Obavijesti

Tech

Komentari 2

Sve je više baterija za električne automobile, a još nemamo učinkovito zbrinjavanje

Sve je više baterija za električne automobile, a još nemamo učinkovito zbrinjavanje

Berlinski Öko-Institut procjenjuje količinu baterija u opticaju u električnim automobilima na oko 100.000 tona godišnje.

Recikliranje baterija za električne automobile ključno je za stvaranje ekološki prihvatljivijih vozila, ali ono što se čini očiglednim putem usporavaju problemi poput nedostatka sirovina i koordinacije, piše njemački automobilski magazin Automobilwoche.

Nažalost, rješenje nije blizu, kažu stručnjaci koji krive nedostatak standarda, zbog čega je recikliranje previše komplicirano.

Također kažu da još nema dovoljno odbačenih električnih automobila da bi se osigurale potrebne baterije za ponovnu višekratnu upotrebu.

Berlinski Öko-Institut procjenjuje količinu baterija u opticaju u električnim automobilima na oko 100.000 tona godišnje.

Za 10 godina ta će brojka iznositi milijun tona.

Te baterije mogu pružiti do 80 posto svog izvornog kapaciteta kada se prenamijene, a trenutni fokus industrije je na smanjenju troškova i povećanju prinosa od recikliranja.

U usporedbi s tim ciljevima, planovi recikliranja velikih proizvođača automobila zvuče vrlo skromno.

Volkswagen već dvije godine testira procese u svojoj tvornici u Salzgitteru i tamo želi postići godišnje kapacitete recikliranja od 1500 tona.

A Mercedes-Benz, zajedno s tvornicom za recikliranje baterija Primobius, trenutno gradi tvornicu u Kuppenheimu u Baden-Wuerttembergu s kapacitetom od 2500 tona. Nedavno je položen kamen temeljac.

Budući da će baterije koje se trenutno ugrađuju u električne automobile još neko vrijeme biti u uporabi, proizvođači ne očekuju veći broj povrata baterija do kraja desetljeća.

Štoviše, te baterije će prvo dobiti drugi život kao stacionarne jedinice za pohranu energije.

Dok baterije iz vozila ne dođu do kraja vijeka trajanja, baterije iz testnih vozila i prototipova bit će reciklirane.

Reciklažne tvrtke izvan autoindustrije također polako povećavaju svoje kapacitete.

Postoje i druge prepreke koje treba prevladati.

"U ovom trenutku baterije su sve samo ne dizajnirane za recikliranje", rekao je za časopis fizičar Kai Peter Birke.

Provodi istraživanje o recikliranju baterija na Sveučilištu u Stuttgartu i Fraunhofer institutu za proizvodno inženjerstvo i automatizaciju.

Nedostatak standardizacije također sprječava masovno rastavljanje, budući da se dizajn baterijskih ćelija razlikuje od proizvođača do proizvođača.

Veliki izazov za budućnost je automatizirati takav proces.

Mercedes s tim želi krenuti ove godine, barem što se rastavljanja tiče.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 2
Pao Facebook, milijuni diljem svijeta ne mogu na Instagram i WhatsApp. Ne radi Messenger
SRUŠILO SE SVE

Pao Facebook, milijuni diljem svijeta ne mogu na Instagram i WhatsApp. Ne radi Messenger

Brojni korisnici Facebooka na drugim društvenim mrežama, poput X-a, javljaju kako im se pojavljuje greška, a izgleda da problema imaju i Instagram i WhatsApp
Twitteru pobjeglo skoro 3 mil. ljudi, a novi rival Bluesky dobio je upravo toliko korisnika
EGZODUS

Twitteru pobjeglo skoro 3 mil. ljudi, a novi rival Bluesky dobio je upravo toliko korisnika

Od listopada ove godine broj korisnika X-a je pao s 32,3 milijuna na 29,6 milijuna. Prvi znaci egzodusa pojavili su se nakon što je Musk počeo koristiti X kao platformu za predizbornu kampanju Donalda Trumpa.
VIDEO Fotograf Lepe Brene: 'Nisam ja pao na nju i slomio joj nogu. Bio sam na drugom kraju'
ZATRPAN JE PORUKAMA

VIDEO Fotograf Lepe Brene: 'Nisam ja pao na nju i slomio joj nogu. Bio sam na drugom kraju'

Dušan Petrović bio je zadužen za fotografiranje Breninog koncerta u Areni. 'Svima nam je nakon sinoćnje večeri trebalo malo vremena da dođemo sebi', poručio je u utorak