Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
213 komentara

Veliko otkriće lovca na planete: Pronašao novu Super-Zemlju!

Tek u travnju su lansirali TESS u svemir, a novi satelit koji lovi planete već ima nekoliko planeta na listi kandidata koje treba potvrditi. Među njima je i Super-Zemlja udaljena 60 svjetlosnih godina

Foto: NASA
213 komentara

TESS je najnoviji lovac na planete kojeg je NASA u travnju lansirala u svemir, a već se pohvalio i prvim planetom kojeg su otkrili.

POSLJEDNJE PRIPREME Kepler su poslali u san, ali Tess je spremna za lov na planete

NASA je u ponedjeljak objavila fotografiju južnog neba na kojoj se vide stotine tisuća zvijezda koje će kasnije analizirati i tražiti znakove prolaska planeta ispred njih. Radi se o prvoj fotografiji koju su snimili sa sve četiri kamere na satelitu, a koja prikazuje područje koje će analizirati. No to je bilo samo zagrijavanje.

Sada je otkriveno i kako su na arXivu podijelili nacrt rada o prvom planetu kojeg je otkrio TESS. Radi se o Super-Zemlji koja se nalazi u orbiti zvijezde Pi Mensae, udaljene 60 svjetlosnih godina. NASA je na Twitteru potvrdila da otkriće novog kandidata na listi planeta. Inače, planet svoju zvijezdu okruži za 6,3 dana, a njegovo otkriće sada čeka dodatne provjere i potvrde.

No, ta Super-Zemlja nije sama. Kraj nje se nalazi i divovski planet koji je 10-ak puta veći od Jupitera i njemu treba 2100 dana da napravi krug oko zvijezde.

POTRAGA MEĐU ZVIJEZDAMA Nova NASA-ina nada: Sonda će u svemiru loviti 'male zelene'

Drugi rad koji je objavljen u srijedu navodi i još jedno otkriće. Radi se o zvijezdi LHS 3844 koja je udaljena 49 svjetlosnih godina. Planet je dobio oznaku LHS 3844b i svoju zvijezdu okruži za samo 11 sati, prenosi CNet.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu