Obavijesti

Tech

Komentari 1

Svjetski trend: Oglašavanje na webu premašuje televizijsko

Svjetski trend: Oglašavanje na webu premašuje televizijsko
1

Prateći ponašanje potrošača, britanski oglašivači više od 50% marketinškog budžeta ulažu u online oglašavanje koje će nadmašiti ukupnu potrošnju u TV

Velika Britanija ove bi godine trebala postati prva zemlja u kojoj se više od polovice ukupnog novca za oglašavanje ulaže u digitalne medije, na što znatno utječe popularnost gadgeta, društvenih mreža i online kupnje. Zbog toga je i oglašivačima puno jasnije u što trebaju ulagati svoj novac. Analitičari su prognozirali kako će oglašivačko tržište narasti na 15,7 milijardi funti (164 mlrd. kuna), a u tom iznosu online potrošnja bi trebala rasti za čak 12,7 posto te prijeći 8 milijardi funti. Po razini potrošnje sljedeći najizgledniji kandidati za ova postignuća su Švedska i Danska, prenosi Guardian. U SAD-u je pak 2013. prvi put zabilježeno da su prihodi od online oglašavanja bili veći od televizijskog.

Unatoč trendovima, iz Googlea su na Digital Takeoveru u organizaciji 24sata rekli kako kod nas oglašivači sporo reagiraju te su u 2014. skoro 90 posto mobilnih pretraga ostavili nepokrivenim. Što se tiče korisnika, tu smo na razini Njemačke s 26 posto svih pretraga preko mobilnih uređaja, no samo 14 posto novca oglašivači su potrošili na mobilno oglašavanje, dok mobilni promet bilježi veliki rast. Upravo taj trend rasta vidljiv je i na rezultatima portala 24sata.hr. Podaci Gemius istraživanja u ožujku su prvi put uključivali i korisnike s mobilnih uređaja, a prema njima je 24sata.hr imao 1,359.121 korisnika te ostvario rast od čak 16,59 posto u odnosu na veljaču. Portal je također u ožujku ostvario i doseg od 55,92 posto korisnika, što nas čini najvećom digitalnom platformom u Hrvatskoj.

Iako se bilježi rast digitalnih platformi, ulaganja oglašivača kaskaju za kretanjima potrošača te se prema podacima HURA-e, u 2013. godini u Hrvatskoj na oglašavanje preko TV-a potrošilo 6,4 puta više novca nego za online oglašavanje. 

Online videooglasi imaju bolje rezultate od TV-a 

Analitičari navode kako će rast potrošnje na oglašavanje znatno gurati uspon online videa. Upravo su se prihodi od online videooglašavanja na globalnoj razini udvostručili između 2011. i 2014. na 11,2 milijarde dolara, a ove godine bi trebali skočiti na 13,8 milijardi dolara, navode u svom istraživanju IHS i Vidiro. 

Jedan od razloga za sve veću popularnost online videooglašavanja je i njihova učinkovitost. Naime, studija je zaključila kako online videooglasi imaju bolji učinak od klasične TV reklame, posebice kada je u pitanju povezivanje s brendom, prisjećanje poruke oglasa i simpatičnost oglasa. Također, njima je sada lakše doći i do publike koju prije nije bilo moguće obuhvatiti. Pritom se misli na odrasle ljude između 18 i 34 godine te na povremene gledatelje televizije koji sve više video gledaju online.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 1
NASA dovršila telekoskop koji bi mogao otkriti jesmo li sami...
VELIKA STVAR

NASA dovršila telekoskop koji bi mogao otkriti jesmo li sami...

NASA je poslala novo svemirsko oko! Teleskop Nancy Grace Roman spreman za lansiranje 2026. Otkriva tajne svemira i lovi 100.000 novih planeta, možda i odgovor na pitanje 'Jesmo li sami'