Obavijesti

Tech

Komentari 83

Testirali smo najsnažniji i najbrži Peugeot u povijesti, nije takav kakvim se na prvu čini

Testirali smo najsnažniji i najbrži Peugeot u povijesti, nije takav kakvim se na prvu čini
20

S jedne strane ovaj auto je poput zvijeri puštene s lanca. Tako i izgleda. No može biti i umiljati ljubimac u kojem ćete se voziti iznenađujuće udobno, ugodno i štedljivo

VIDEO

Čak 360 KS i oko pet sekundi do 100 km/h. Na toj razini su ne tako davno bile performanse nekih modela Ferrarija, Porschea. Danas je to Peugeot 508. No ne bilo kakav. To je Peugeot 508 PSE, pri čemu skraćenica PSE "stoji za" Peugeot Sport Engineered. Oznaka je to koju će nasiti samo najbrži i najekstremniji modeli ovog francuskog proizvođača, a mi smo isprobali prvi model za koji se nadamo da je  samo početak dugog niza uzbudljivih i brzih modela. 

Tržište sportskih automobila, izuzev preskupih hiperautomobila i superautomobila je u krizi. Sve manje kupaca traži sportske izvedbe "običnih" automobila poput Clija RS, Hyundaija N30 , Golfa GTI ili R, Alfe Giulije... I sve manje proizvođača ih nudi. Takozvani GTI segment je na izdisaju i povratak Peugeota u njega je zato veliko iznenađenje. No pogledamo li malo dublje, zapravo i nje. Jer ovo je potpuno netipični sportski auto, GTI nove generacije.

Peugeot 508 PSE je plug-in hibrid. Zbog toga s jedne strane može biti štedljiv i prihvatljiv za okoliš, a s druge brz i izuzetno uzbudljiv. A činjenicu da je brz ovaj auto uopće ne skriva. Već na prvi pogled, zbog brojnih izraženih  karoserijskih aerodinamičkih dodataka koji kao da su posuđeni s trkaćih auta i nimalo diskretnih dodatnih ukrasa, ovaj auto izgleda vrlo brzo i moćno. Kotači od 20 inča, s širokim gumama, dvije velike ispušne cijevi,  spuštena karoserija i prednji kočioni diskovi od 360 mm sa žutim kliještima to samo potvrđuju.

Što se tiče dizajna izvana 508 PSE izgleda ekstremno sportski, no iznutra baš i ne. Zapravo malo toga je promijenjeno u odnosu na klasični 508, a na posebnost ovog modela ukazuju samo drugačija sjedala i neki dizajnerski detalji. Promjene iskreno nisu bile ni potrebne jer već obični 508 iznutra djeluje prilično posebno i dosta sportski. 

Duša ovog automobila je snažan pogonski plug-in hibridni sklop. On je zapravo vrlo srodan onome koji se ugrađuje u plug-in hibridni 3008 s 300 KS, samo što ovdje njegova snaga iznosi još impresivnijih 360 KS. Sustav se sastoji od benzinskog 1,6-litrenog turbomotora s 200 KS, dva elektromotora i punjive baterije. 

Ogromna snaga ovog 508 dovoljna je za prilično spektakularna ubrzanja. Do 100 km/h ovaj auto ubrza za samo 5,2 sekunde, a još je impresivniji osjećaj kad pri 100 km/h stisnete "gas do daske". Auto će  munjevito početi ubrzavati u svakoj situaciji i prikovati vas za sjedalo. Maksimalna brzina elektronički je ograničena na 250 km/h.

Impresioniraju i sve druge karakteristike koje su vezane uz sportsku vožnju. Kočnice grizu poput Pit bulla i teško ćete ih pregrijati i u ekstremnoj vožnji. Ovjes kao da je skinut s trkaćeg automobila, upravljač je izravan i precizan, a pogon u svakom trenutku efikasno prenosi snagu na podlogu.

508 PSE može biti vraški zabavan u vožnji, no većinu vremena on to neće biti. Ne zato što ne može, već zato što po prirodi ovo nije auto koji vas tjera na "divljanje". Koliko god bio "gušt" juriti s njim teško se oteti dojmu da je on mnogo više dobroćudni ljubimac nego agresivna zvijer. Naime uz sve sportske karakteristike on ima i drugu stranu, a nju otkrivamo kad pritiskom na tipku za odabir načina vožnje napustimo program "Sport" i pređemo u "Comfort" ili "Hibridni" način rada. Tada se karakter auta mijenja i on postaje mnogo opušteniji, uglađeniji i nadasve vrlo udoban auto za ugodno krstarenje otvorenom cestom ili svakodnevni odlazak na posao u gradskoj vrevi. 

Takvu razinu udobnosti ali i višestranosti  inače ne možete dobiti od tipičnog "GTI" auta. U jednom trenutku jurite poput zvijeri puštene s lanca, kasnije udobno krstarite kao da ste u običnoj poslovnoj limuzini. Uz gotovo nečujan hibridni pogon i minimalnu potrošnju goriva. Ili na potpuno električni pogon uz nekih 50 kilometara dosega s jednim punjenjem baterije. Takvih automobila s dvostrukim licem je zaista malo. I u tome je najveći talent ovog izvanrednog, zaista posebnog, auta. 

 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1850 kg
dimenzije: 475 x 186 x 141 cm
POGON: benzinski 1,6-litreni i dva elektromotora
snaga: 265 kW/360 KS  
0-100 km/h: 5,2 s
najveća brzina: 250 km/h
potrošnja: 2,0 l/100 km
cijena: 512.490 kn (testni model), 496.900 kn (osnovni Peugeot 508 PSE), 219.900 kn (osnovni benzinac 130 KS)


Važnija oprema Peugeot 3008 Hybrid4 GT Black Pack

20” alunaplatci,  kožom i alkantarom presvučena sjedala s električnim namještanjem, grijana sjedala, Night vision asistent, sustav kamera za parkiranje od 360 stupnjeva, sustav automatskog parkiranja, dodirni zaslon 10", navigacija, digitalni instrumenti, Focal premium audio, aktivna kontrola ovjesa, sportske kočnice, spušteni ovjes i prošireni trag kotača...

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 83
VIDEO

Volkswagen predstavio novu generaciju omiljenog kampera
SVJETSKA PREMIJERA

Volkswagen predstavio novu generaciju omiljenog kampera

U Berlinu smo prisustvovali svjetskoj premijeri nove generacije jednog zaista posebnog i neobičnog Volkswagen automobila

Umjetna inteligencija AlphaFold 3 predviđa strukturu molekula
NOVI MODEL

Umjetna inteligencija AlphaFold 3 predviđa strukturu molekula

Google DeepMind najavio je novu vrstu modela umjetne inteligencije za medicinska istraživanja koji može predvidjeti strukturu i interakcije svih živih molekula
Dr. Miličić: Ova bolest ubija brže i češće od raka, sada tražimo pretragu koja može spasiti ljude
VELIKI INTERVJU

Dr. Miličić: Ova bolest ubija brže i češće od raka, sada tražimo pretragu koja može spasiti ljude

Od početka simptoma pa do dijagnoze prolazi previše vremena, tražimo uvođenje novih pretraga koje mogu spasiti živote, kaže akademik Miličić