Obavijesti

Tech

Komentari 12

Testirali smo Citroën C5 X: Stara škola francuske udobnosti

Testirali smo Citroën C5 X: Stara škola francuske udobnosti
20

Ovaj auto nas jako podsjeća na svoje prethodnike koji su uvijek bili ekstra udobni i drugačiji od konkurencije. Isprobali smo top verziju s najbogatijim paketom opreme i najsnažnijim pogonom

VIDEO

Citroën je kroz svoju povijest imao mnogo vrlo uspješnih i cijenjenih limuzina: legendarni DS, uspješni XM, Xsaru, nekoliko generacija C5, ekstravagantni C6... I onda je sve naprasno prekinuto jer popularnost limuzina je pala te je C5 2018. godine otišao u mirovinu bez nasljednika. I kad smo već mislili da se nikada neće vratiti, pet godina kasnije ponovo smo dobili Citroen C5, no nešto drugačiji. Ono što dijeli s prethodnikom je ime i pripadnost srednjoj klasi. Ono što je drugačije je dodatak X u nazivu i karoserijski oblik. Nema više limuzine, C5 X se nudi isključivo kao blago povišeni crossover karavanskog oblika s elegantnim kosim stražnjim dijelom.

Svojim ne baš običnim oblikom novi C5 X se jako dobro uklapa u tradiciju Citroëna koji je uvijek, ili skoro uvijek, forsirao vrlo neobičan dizajn u svojim modelima srednje klase. C5 X je vrlo originalno oblikovan bez da su se dizajneri previše zaigrali pa je krajnji rezultat prilično elegantan. Auto izgleda moćno, kao što i priliči top modelu čitave marke. 

Unutrašnjost je izuzetno luksuzna. Oprema je sastavljena po principu "nema što nema", dizajn je vrlo elegantan i minimalistički, no sviđa nam se što Citroën nije, poput nekih, izbacio komande klime pravdajući to tehnološkim napretkom iako se u principu radi o čistoj uštedi proizvođača. Ono što nas nije previše impresioniralo su relativno mali digitalni instrumenti ispred vozača koji niti izgledaju elegantno niti pružaju previše informacija. Ono što nas je stvarno impresioniralo su nevjerojatno udobna sjedala koja su bez konkurencije u klasi. Infotainment radi solidno, a njegov zaslon je vrlo kvalitetan. 

Što se ponude prostora tiče C5 X je vrlo dobar, osim u prtljažniku koji je s 485 litara malo ispod prosjeka klase. Razlog tome je baterija hibridnog sustava koja je "ukrala" nešto prostora. Na stražnjim sjedalima udobno će se smjestiti i vrlo visoke osobe. 

Za pogon testiranog auta zadužen je poznati plug-in hibridni sustav, identičan onome kakav smo već ranije vozili u mnogim drugim modelima Citroëna, Peugeota i Opela. Sastoji se od 1,6-litrenog benzinca i električnog motora i razvija 225 KS što ovaj automobil čini vrlo potentnim. Ubrzanje do 100 km/h traje 7,9 sekundi, a maksimalna brzina je 233 km/h što su vrijednosti u skladu s prestižem ovog auta. 

Baterija je kapaciteta 12,4 kWh što je u praksi dovoljno za pedesetak kilometara u gradu, ako je vrijeme umjereno. Punjenje baterije na brzom punjaču ili wallboxu traje oko dva sata zahvaljujući maksimalnoj snazi od 7,4 kW što je dodatna oprema. U seriji auto dolazi s punjačem od 3,7 kWh. Kada se baterija isprazni automobil radi kao klasičan hibrid i pritom je dosta štedljiv s obzirom na njegovu snagu i masu. Na testu smo u gradu trošili 6,1 l/100 km u gradskoj vožnji i 6,8 litara kombinirano. 

Vozne karakteristike su ono što C5 X čini nepogrešivo Citroënom. Auto je iznimno udoban, kao što je to bila većina njegovih prethodnika. Ovjes je ugođen tako da mu najbolje odgovara opuštena, nježnija vožnja gdje briljira filtriranjem neravnina. Dodamo li tome i odličnu zvučnu izolaciju te već ranije spomenuta sjedala  možemo bez previše pretjerivanja ustvrditi da je ovo jedan od najudobnijih auta u klasi. Možda i najudobniji. 

Kada je u pitanju brza vožnja automobil je vrlo uvjerljiv na autocesti, a ni brzi prolasci zavojima mu nisu problem, iako tu ima mnogo boljih automobila u klasi. Upravljač bi mogao biti izravniji i pružati više povratnih informacija, a mjenjač s osam brzina odlučniji i brži. Pri agresivnijoj vožnji zna zasmetati i veća buka motora. 

C5 X je novi model, no stare Citroënove škole. Sa svim nas jako podsjeća na svoje prethodnike koji su uvijek bili ekstra udobni i drugačiji od konkurencije. Zbog popularnosti SUV-ova teško je da će prodaja biti na razini prethodnika, no ako vam je prioritet udobnost i luksuz ovo je jako dobar odabir. 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1697 kg
dimenzije: 481 x 186 x 149 cm
obujam motora: 1598 ccm
snaga benzinskog motora: 133 kW/180 KS  
ukupna snaga sustava: 165 kW/225 KS
električni doseg: 63 km
0-100 km/h: 7,9 s
najveća brzina: 233 km/h
potrošnja: 1,2 l/100 km
cijena: 59.019 € (testni model), 49.431 € (osnovni plug in hibrid 180 KS), 37.131 € (osnovni benzinac)

Važnija oprema Citroën C5 X Plug-in Hybrid Shine Pack 225
Alunaplatci 19”, dvobojna karoserija, panoramski stakleni krov, adaptivni tempomat, ambijentalna rasvjeta, grijana i električno pokretana sjedala, električno otvaranje prtljažnika, dodirni zaslon 12”, navigacija, digitalni instrumenti 12,3", adaptivni tempomat, sustav kamera s prikazom od 360 stupnjeva...

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 12
VIDEO

Iznimno tanki Honor X8b košta kao trećina top modela danas, ali dolazi s nizom dobrih aduta
PRISTUPAČAN I SNAŽAN

Iznimno tanki Honor X8b košta kao trećina top modela danas, ali dolazi s nizom dobrih aduta

X8b dolazi u kućištu tankom samo 6,8 mm te je među najtanjim uređajima, a i prilično je lagan sa svojih 166 grama.

Najpametniji znakovi Zodijaka: 'Najposebniji' je na vrhu liste
SLAŽETE SE?

Najpametniji znakovi Zodijaka: 'Najposebniji' je na vrhu liste

Naravno, svaki horoskopski znak je 'pametan' na svoj način, ali kada je riječ o inteligenciji, duhovitosti i analitičkoj sposobnosti, ovo su horoskopski znakovi koji po mišljenju astrologa imaju najviše prednosti
Od ovisnika do zvijezde: Evo tko je Grše, slušaju ga brojni Hrvati
GRGO ŠIPEK

Od ovisnika do zvijezde: Evo tko je Grše, slušaju ga brojni Hrvati

Glazba je triljskom reperu, kako je znao reći, spasila život. Krajem srednje škole s prijateljem je osnovao grupu III. Čin