja bi u pogledu mjerenja rezultata pratila razvoj hrvatskog digitalnog tržišta u tehnološkom i svakom drugom smislu.

Ukupan doseg Styrijnih portala u veljači iznosi 1.823.163 čitatelja, tj. 75,34% korisnika interneta u Hrvatskoj.


Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message