Tech

Komentari 18

Testirali smo Nissan Qashqai: Od revolucionarnog crossovera postao je punokrvni SUV

Testirali smo Nissan Qashqai: Od revolucionarnog crossovera postao je punokrvni SUV

Ako se pitate zašto danas imamo toliko SUV-ova na cesti, sjetite se prvog Nissana Qashqaija. On je začetnik SUV revolucije iako je zapravo Nissan imao nešto drugačije planove za njega...

Danas već daleke 2007. na tržište je stigao prvi Nissan Qashqai. Nissan ga je pozicionirao kao takozvani SUV-crossover model i nadali su se da će za njega pronaći zanimljivu nišu u kojoj bi postao uspješan auto. Primarno je zamišljen kao prostranija i impresivnija konkurencija kompaktnim automobilima. I uspio je u potpunosti. Kroz vrijeme se na ono crossover zaboravilo i danas svi takve aute zovu jednostavno SUv-ovima. U međuvremenu oni su postali apsolutni vladari svetskog tržišta, a velika većina kupaca mnogo će rađe od klasične limuzine, hatchbacka ili karavana danas odabrati SUV. Sve to je incirao Qashqai, a i sam Nissan je od toga dobro profitirao, u prve dvije geenracije Qashqai je prodan u čak pet milijuna primjeraka. 

Treća generacija najpopularnijeg Nissanovog SUV-a uvjerljivo je najimpresivniji auto koji je ikada izašao iz njihovih pogona. Takav dojam pogotovo imate kad sjednete u jednu od najatraktivnijih izvedbi Qashqaija. Upravo takvu smo mi testirali, s najsnažnijim motorom, automatskim mjenjačem, pogonom na sve kotače i bogatim Tekna paketom opreme (četvrti najbogatiji od pet paketa koji se nude za Qashqai). 

Novi Qashqai izgleda mnogo veće nego što je u realnosti. I kad ste u njemu imate osječaj da vozite veći auto od 443 centimetara dužine koliko zapravo ima Qashqai. Dizajn je takav da stvara dojam većeg i impresivnijeg auta. U unutrašnjosti je sve elegantno i prilično luksuzno s mnogim deataljima koji ostavljaju dojam premium automobila. Kvaliteta izrade i kvaliteta materijala su besprijekorne. 

Za pogon Qashqai trenutno nudi samo dva benzinska blaga hibrida. Dizela nema, niti će ga biti. U tetnom autu je snažniji od dva benzinca. On razvija 158 KS i sasvim je dovoljan za prilično agilno pokretanje Qashqaija. Mjenjač je CVT, bez stupnjeva prijenosa, no i takvi mjenjači su dosta napredovali tako da je ovaj u Qasqaiju prilično ugodan u većini režima rada. 

Potrošnja testnog automobila iznosila je 8,4 litara u gradskoj vožnji i 7,3 u kombiniranoj vožnji. Dobar rezultat za prilično veliki i dosta teški auto s 4x4 pogonom, no činjenica je da ovaj blagi hibridni benzinac još po pogledu potrošnje ne može dostiči dizelaša. 

Kao što smo spomenuli ponog na testnom autu je na sve kotače i Qashqai se na terenu ponaša vrlo dobro iako rijetko tko više radi automobile zbog terenske vožnje. Ni Qashqai više nema napredne terenske opcije poput blokade središnjeg diferencijala ili reduktira, no zato ima poseban elektronski  terenski program vožnje koji svoj posao radi odlično. 

Na normalnim cestama Qashqai zaslužuje samo pohvale za svoj odličan ovjes. Izuzetno udoban na lošim cestama i neravnim površinama, vrhunski na duljim putovanjima ali i vrlo, vrlo agilan kad kreenete u jurnjavu zavojima. 

Novi Qashqai više nije revolucionaran auto, svi konkurenti danas imaju nešto slično. No Qashqai i u ovoj generaciji ostaje jedan od najboljih kompaktnih SUV-ova. Činjenica da nema dizela mogla bi mu biti jedini ozbiljni minus, no dizelski motori se ionako sve slabije i slabije prodaju. 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

 
Važnija oprema Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 CVT 4WD Tekna

Alunaplatci 19", automatski dvozonski klima uređaj, pametni ključ, digitalni instrumenti 12,3", dodirni zaslon 9", head up zaslon 10,8", navigacija, sustav kamera za parkiranje od 360°, dvobojna karoserija, panoramski stakleni krov, sjedala u kombinaciji PVC kože i tkanine, bežični punjač mobitela...